Eslu Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Hei, var hos ein ØNH-lege i Haugesund for 1 veke siden for å undersøke øresus. Hørselstesten gjekk ikkje heilt som forventa, ettersom resultata viste at eg hadde hørselsproblemer på venstre øret, og at høgre øret mitt er perfekt. (øresus på høgre øre) Men vi kom fram til ei løysing på teknisk feil ved utstyr, og at eg hadde perfekt hørsel. Det eg lurer på nå er, kva er det egentlig som skjer videre? Dei skulle sende rapport til fastlegen min, må eg bestille legetime då? Dessuten, kva er det egentlig dei tester på hørselstest? Er det slik at vis eg har fått hørselstap, så miste eg noen få frekvensar? (f.eks basstoner?) eller synker antall hz eg kan høre (20khz til 18khz f.eks) ved hørselstap? Endret 18. februar 2012 av Eslu Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvis konklusjonen var at du hadde perfekt hørsel er vel behovet for å gjøre noe videre bortfalt, eller er det problemet med øresus du vil til livs ? Bare la det gå en tid så bestiller du legetime. Du kan også ringe og spørre om de har fått rapporten. Det som ryker er vanligvis de høyeste frekvensene som du er inne på, og det er helt naturlig hvis du er utsatt for høye plutselige lyder eller at du ikke får regenerert hørselen godt nok. Det å sove med propper er således en veldig dårlig ide. Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det er øresus som er problemet ja. Trur eg kanskje "trykket" feil på hørselstesten, at eg hørte toner som eg egentlig ikkje hørte. Men prøvd hjemme å lytte etter 20khz toner hjemme, og den hører eg såvidt med hodetelefoner. Men greitt, vente litt med å bestille legetime. Krysser fingrene for det er mulig å gjere noe med susen. 4 måneder med sus, og følelsen av tett høyre øre. Endret 19. februar 2012 av Eslu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå