Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lang tid tar det før en vinkartong blir farlig å drikke?

melet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den som bare hadde visst, kunne ha dødd lykkelig. Dette lurer jeg selv fælt på. Har spurt masse rundt på diverse nettfora men ingen ser ut til å kunne gi et normalt og ikke minst klarerende svar. Jeg håper på dine og mine vegne at noen her kan kaste lys over dette å så ubesvarlige og ikke minst gøyale spørsmålet. Dette er spennende, og jeg vil sammen med deg vite mer, mer mer og atter mer, om dette fenomenet - hvor lang tid det tar før en vinkartong blir farlig å drikke.

edit: ser at ditt spørsmål er hvor lang tid det tar før en vinkartong blir helseskadelig å drikke fra, mens jeg feilaktig antar at du mener farlig (og besvarer dette). Aner ikke hvor lang tid det tar før en vinkartong blir helseskadelig å drikke av! Håper inderlig noen vet dette! Har skikkelig mange gamle vinkartonger liggende rundt det hadde vært greit å få klarert om var helseskadelig å drikke fra eller ikke.

Endret av masselayers
Lenke til kommentar

Ok, men det er jo vin. Vin inneholder alkohol, og alkohol er et giftstoff. Konsekvensen blir vel at ingen bakteriekolonier vil ødelegge den.

Så den eneste faren er at vis den utsettes for varme over lang tid kan det være fare for at noen giftigere stoffer har blandet seg sammen, og med tanke på at vin allerede lagres i flere år i flasker så.... antar holdbarheten er på flere år, siden kartonger med folie på innsiden er mye bedre lagring enn flasker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...