Gå til innhold

[Løst] Amerikansk powersupply til X360 - hjelp

arneolaim

Anbefalte innlegg

Jeg har en Xbox 360 (ikke slim) men strømforsyningen røk. Så jeg fikk en av en venn. HER ER PROBLEMET: Den er amerikansk. Det hadde latt seg løse med adapter, men transformatoren (den boksen mellom stikkontakten og xboxen) tåler bare 110-147 V, og veggkontakter i Norge har 220 V. Og de fleste adaptere omgjør ikke spenning, så da kommer ledningen til å ryke. Men jeg trenger en billig løsning på dette! Så jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

En løsning er å kappe kabelen som går inn i xboxen og sette på en hvilken som helst strømforsyning som gir riktig spenning, polaritet og nok effekt. Alternativet er å skaffe en transformator som omgjør 230 v til 110 v.

Arngren og andre selger slike med "amerikansk" uttak, dvs at du sannsynlgivis kan plugge din amerikanske strømforsyning direkte til. http://www.arngren.net/omformer2.html

Originale får du for ca. 500,- + frakt så du får vurdere om det er verdt å basere seg på masse overganger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Pass bare på at den du bruker har nok kapasitet, normalt angitt i effekt (W), mAh, A, mA osv og at den du bruker minst har samme kapasitet som den den skal erstatte.

Lenke til kommentar

Xboxen er over 5 år gammel :/ Men prøvde det første alternativet, og det funker fett :D Gleder meg til å game igjen :D Tusen takk begge to :)

Men det jeg også gjorde med en annen Xbox-strømkabel var rett og slett å kjøpe en transformator for 199,- på Teknikmagasinet. Det funker det også, og det er billig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...