arneolaim Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg har en Xbox 360 (ikke slim) men strømforsyningen røk. Så jeg fikk en av en venn. HER ER PROBLEMET: Den er amerikansk. Det hadde latt seg løse med adapter, men transformatoren (den boksen mellom stikkontakten og xboxen) tåler bare 110-147 V, og veggkontakter i Norge har 220 V. Og de fleste adaptere omgjør ikke spenning, så da kommer ledningen til å ryke. Men jeg trenger en billig løsning på dette! Så jeg trenger hjelp! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 En løsning er å kappe kabelen som går inn i xboxen og sette på en hvilken som helst strømforsyning som gir riktig spenning, polaritet og nok effekt. Alternativet er å skaffe en transformator som omgjør 230 v til 110 v. Arngren og andre selger slike med "amerikansk" uttak, dvs at du sannsynlgivis kan plugge din amerikanske strømforsyning direkte til. http://www.arngren.net/omformer2.html Originale får du for ca. 500,- + frakt så du får vurdere om det er verdt å basere seg på masse overganger. Lenke til kommentar
arneolaim Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Tusen takk! Tror kanskje jeg satser på å kappe kabelen, har en annen med riktig spenning og polaritet så bruker bok den. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Pass bare på at den du bruker har nok kapasitet, normalt angitt i effekt (W), mAh, A, mA osv og at den du bruker minst har samme kapasitet som den den skal erstatte. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er boksen under 5år gammel, så kontakter du microsoft og får en ny 1 Lenke til kommentar
arneolaim Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Xboxen er over 5 år gammel :/ Men prøvde det første alternativet, og det funker fett Gleder meg til å game igjen Tusen takk begge to Men det jeg også gjorde med en annen Xbox-strømkabel var rett og slett å kjøpe en transformator for 199,- på Teknikmagasinet. Det funker det også, og det er billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå