Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Begynner å tvile litt på at dette er en reell situasjon TS kan vel legge ut en kopi av anmeldelsen med navn slettet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Til deg, TS... hvis de spionerer på deg når du er hjemme så se om du får filmet vedkommede. Viser du filmen til politiet er jeg ganske sikker på at de kjenner personen igjen. Det er noe jeg kommer til å gjøre om jeg ser dem snoke rundt utenfor boligblokka igjen. Men det har vært stille fra dem siden jeg mottok den siste trusselmeldingen "Vi vet du har gått til politiet. Du er død!" Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Begynner å tvile litt på at dette er en reell situasjon TS kan vel legge ut en kopi av anmeldelsen med navn slettet? Du kan tro hva du vil. Jeg trenger ikke å å bevise noe ovenfor deg eller andre. Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor skulle TS trolle? At flere her inne ikke helt forstår trusselen er greit, men skal man fatte mistro bare fordi det som skrives kanskje ikke er hverdagslig? At Politiet ikke gjør så mye med saken er helt forventet, må nærmest stå med kniven i ryggen for at noe skal skje. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Vel, dette er en Juss-tråd. 1. Politiet vil ikke gjøre noe før etter at noe kriminelt har skjedd (og ofte heller ikke da) 2. Der er ingen reelle lovlige muligheter for vedkommende å bevepne seg 3. Ingen forslag som fremstilles ser ut til å nytte Han får bare vente til han får juling igjen og gå til Politiet etterpå. PS. Testamentet kan jo være lurt å skrive, slik i tilfellet. Endret 19. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det har skjedd noe kriminelt, han er blitt truet på livet. Strafferammen for det er mange, mange år. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du skulle aldri gått til politiet. Fatter ikke hvordan folk kan stole på dem under et slikt system. Fyren som ble overfalt kunne selv ringt om han ønsket det, men om han ikke ønsket det selv er han nok selv innblandet i noe dritt og fikk nok det han fortjente. Nå har du egentlig dritit på draget, det å kjøpe en pistol hjelper fryktelig lite. Disse folka tar deg nok både i anntall og ferdigheter. Hvor gammel er du btw? Du er kanskje en av de største idiotene jeg har sett poste her inne. Skal man liksom bare gi faen i hjelpeløse folk som blir banket opp? Og hvordan kan du vite om han fortjente det? Personlig hadde jeg sørget for å tatt mest mulig bilder/video av det du ser. Selvsagt uten blits om mulig. Bare bygg opp mest mulig beviser på at noen er ute etter deg. Får du noen ansikter på kamera så hjelper det masse. Jeg ville også kjøpt pepperspray. Jo mer du vet om dem og jo flere bevis du har mot dem, jo mindre attraktivt for dem er det å drepe deg. Dersom de skulle vært så dumme så ville de jo blitt tatt med en gang. Og Skatteflyktning: du tar feil. Noe ulovlig har allerede skjedd (også mot tråstarter). Trusler og slag i magen, pluss forfølgelse. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Noen enkle råd i denne situasjonen : 1 : Sikre boligen / leiligheten din litt bedre : *Sikkerhetslås på døra. *Sikkerhetslenke (Greit å ha den på når man åpner døra og ikke kjenner vedkommende). Du kan jo også selvsagt sette en stol mot døra når du er hjemme alene om du er redd for at den skal bli sparket ned, ikke helt greit om leiligheten tar fyr og du besvimer men i slike tilfeller så må man være litt preventiv. 2 : Sørg for å vise dem at du ikke er redd for dem. *Anmeld gjerningsmennene. *Si ifra til politiet via telefon når de dukker opp i området rundt huset ditt. Politiet bør dukke opp i såfall siden du allerede har fått en drapstrussel. Dukker ikke politiet opp går du til presse og forklarer situasjonen. 3 : Tren litt selvforsvar *Dette vil gi deg litt mer selvtillit , du kan trene hjemme alene (finnes mange nettsider som gir tips) og det kan potensielt hjelpe deg i en alvorlig situasjon. *Senere når du får litt bedre råd bør du trene selv aktivt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det har skjedd noe kriminelt, han er blitt truet på livet. Strafferammen for det er mange, mange år. Og Skatteflyktning: du tar feil. Noe ulovlig har allerede skjedd (også mot tråstarter). Trusler og slag i magen, pluss forfølgelse. Om dere leser mine innlegg igjen vil du se Begynner å tvile litt på at dette er en reell situasjon TS kan vel legge ut en kopi av anmeldelsen med navn slettet? 1. Politiet vil ikke gjøre noe før etter at noe kriminelt har skjedd (og ofte heller ikke da) TS sier at det har skjedd noe kriminellt. Om dere har bevis på at noe kriminellt har skjedd, legg dem frem. Videre er det ikke en selvfølge at Politiet gjør noe som helst selv om noe kriminellt har skjedd. De må prioritere sine ressurser, som de kaller det. Endret 19. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg tar det som en selvfølge at TS snakker sant. Er TS' historie reel, så har det skjedd noe kriminelt. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er TS' historie reel, så har det skjedd noe kriminelt. Ja, men det er ingen selvfølge at Politiet vil gjøre noe før han blir drept, eller får alvorlig legemsbeskadigelse. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er jeg klar over, men din påstand var at det ikke hadde skjedd noe kriminelt ennå. Derfor opplyste jeg deg om at det faktisk har skjedd noe kriminelt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er jeg klar over, men din påstand var at det ikke hadde skjedd noe kriminelt ennå. Derfor opplyste jeg deg om at det faktisk har skjedd noe kriminelt. Du må gjerne henvise til hvor jeg påsto "at det ikke hadde skjedd noe kriminelt ennå. " Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Vel, dette er en Juss-tråd. 1. Politiet vil ikke gjøre noe før etter at noe kriminelt har skjedd (og ofte heller ikke da) 2. Der er ingen reelle lovlige muligheter for vedkommende å bevepne seg 3. Ingen forslag som fremstilles ser ut til å nytte Han får bare vente til han får juling igjen og gå til Politiet etterpå. PS. Testamentet kan jo være lurt å skrive, slik i tilfellet. Vel, ordlyden her er ganske klar ihvertfall. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Vel, dette er en Juss-tråd. 1. Politiet vil ikke gjøre noe før etter at noe kriminelt har skjedd (og ofte heller ikke da) Vel, ordlyden her er ganske klar ihvertfall. Nei, det bare påpeker Politiets Modus Operandi, det utsagnet tar ingen stilling til hvorvidt noe kriminelt har skjedd eller ikke i denne saken. Les igjen. Endret 19. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det er vel også mulig å få disp til å bære skytevåpen i spesielle tilfeller. Nei.. de som skriver bare "skaff et skytevåpen" dere har ikke særlig erfaring skjønner jeg.. OP har jo tydeligvis ingen andre gå til en Politiet så hvordan skal han skaffe seg et våpen? Endret 20. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Vel, dette er en Juss-tråd. 1. Politiet vil ikke gjøre noe før etter at noe kriminelt har skjedd (og ofte heller ikke da) Vel, ordlyden her er ganske klar ihvertfall. Nei, det bare påpeker Politiets Modus Operandi, det utsagnet tar ingen stilling til hvorvidt noe kriminelt har skjedd eller ikke i denne saken. Les igjen. I såfall er dette en verdiløs påstand, siden det er hevet over enhver tvil at det har skjedd noe kriminelt i denne saken. Men det kan være det samme, jeg ser at vi beveger oss langt off topic nå. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Enig, mitt poeng var kun at vedkommende (om historien er sann) ikke kan forvente stort fra Politiets side før det er for sent, og såvidt jeg kan se er alt som lukter av forberedelser til effektivt selvforsvar forbudt. Dermed er det bare å skrive testamentet som gjenstår. Endret 19. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Du skulle aldri gått til politiet. Fatter ikke hvordan folk kan stole på dem under et slikt system. Fyren som ble overfalt kunne selv ringt om han ønsket det, men om han ikke ønsket det selv er han nok selv innblandet i noe dritt og fikk nok det han fortjente. Nå har du egentlig dritit på draget, det å kjøpe en pistol hjelper fryktelig lite. Disse folka tar deg nok både i anntall og ferdigheter. Hvor gammel er du btw? Du er kanskje en av de største idiotene jeg har sett poste her inne. Skal man liksom bare gi faen i hjelpeløse folk som blir banket opp? Og hvordan kan du vite om han fortjente det? Personlig hadde jeg sørget for å tatt mest mulig bilder/video av det du ser. Selvsagt uten blits om mulig. Bare bygg opp mest mulig beviser på at noen er ute etter deg. Får du noen ansikter på kamera så hjelper det masse. Jeg ville også kjøpt pepperspray. Jo mer du vet om dem og jo flere bevis du har mot dem, jo mindre attraktivt for dem er det å drepe deg. Dersom de skulle vært så dumme så ville de jo blitt tatt med en gang. Og Skatteflyktning: du tar feil. Noe ulovlig har allerede skjedd (også mot tråstarter). Trusler og slag i magen, pluss forfølgelse. Oioioi. Reine Arnold Schwarzenegger her. Lett å være ettersmart om hva en person skal gjøre når du selv sitter bak tastaturet. Du er kanskje en av de største idiotene jeg har sett poste her inne. Skal man liksom bare gi faen i hjelpeløse folk som blir banket opp? Og hvordan kan du vite om han fortjente det? Han ble banket opp ikke drept. Så samt jeg vet trenger man en hånd, samt et øre for å ta en telefon samtale. Vedkommende kunne selv ringt politiet angående hendelsen. Han har også langt mer bevis, han ble banket opp. Men siden han ikke gjorde det er det ganske åpenbart at han selv er i et slikt miljø og som har blitt nevnt tidligere muligens står i gjeld. Vi ser helt klart hva slags problemer han klarte å skaffe for seg selv ved å ringe angående en hendelse som ikke engang handlet om han. Jo mer du vet om dem og jo flere bevis du har mot dem, jo mindre attraktivt for dem er det å drepe deg. Dersom de skulle vært så dumme så ville de jo blitt tatt med en gang. For i bakvendtland, der kan alt gå an, Ser ikke hvordan de skal trekke seg tilbake om han har masse bevis på at de begikk en handling så samt han ikke deler dem med politiet. Og det med pepperspray antar jeg du tuller, for om du virkelig tror en pepperspray skal hjelpe mot en gjeng sliter virkelig mer enn som så. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Ettersmart? Jeg er konstant smart, jeg. Hva er det som er så uhyre komplisert med å ta bilder av folk som henger rundt husveggen din? Ville ikke du klart å tenkt på det der og da? Og du må virkelig slutte å drømme opp tenkte situasjoner her. Du er bare feig, og ønsket ikke at han skulle ringe for å hjelpe. Hva du mener med bakvendtland fatter ikke jeg. Snakker jeg for avansert for deg kanskje? Hvis du DOKUMENTERER at forskjellige typer står rundt huset ditt og henger (+trusselsamtaler) så har du kanskje nok bevis til at de ikke har lyst til å gå videre. Det disse gutta egentlig har gjort er å offentliggjøre motiv for å skade trådstarter. Det blir det samme som at jeg skal røpe at jeg vil rane en bank på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå