Verbal Hologram Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Ettersmart? Jeg er konstant smart, jeg. Hva er det som er så uhyre komplisert med å ta bilder av folk som henger rundt husveggen din? Ville ikke du klart å tenkt på det der og da? Og du må virkelig slutte å drømme opp tenkte situasjoner her. Du er bare feig, og ønsket ikke at han skulle ringe for å hjelpe. Hva du mener med bakvendtland fatter ikke jeg. Snakker jeg for avansert for deg kanskje? Hvis du DOKUMENTERER at forskjellige typer står rundt huset ditt og henger (+trusselsamtaler) så har du kanskje nok bevis til at de ikke har lyst til å gå videre. Det disse gutta egentlig har gjort er å offentliggjøre motiv for å skade trådstarter. Det blir det samme som at jeg skal røpe at jeg vil rane en bank på forhånd. Når dette er folk som juler noen opp til døden, tar kveletak samt slår en person for å ha sett det, sender trussel meldinger så kan du vel bare tenke hva som blir enden om de ser han ta bilder. Hadde du offret ditt eget liv kun for at en liten bande av drittunger ikke skal få deale greiene sine? Glem det, du er jo superhelt. Du hadde sikkert gjort det. Oppfordringene dine kan gå ut over livet til ts. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Update: Jeg har mottatt nok en trusselmelding: "Du går ikke trygt ute og du sitter ikke trygt hjemme. Grunnen til at du ikke allerede er død er at vi har hatt annen business å ta oss av. Glem politiet, de kommer ikke til å redde deg!" Nå har jeg igjen vært i kontakt med politiet, som sier de vil bistå meg til flytting til ny, hemmelig adresse. Nytt, skjult tlf.nr. og det som er. Og jeg kommer til å bytte navn, ihvertfall midlertidig til denne krisen er over. Det kommer til å skje fort, da det endelig virker som politiet forstår at jeg kan være i akutt livsfare. Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a 5 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det hadde vært gøy å fått 2 sivile politimenn på besøk hjemme til deg for og så i samsvar med dem sende noen meldinger (om det er mulig) til nummeret som er gitt og be dem komme og drepe deg om de tør i det hele tatt. Er ganske så sikker på at det er sannsynligvis kun meldinger som er gitt for å skremme deg, i værste fall får du besøk , blir ranet i hjemmet og banket opp for å forsikre seg om at du ikke tør gå til politiet igjen. Forhåpentligvis så slipper du det og gjerningsmennene blir tatt. Hvor skjedde forresten alt dette? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Hvor skjedde forresten alt dette? Det kan jeg ikke si noe om. Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Har selv blitt drapstruet over SMS og vet hvor ubehagelig det er. Har også en annen gang kommet i bråk med en gjeng (de prøvde å rane meg samt truet meg) da jeg prøvde å dra hjem etter en tur på byen, fikk heldigvis snakket meg ut av det. Uansett vil jeg bare si at du MÅ gjøre som politiet sier, godta tilbudet deres. Mest sannsynlig så vil ikke gjengen drepe deg, men som sagt så har jeg selv blitt drapstruet og vet at det er helt forjævlig. Du har ingenting(iallefall ikke mye) å miste hvis du flytter, men hvis du blir så kan du miste livet ditt eller bli banket opp av en gjeng kjeltringer, med andre ord du kan miste alt. Som jeg sa så vil de mest sansynlig ikke drepe deg, men igjen så er ikke den risken verdt å ta. PS: Nå må du ikke vise hvor stor og sterk du er og at du klarer deg alene, drit i om politiet vil tro at du er en grineunge(noe de ikke vil tro), og våpen etc. vil som sagt gjøre saken enda verre og hvis du dreper en av gjengmedlemmene, ja da har du driti deg ut. Lykke til! Postet av anonym: ed6108aa37a8d5e3a0194399fa485369 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Forresten hvis du er redd for din egen sikkerhet, dvs at du ikke vil oppgi hvor du bor etc. så burde du også be en moderator eller noe slette tråden når du føler at denne saken(på forumet) er løst. Postet av anonym: ed6108aa37a8d5e3a0194399fa485369 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Siden noen tidligere etterlyste vedlagt politianmeldelse fordi vedkommende tvilte på saken, bestemte jeg meg for å legge den ut, sensurert for personlige opplysninger. Jeg vil legge til at jeg ikke har tilgang til scanner, så jeg skrev av anmeldelsen. Layout og font er tilnærmet likt, med forbehold om småfeil. XXX POLITIDISTRIKT XXX (PB. OG ADRESSE) XXX (BY/STED) DATO: 13/02-2012 XXX XXX (MITT NAVN) F: XX/XX-XXXX XXX (PB. OG ADRESSE) XXX (BY/STED) BEKREFTELSE PÅ ANMELDT FORHOLD ------------------------------ FORHOLDETS ART : TRUSLER, VOLD, RAN (PAR. 227, 228, 267, 268) GJERNINGSDATO/-STED: 08/02-2012/XXX ANMELDELSESNR. : XXX SAKEN REGISTERT VED: XXX PÅTALEANSVARLIG : XXX ETTERFORSKER : XXX DETTE ER EN BEKREFTELSE PÅ AT FORHOLDET ER ANMELDT TIL POLITIET. DET ER IKKE NØDVENDIG Å KONTAKTE POLITIET DERSOM DE IKKE HAR NYE OPPLYSNINGER I SAKEN. POLITIET VIL SØKE Å ETTERFORSKE SAKEN, SLIK AT DEN ER BEST MULIG OPPLYST NÅR AVGJØRELSE TAS. KONTAKTER DE ET FORSIKRINGSSELSKAP I ANLEDNING SAKEN, MÅ DETTE SKRIVET TAS MED. DET ER IKKE NØDVENDIG MED ANNEN BEKREFTELSE FRA POLITIET. HAR DE ERSTATNINGSKRAV DE ØNSKER PÅTALEMYNDIGHETEN SKAL FREMME I FORBINDELSE MED EN EVENTUELL STRAFFESAK, MÅ POLITIET SNAREST KONTAKTES, MED MINDRE KRAVET BLE INNLEVERT SAMTIDIG MED ANMELDELSEN. DE HAR EN FRIST PÅ TRE UKER FRA I DAG TIL SKRIFTLIG Å DOKUMENTERE KRAVETS STØRRELSE. DE KAN IKKE REGNE MED AT KRAVET TAS MED I STRAFFESAKEN HVIS FRISTEN IKKE OVERHOLDES. ØNSKER DE FRISTEN FORLENGET, MÅ POLITIET KONTAKTES. DERSOM DE HAR INNLEVERT ANMELDELSEN PÅ VEGNE AV EN ANNEN PERSON, GJELDER DET OVENSTÅENDE OGSÅ HAM/HENNE. NÅR SAKEN ER FERDIG BEHANDLET, VIL DE FÅ SKRIFTLIG UNDERRETNING OM PÅTALEMYNDIGHETENS AVGJØRELSE. MED HILSEN XXX POLITIDISTRIKT Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hvem bryr seg egentlig om det er falsk/ekte, vi er her alle fordi vi ønsker å være detektive for en dag. Når det kommer til saken håper jeg du blir flyttet så fort som mulig. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Etnisitet på gjerningsmennene? 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Fint å høre at du blir flyttet! Vil boligen være sikker? Hvis ikke så ville jeg ha dratt in på jernia eller lignende og spørre hva slags greier de har som du kan sikre dører og vinduer med. Husk også kjøpe pepperspray med farge! Hvis du da blir angrepet og sprayer dem i fjeset så vil ikke fargen gå vekk, og politiet vil fort kunne identifisere en kar som har rød farge i hele fjeset. Når det gjelder våpen så kan det være lurt å kjøpe f.eks ett balltre. Ikke er det ulovlig, også er det ganske hendig og du kan ha det ''tilfeldigvis'' lett tilgjengelig ved siden av f.eks ytterdøren. Endret 23. februar 2012 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Etnisitet på gjerningsmennene? VIKTIG. Situasjonen må håndteres ut i fra etnisiteten. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Update. Jeg har nå flyttet adresse. Jeg er veldig takknemlig ovenfor politiet som var behjelpelige med å finne et sted å bo, anonymt. Dessverre har de fortsatt ingen gjerningsmann. Det ser ikke ut for at de kommer til å finne noen, heller. Fint å høre at du blir flyttet! Vil boligen være sikker? Hvis ikke så ville jeg ha dratt in på jernia eller lignende og spørre hva slags greier de har som du kan sikre dører og vinduer med. Takk for tipset. Husk også kjøpe pepperspray med farge! Hvis du da blir angrepet og sprayer dem i fjeset så vil ikke fargen gå vekk, og politiet vil fort kunne identifisere en kar som har rød farge i hele fjeset. Takk. Når det gjelder våpen så kan det være lurt å kjøpe f.eks ett balltre. Ikke er det ulovlig, også er det ganske hendig og du kan ha det ''tilfeldigvis'' lett tilgjengelig ved siden av f.eks ytterdøren. Takker for råd BuffyAnne, men akkurat dette her er ikke akkurat min greie. Takker dere alle for svar. Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Flott å høre at du har blitt flyttet. Håper de tar gjerningsmennene. Lykke til videre! Endret 24. februar 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Er det nye adressen permanent? Flyttet du til en helt annen del av landet, eller bare til en annen plass i byen du bodde i? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Har selv blitt drapstruet over SMS og vet hvor ubehagelig det er. Har også en annen gang kommet i bråk med en gjeng (de prøvde å rane meg samt truet meg) da jeg prøvde å dra hjem etter en tur på byen, fikk heldigvis snakket meg ut av det. Litt interessert i den siste uthevede biten. Hvordan klarte du å snakke deg ut av det? Kan være kjekt å vite hva som kan virke i en slik situasjon. Fint å høre at det løste seg for trådstarter. Endret 24. februar 2012 av Occi Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Er det nye adressen permanent? Flyttet du til en helt annen del av landet, eller bare til en annen plass i byen du bodde i? Enn så lenge til utkanten av byen, og det er et godt stykke unna i forhold til tidligere boligblokk. Iom. denne saken ennå ikke er løst, vil politiet være behjelpelige med å finne meg et nytt sted lenger vekk dersom nødvendig. Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå