cdrom Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Var på hificenteret i dag å hørte på litt forskjellig fra Proson. Synes det ikke låt så værst. Hva er forumbrukernes mening om Proson? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Enig med deg der. Proson er bedre enn sitt rykte, selv om de ikke akkurat har så veldig god oppløsning. Mye for pengene vil jeg si. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg kjøpte Proson HFC10 for ... 2 år siden, og de har funket meget bra til det meste, (i allefall i forhold til prisen jeg btetalte da, 2500,- :wink: ) så, d er bare å kjøpe! Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 hehe, ganske bra lyd i dem men kvaliteten på elemeneter er DRITT. har en venn som har byttet 3 elementer på ca et år og han kan ikke spille noe som nærmer seg høyt engang.. se heller på hifiklubben.no der har di kvalitites-høytalere ihvertfall Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har 2 stk Proson 10" aktive sub`er og kan ikke klage på kvaliteten Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Tenk deg litt om ang. et par for 2000. De er ekstremt store og tunge. Det var moderne for mange år siden dersom det skulle ha noe å si. Tenk også på dette: middelmådige Dali-høyttalere koster det dobbelte... Du får det du betaler for. Legg på en 3-4 lapper til, så begynner vi å snakke. Selv ser jeg ikke at jeg selv handler høyttalere til under 3000 per stk. Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 DabZor: hehe, ganske bra lyd i dem men kvaliteten på elemeneter er DRITT. har en venn som har byttet 3 elementer på ca et år og han kan ikke spille noe som nærmer seg høyt engang.. se heller på hifiklubben.no der har di kvalitites-høytalere ihvertfall Har hørt en del på Proson og var positivt overrasket. En kamerat kjøpte et per 5.10 for en stund siden, og han har ikke hatt noen problemer. Kanskje kameraten din har for svak forsterker. Det sliter på elementene og gir større sannsynlighet for at de ryker enn med en svak forsterker. :smile: Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Jeg kjøpte Proson HFC10 for ... 2 år siden, og de har funket meget bra til det meste, (i allefall i forhold til prisen jeg btetalte da, 2500,- :wink: ) så, d er bare å kjøpe! Jeg lyttet til et par HFC mk2, -en oppgradert versjon som nå er på kampanje disse dager hos hificenteret. Høyttalerne koster 1995 pr.par. Tror noen disse kan gjøre en bedre jobb i min hjemmekino som fronter enn mine nåværende Jamo e470? Ps. har Sony str-db1070Qs. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har Proson 2010 selv, kostet 2300 i sverige. 2 10" basselementer i hver, mellomtone og diskant. Mye bass er det, men sliter på hurtig mellomtone/diskant, da blir det endel grøt. Perfekte fest-høyttalere (ingen som merker kvaliteten på lyden, de spiller høyt) Supre høyttalere til prisen. Btw så har jeg TEchnics SE-A808 effektforsterker som driver de, hvis noen har en slik som skal selges så vil jeg gjerne kjøpe den Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 DabZor: hehe, ganske bra lyd i dem men kvaliteten på elemeneter er DRITT. har en venn som har byttet 3 elementer på ca et år og han kan ikke spille noe som nærmer seg høyt engang.. se heller på hifiklubben.no der har di kvalitites-høytalere ihvertfall Har hørt en del på Proson og var positivt overrasket. En kamerat kjøpte et per 5.10 for en stund siden, og han har ikke hatt noen problemer. Kanskje kameraten din har for svak forsterker. Det sliter på elementene og gir større sannsynlighet for at de ryker enn med en svak forsterker. :smile: "Gir større sannynlighet for at de ryker enn med en større forsterker" mener du vel ?? Til saken : Har også hørt mye skryt av Proson, men har ikke noe personlig erfaring med dem.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 de spiller hva du betaler for er min mening, jeg har bare noen jeg bruker til en gammel forsterker som er kobla til tven, funker fint til MP3 og film. men det spiller ikke så klart og rent, men så er jo dette mer en "fest" eller allround høytaler sereie spør du meg. og forsterken er jo ca 20 år gammel men den spernger nå hvertfall min høytalere enkelt med sine 8 ohm og et uvist antall rms men er et heilt greit kjøp vist du skal na noen høytalere som spiller høyt og ikke er for kravstor til en billig penge, du får mye lyd for pengene. Skal vel ikke akkurat spille klassisk musikk? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg kom over et par Proson HFC15 for 1000 kroner stykket (den ene hadde et hakk i kabinettet, og hadde dessuten vært demonstrasjonsmodeller), og selv om de ikke er like ekstreme som andre, dyrere 3 veis 15" høyttalere, vil jeg allikevel si at det er mye lyd til såpass lav pris (les: mye bass og laber lydkvalitet) Det kommer helt an på hva forsterker en bruker. Selv bruker jeg NAD 218 THX, og har spilt ekstremt høyt uten forvrenging. Med min gamle Marantz på 2x95 Watt i 8 ohm kunne en nesten ikke spille mer enn halvt volum før ulydene kom. Det er sant hva HiFi-klubben skriver - NAD 218 styrer høyttalerene med jernhånd En kompis har et par nyere og litt mindre Proson høyttalere, husker ikke hva dem heter, men de har 2x10" og samme mellomtone og diskant som mine. Tror de er relativt nye, og selges vel enda tenker jeg.. Uansett, disse spiller også ganske bra etter prisen å dømme, og igjen, HKen hans må vel ha mye av æren for det. Som en liten offtopic fotnote; i går, lørdag, var jeg på fest hos en som har et anlegg til 200000, riktignok inkludert TVen. Der fikk jeg en skikkelig smakebit på hva ren og detaljert lyd er! At en så liten sub (8") kan gi så dyp bass visste jeg ikke gikk an, men så er det jo en 18000 kroners Sunfire også da, med en slaglengde på 6 cm. Spilte dypere enn mine 15"! Ble nesten litt brydd der jeg satt Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 ... så, d er bare å kjøpe! Jeg lyttet til et par HFC mk2, -en oppgradert versjon som nå er på kampanje disse dager hos hificenteret. Høyttalerne koster 1995 pr.par. Tror noen disse kan gjøre en bedre jobb i min hjemmekino som fronter enn mine nåværende Jamo e470? Ps. har Sony str-db1070Qs. Jeg har faktisk hatt de to Jamo høyttalerne du har! dog d var for to år siden og jeg leide dem hos Thorn (litt eldre modell men neeestn samme) de spilte helt greit, helt til jeg sprengte mellomtonen på ene høyttaleren (Slemme Vengaboys! ) Så leverte jeg disse tilbake og kjøpte Proson høyttalerne. Og forskjellen var jo... ganske stor ja!! men jeg lurer litt på om forsterkeren din vil drive disse helt ut? kan d stemme at den har 6x90 sinusW?<---(suspekt power-rating..) men jeg tror at Proson høyttalerne har ganske høy SPL så d kan gå bra...(mine=94 dB) 8) Men d er bare å ta med Sonyen din ned på HifiC. og prøve d vettu! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 ... så, d er bare å kjøpe! Jeg lyttet til et par HFC mk2, -en oppgradert versjon som nå er på kampanje disse dager hos hificenteret. Høyttalerne koster 1995 pr.par. Tror noen disse kan gjøre en bedre jobb i min hjemmekino som fronter enn mine nåværende Jamo e470? Ps. har Sony str-db1070Qs. Jeg har faktisk hatt de to Jamo høyttalerne du har! dog d var for to år siden og jeg leide dem hos Thorn (litt eldre modell men neeestn samme) de spilte helt greit, helt til jeg sprengte mellomtonen på ene høyttaleren (Slemme Vengaboys! ) Så leverte jeg disse tilbake og kjøpte Proson høyttalerne. Og forskjellen var jo... ganske stor ja!! men jeg lurer litt på om forsterkeren din vil drive disse helt ut? kan d stemme at den har 6x90 sinusW?<---(suspekt power-rating..) men jeg tror at Proson høyttalerne har ganske høy SPL så d kan gå bra...(mine=94 dB) 8) Men d er bare å ta med Sonyen din ned på HifiC. og prøve d vettu! Hei du, sonyen min har oppgitt effekt på 6x100watt, noe som selvfølgelig bare er tull! En seriøs side har testet hvor mye denne receiveren egentlig gir: 2x120watt rms 8 ohm, 5x75watt rms 8 ohm, 6x70watt rms 8 ohm. Den er helt ok i stereo, hører ingen forvrengning enda jeg spiller relativt høyt. Kan nevne at den veier 16kg... btw. Hvordan hørte du at den ene av jamo-mellomtonene hadde røket? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har Proson Reality 10 "Limited Edition". Kjører disse med en HK AVR 7000. Når jeg kjøpte høytalerene og recieveren ble jeg fortalt at demo versjonen avHK AVR 7000, som kom til Norge før produktet kom i hyllene, spilte 110-120 db i en relativt stor stue med samme høytalere som jeg har. Hvis du er ute etter klarest og renest lyd tror jeg ikke Proson er rette valget, men hvis du er glad i party eller bare spille høy musikk er det et greit alternativ. Mine kostet 6000,- paret for 2 år siden tror jeg det var. (vet ikke om de selges lenger) De har doble 10" i hver høytaler og basselement og mellomtone er kevlar. Vekten er ca 30kg stk. så de veier en del. Uansett er jeg fornøyd med mine selv om jeg begynner å få mer og mer lyst på rener lyd fremfor høy lyd. (helst en kombinasjon). Det ble nevnt lenger oppe at elementene er dårlige og må byttes ofte. jeg har ikke byttet ett element enda, (har merket i det siste at den ene mellomtonen er litt bob bob. elsker å spille høyt) men fordelen med Proson er at elementene ikke er så dyre. basselementet ligger på rundt 500,- tror jeg og mellomtonen er rundt 2-300,-. bare til informasjon. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 btw. Hvordan hørte du at den ene av jamo-mellomtonene hadde røket? D merket jeg at den lagde en heller ekkel skurrelyd når jeg spilte... men jeg tok bare og skrudde den ut, koblet av ledningene (som var størrelse sytråd btw!) :-? og spilte som før, man hørte nesten ikke at den ikke spilte mellomtone! faktisk! 8) Men hvis Sonyen din har de spec så tror jeg du bare skal kjøpe! Jeg driver mine Proson Høyttalere med en gammel dævel av forsterker, med 200 Watts Power use på strømforsyningen! (tipper den er 70-80 W x2) og det funker fett! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 proson er meir "party" høytalere Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg viste virkelig ikke at Proson hadde "dårlig" rykte Har alltid trodd at Proson var kvalitet jeg... Jeg er uansett veldig fornøyd med mine, Proson Conquest 66, med tilhørende center og bakhøytalere. Bruker en Sony STR DB 780 Surround Receiver. Og som sagt, jeg er veldig fornøyd! Jeg synes de spiller veldig bra, både til musikk og til film. Jeg har riktignok ikke mye peiling på hifi og jeg har ikke gull-ører, men jeg har sammenlignet med litt av hvert og jeg mener de gjør en bra jobb. Desutten er de i sort piano-lakk, selv om det ikke har noe å si for lyden :wink:, så ser det veldig stilig ut! Skal etterhvert få kjøpt en dynabel phobos 12" 250W subwoofer. Planen var og kjøpe enda en etterhvert, slik at jeg har to subwoofere ! (hvis resultatet av den første blir vellykket, vel og merke...) Har også tenkt til å kjøpe en rimelig projektor og en DVD-spiller med progresiv scan (skal bare vente til nye 3000-kroners modeller kommer, og kansje vente så lenge at jeg kan få en til ca. den prisen som også klarer SACD) Da skal det bli skikkelig kino ! (Ok, kansje ikke så bra i forhold til hva noen av dere sikkert har, men jeg kommer ihvertfall til å være fornøyd med det) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg viste virkelig ikke at Proson hadde "dårlig" rykte Har alltid trodd at Proson var kvalitet jeg... Jeg er uansett veldig fornøyd med mine, Proson Conquest 66, med tilhørende center og bakhøytalere. Bruker en Sony STR DB 780 Surround Receiver. Og som sagt, jeg er veldig fornøyd! Jeg synes de spiller veldig bra, både til musikk og til film. Jeg har riktignok ikke mye peiling på hifi og jeg har ikke gull-ører, men jeg har sammenlignet med litt av hvert og jeg mener de gjør en bra jobb. Desutten er de i sort piano-lakk, selv om det ikke har noe å si for lyden :wink:, så ser det veldig stilig ut! Skal etterhvert få kjøpt en dynabel phobos 12" 250W subwoofer. Planen var og kjøpe enda en etterhvert, slik at jeg har to subwoofere ! (hvis resultatet av den første blir vellykket, vel og merke...) Har også tenkt til å kjøpe en rimelig projektor og en DVD-spiller med progresiv scan (skal bare vente til nye 3000-kroners modeller kommer, og kansje vente så lenge at jeg kan få en til ca. den prisen som også klarer SACD) Da skal det bli skikkelig kino ! (Ok, kansje ikke så bra i forhold til hva noen av dere sikkert har, men jeg kommer ihvertfall til å være fornøyd med det) Det er ikke så rart at du er fornøyd med proson-høyttalerene dine! Akkurat den modellen er produsert på lisens/ i samarbeid med audiopro, som er en produsent av kvalitetshøyttalere. Det er ikke mye forskjell fra dine til audiopro sine: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå