'dharma_boy' Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei.. Nå skal jeg dele noen mapper og filer her på nettverket mitt.. Jeg har to maskiner og den ene maskina har windows xp og den andre windows 2000. Det som er problemet er at jeg ikke kan dele noen filer eller mapper fra pc en med windows 2000 på.. Jeg finner ikke de på maskinene med windows xp på altså der jeg skal hente filene og mappene. Maskina med windows xp er hovedmaskina.. Jeg har en hub og begge er på internett.. Kan dere være så snill å hjelpe meg?? Må jeg gjøre noe med ip en på hovedmaskina eller hva??? Tusen takk for all hjelp jeg får.. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Ingen som kan svare eller???? Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Tja, jeg har alltid foretrukket å sette opp ftp-servere grunnet sikkerhets-risiko ved deling av filer + brannmurer liker deling/windows nettverk dårlig. Kanskje ikke svaret du var ute etter, men et svar hvertfall Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 En rask løsning som ikke fikser problemet men hjelper i nødsammenhenger kan være å legge inn DC++ og overføre der. Da vil du få intern hastighet i nettverket. Btw - bumping er ikke tillatt på forumet og du klarte ikke vente en time engang før du begynte. Baaaad boy Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Halla! Bruk feks disse ip-adr: xp 192.168.0.2 255.255.255.0 2k 192.168.0.3 255.255.255.0 sørg også for at begge har samme "workgroup".. Problemet kan være rettigheter på win2k maskinen, er du logget på som administrator på begge så skal det funke... hvis ikke opprett en "user" på win2k maskinen med samme bruker navn og passord som du har på winxp maskinen... har xp og win2k server her og det funker bra.. lykke til Peace....................... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 En rask løsning som ikke fikser problemet men hjelper i nødsammenhenger kan være å legge inn DC++ og overføre der. Da vil du få intern hastighet i nettverket. Btw - bumping er ikke tillatt på forumet og du klarte ikke vente en time engang før du begynte. Baaaad boy skjekka litt med "dharma_boy" Han har ikke så stor tålmodighet akkuratt Skall ikke kjefte på deg ,men det er til alles beste hvis du slutter med det. Folk leser posetn din hvis de har lyst og det er ingen grunn til å nærmest tvinge dem til å lese den. Som opera mannen over her sa så er DC++ veldig greit til overføring av filer i LAN. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 En rask løsning som ikke fikser problemet men hjelper i nødsammenhenger kan være å legge inn DC++ og overføre der. Da vil du få intern hastighet i nettverket. Btw - bumping er ikke tillatt på forumet og du klarte ikke vente en time engang før du begynte. Baaaad boy skjekka litt med "dharma_boy" Han har ikke så stor tålmodighet akkuratt Skall ikke kjefte på deg ,men det er til alles beste hvis du slutter med det. Folk leser posetn din hvis de har lyst og det er ingen grunn til å nærmest tvinge dem til å lese den Som opera mannen over her sa så er DC++ veldig greit til overføring av filer i LAN. Sorry sorry skal skjerpe meg.. Er jeg tillgitt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå