DanielP Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Lurte på hvordan jeg får en tabell til å "forlenge seg". At den blir lengre desto mer du skriver i den. Får ikke dette til Iallefall ikke når jeg har background-image inni der. Kan ta ett eksempel. http://www.indexphp.com hovedvinudet der. Jeg får bare tabellen til å scrolle, men det vil jeg ikke ha noe av lenger, Hadde vært best om det kunne blitt gjort i CSS. Men gjør ingenting om det er i HTML dokumentet. Takker DanielP Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 :o :-? :smile: Hvordan får du tabellen til å scrolle?? <table> <tr><td>innhold</td></tr> </table> Denne blir iallfall lengre når du skriver mere... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 <div style="height: 384px; overflow: auto"> Du bestemmer høyde. Men glemte å si at jeg har bare brukt en Photoshop generert kode, og "fikset" på den, så når den tabellen forlenger seg så bler hele Siden "bugget". Jeg greier ikke å lage koden selv enda, begynte for ikke så lenge siden. Takker DanielP Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 "Vises best med MS Internet Explorer".. Spaaaaaaar meg! Dessuten vil du sikkert legge inn en body { margins: 0px 0px 0px 0px; } i CSS fila di... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Jeg vet ikke hvordan det er med den div koden, men alle mine sider har bare ren HTML validert hos W3, samme er med CSSen min. Uten error eller Warning, så de kan sees i alle browsere. Noen som har svar på spørsmålet mitt? DanielP Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Photoshop til å lage kode? Jaja... Du bruker altså table, og allikevel får du scroller... eller? Bruker du div? Er det div du bruker, kan jeg skjønne det. Da kan du bare ta bort hele style=""-tingen.. Evt overflow: auto;. Store muligheter for at jeg har missforstått nå! :wink: Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg fatter ikke hva dere mener med scroller Jeg ser ingen! -- Uansett, du kan lage scrollbarer i vanlige table-ruter med CSS, det er overflow atributten som er omtalt. Så den skal altså være i bruk på sia? Men jeg ser den ikke? Ganske teit, siden Opera har den beste støtten av CSS2, og dermed også denne saken.. Er mose i uglen her.. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Ja, jeg bruker den koden photoshop genererer til jeg lærer meg det skikkelig selv. Jeg bruker Div for å scrolle. Men når jeg fjerner "alt" for å få den til å forlenge seg, så gjør den det, men hele siden blir buggy, og helt forvrengt. Det er det jeg ikke vil den skal, alle TDene på siden "strekker" seg, og blir ødelagt. jeg vil bare at den ene TDen skal forlenge seg. DanielP P.S. Bare si ifra viss dere blir forvirret, har litt formuleringsproblemer :oops: Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ja, jeg bruker den koden photoshop genererer til jeg lærer meg det skikkelig selv. Jeg bruker Div for å scrolle. Men når jeg fjerner "alt" for å få den til å forlenge seg, så gjør den det, men hele siden blir buggy, og helt forvrengt. Det er det jeg ikke vil den skal, alle TDene på siden "strekker" seg, og blir ødelagt. jeg vil bare at den ene TDen skal forlenge seg. DanielP P.S. Bare si ifra viss dere blir forvirret, har litt formuleringsproblemer :oops: Kan du kanskje heller VISE oss hva som er feil? Fiks scrollbaren så kan vi heller se om vi kan fikse resten av designet. Dessuten vil jeg anbefale deg å skrive det selv istedenfor å bruke Photoshop sin skitne kode.. Er ikke så veldig vanskelig -- Dessuten trenger du ikke tabeller til design, men blir mer avansert om du skal lage designet der med CSS og ikke kan så mye om det fra før. Jeg hadde litt problemer med å få min enkle side "table-less" til og med Men blir bedre jo mer en knoter Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Aha.. nuh tror jeg jeg skjønner.. :smile: Når den ene cellen blir lengre, blir alle cellene lengre, men du vil at bare den ene cellen skal være lengre? Ja? :wink: <table> <tr> <td valign="top"><table><tr><td>Venstre celle som ikke skal bli lengre</td></tr></table></td> <td>Midtcelle. Skal bli lengre.</td> <td valign="top"><table><tr><td>Høyre celle som ikke skal bli lengre</td></tr></table></td> </tr> </table> Du har altså en ny tabell inni de cellene som ikke skal bli lengre. Cellene i seg selv blir lengre, men det ser ikke sånn ut. Iallfall ikke hvis du har border="0". Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Uff, er alle disse tabellene jeg er imot Men sia ser jo fin ut... Men måten for å komme der blir litt dårlig. Jaja, alle sider kan ikke være fantastisk bra kodet. Tabeller er egentlig ikke for design vet dere Slikt har man CSS til... Ja, men det er lettere med tabeller... Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Tror mange kommer til å slite hvis det plutselig blir ulovlig med tabeller til design Folk er ikke helt med på css enda - mange som bare bruker det for å endre fargevalg. Alle som prøver å være seriøse i websidekoding bør ta en titt innom www.w3schools.com og se hvor mye av html-koden sin som er deprecated. Strengt tatt så skal html--fila kun inneholde selve informasjonen. Alt annet kan/bør være css. men igjen, de fleste av oss koder for browsere, ikke mobile klienter Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 er ikke helt sikker på hva enn det er du mener, men har en teori: jeg tror du vil ha en meny e.l. på ene siden av hoved delen og den menyen skal stå stille mens hoveddelen scroller? da er dette det eneste du trenger: .menu { position: fixed; z-index: 1; left: 2%; right: auto; top: 5em; width: 10%; height: 200px; float: left; } .main { position: absolute; z-index: 1; left: 20%; top: 4em; width: 80%; } du ser her at jeg har satt .menu til position: fixed; dvs når man scroller på vanlig måte vil den beholde sin faste plass (i dette tilfellet venstre hjørnet oppe), mens .main har position: absolute; da vil den scrolle når man scroller siden hvis dette var helt gresk se på denne siden: http://www.w3.org/TR/1999/xhtml-modulariza...es.html#s_block ikke bry deg om innholdet men se på logoen i venstre hjørnet, når du scroller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå