Blu-Boss Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/AS77502356G75/acer-aspire-17-3-barbar-pc-as7750g-2356g75mnkk Kjøpte denne men litt usikker på om jeg skal beholde den. Spesielt video avspilling som jeg synes er svak....ser at det er litt hakking når kamera går sideveis,ikke mye men nok til at det irriterer. Det merkelige er at høykvalitets video streaming er bra på min 5 år gamle toshiba men hakker på nye Acer. Noen som vet om det er noen innstillinger jeg kan prøve? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hva slags program bruker du til å spille av video? Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Hva slags program bruker du til å spille av video? VLC og BS player.....snakk om mkv filer. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 blu-ray HD kvalitetssaker eller? Har du kodecer da? Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 blu-ray HD kvalitetssaker eller? Har du kodecer da? Både HD og SD....codec er i software,brukte samme programmer i gammel pc uten problemer. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Siden du bruker VLC har du aktivert GPU-akselerasjon? Denne funksjonen funker bare så som så og gir ofte lavere ytelse(!) Ellers så er det å sjekke prosessor og RAMbruk i task manager. Kjekt å se at det ikke er en flaskehals.. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Siden du bruker VLC har du aktivert GPU-akselerasjon? Denne funksjonen funker bare så som så og gir ofte lavere ytelse(!) Ellers så er det å sjekke prosessor og RAMbruk i task manager. Kjekt å se at det ikke er en flaskehals.. Dette er helt ukjent terreng for meg.....er amatør og har brukt XP siste 10 år og er første gang jeg har prøvd win7 på nye acer. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hehe, skal ikke være greit vettu Sjekke CPU og RAM bruk gjøres ved en god gammaldags ctrl-alt-del kombo på tastaturet og velge oppgavebehandler Da kan du se under ytelsefanen på hva som bruker CPU og RAM, Om VLC står på 100% så: There is your problem.. GPU akselerasjon er en instilling et stykke inn i VLC.. Ikke alt for lett å finne.. Du kan jo prøve nye VLC versjon 2.0 og se om det fikser problemet link til nedlastning: http://www.videolan.org/vlc/ Endret 20. februar 2012 av vesleengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå