Gå til innhold

Hvor smart er smart TV - DNLA på nettverk ?

Anbefalte innlegg

Min mediastream er gåen (en BG390) og jeg lurer på erstatning. Jeg oag hrså en 48 " Panasonic Plasma HD-ready TV. Sitter neste å lurer på om det er like greit å kjøpe ny TV. De er gått endel ned i pris.

Jeg har en Synology disk i nettverket og har kablet nettverk (cat 5e) opp til TV.

Så hvor smarte er disse TV'ene. Kan de streame filer (format støtte?) via DNLA, vise bilder o.s.v. ?

Jeg er ikke så avhengig av apper og leie filmer på nettet (har alt jeg trenger der via Altobix) men har behov for en media stream

Vil kun en TV dekke dette behovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten sjekke at den modellen du kjøper støtter de formatene du vil spille av (feks DivX, H.264, MP3). Jeg har også lest at noen har problemer med videofiler med høy bitrate (og variable bit rate), selv om formatet støttes. I disse tilfellene gikk det ikke an å se videofilen, eller at det gikk seint/hakket.

Har lurt på dette selv, og etter et søk på Google så ser det ut som om noen TVer er kresne på hvor datastrømmen kommer fra. Hvilket betyr i ditt tilfelle at TVen du kjøper ikke nødvendigvis trenger å støtte Synology.

Så absolutt sjekk dette på forhånd i produktbeskrivelsen, og fra anmeldelser på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...