KometHimmel Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Hei, har hatt bulimi men jeg kom meg over det men nå får jeg ikke mensen når jeg har begynt og spise igjen? 2 månder siden..... ? (1, Hvorfor? . (2, lenge til jeg får det tilbake? Endret 18. februar 2012 av KometHimmel Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 er det ikke bare greit å slippe det? Postet av anonym: ae4f02abd4618bd3305fc8739398abd4 Lenke til kommentar
KometHimmel Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 er det ikke bare greit å slippe det? Postet av anonym: ae4f02abd4618bd3305fc8739398abd4 Nei? Jeg er no faen meg redd for at jeg har skada meg D: ? Å få mensen betyr at kroppen er som det skal..!sunn] [ noe jeg ikke har? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er du undervektig nå, TS? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Tar en stund før kroppen fungerer optimalt igjem. Gi det 1-2 måneder til. Og så kan det godt hende at du ikke får mensen fordi du er redd og nervøs. Endret 19. februar 2012 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
KometHimmel Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Hvor gammel er du? 15 Er du undervektig nå, TS? har lagt på meg 15 kg så nei... Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvor lenge har du hatt bulimi? Det kan ta lang tid før kroppen vender tilbake til normale. Da snakker jeg måneder altså. Kommer helt an på hvor lenge du har hatt bulimi. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ikke skyt meg hvis jeg har feil nå, men når man er 15 år så kan det også være at du har mensen uregelmessing som du da forskøyv enda mer pga. bulimi. Bare gi det litt tid, så skal det nok gå greit, evt. ta kontakt med lege da de faktisk kan noe om dette her imotsettning til meg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Gi det tid så kommer den. Er du veldig uheldig så har du skadet kroppen så mye av du aldri kan få barn. Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) så du har drevet å spydd, lagt på deg 15kg, å nå har du ikke mensen? eeeer du graviiiid? Endret 19. februar 2012 av mortenbr Lenke til kommentar
KometHimmel Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Ikke skyt meg hvis jeg har feil nå, men når man er 15 år så kan det også være at du har mensen uregelmessing som du da forskøyv enda mer pga. bulimi. Bare gi det litt tid, så skal det nok gå greit, evt. ta kontakt med lege da de faktisk kan noe om dette her imotsettning til meg. fikk mensen i 5 klassen så nei du... ;] så du har drevet å spydd, lagt på deg 15kg, å nå har du ikke mensen? eeeer du graviiiid? >:[ Nei Lenke til kommentar
G Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det står at Bulimi kan gi ufruktbarhet, så hvorfor ikke også påvirke menstruasjonsyklusen (ren gjetning det siste). Sjekk her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bulimia_nervosa#Signs_and_symptoms Lenke til kommentar
G Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er kanskje PCOS: http://en.wikipedia.org/wiki/Polycystic_ovary_syndrome Om du har det vil legen kanskje skrive ut et farmasøytisk middel som heter Metformin: http://en.wikipedia.org/wiki/Metformin Fordelen om en ser vekk fra bivirkninger og slikt, kan være at det er enklere å gå ned i vekt (om det er dette som er ønskelig). Leger skriver ikke ut Metformin uten ordentlig grunnlag, for det er en ganske tøff medisin. Trening utenom bruk av Metformin hjelper også å få bort cystene og overvekten. Når man blir slankere så opptrer cystene sjeldnere. Min livsledsager bruker Metformin for PCOS. Hun fikk det av legen både fordi det er en viss sjanse for at hun har PCOS, og fordi hun var litt overvektig. Trening er også bra for psyken, og ikke kun det fysiske som så mange henger seg opp i nå til dags. Vil også anbefale å få i seg nødvendige Omega-oljer som også er bra for psyken. Om du får Metformin av legen og begynner å trene, så slipper du å fortsette med det der Bulemi-greiene. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå