Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kriminell gjeng er ute etter å ta livet av meg!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Tråden er midlertidig stengt for rydding. Dette vil medføre en hel del sletting av innlegg. Mange av dem vil tilhøre folk som hører hjemme i politikkforumet.

Tråden er nå ryddet. 30 innlegg er slettet, hovedsaklig oneliners med off-topic og diskusjon om hvordan våpenlovgivningen i Norge bør være.

Reaksjoner på moderering tas per PM eller via rapportfunksjonen. Hvis noen ønsker kopi av et av sine egne savnede innlegg kan man ta kontakt på samme måte.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måten moderatoren bare drepte tråden på :innocent:

On topic:

Du får skrive et innlegg hver dag, så vi vet at du ikke ligger med hjernen på gulvet i leiligheten.

Jeg lever fortsatt.

Jeg unngår å gå ut på de sene kveldstimer og nattetimer.

Tror de fortsatt sitter på gjerdet angående om de skal drepe meg eller ikke. Jeg kommer til å flytte herifra så fort det lar seg gjøre.

Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig "sjelden" vi ser drap her i Norge der gjerningsmannen ikke kjenner offeret (faktisk), spesielt for å være vitne til at noen har blitt banket opp.

Skjønner du er redd men det er nok bare en trussel.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Høres ut som en helt forjævelig situasjon. :(

Finnes det ikke noen type politibeskyttelse eller liknende for deg?

Som tidligere nevnt er dette noe jeg vurderer sterkt.

Men jeg har ikke store forhåpninger. Etter mitt inntrykk er det bare "verdifulle" personer som stortingspolitikere etc. som får politibeskyttelse.

Lenke til kommentar

Det er veldig "sjelden" vi ser drap her i Norge der gjerningsmannen ikke kjenner offeret (faktisk), spesielt for å være vitne til at noen har blitt banket opp.

Skjønner du er redd men det er nok bare en trussel.

Stemmer, sannsynlig vis blir TS kun banket opp igjen. :hmm:

Lovlige løsninger for din situasjon eksisterer såvidt jeg kan se IKKE, eneste som per idag er tillatt er hund (tror jeg)

Men jeg har ikke store forhåpninger. Etter mitt inntrykk er det bare "verdifulle" personer som stortingspolitikere etc. som får politibeskyttelse.

Desverre stemmer nok det inntrykket, men det er verdt å prøve.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hvilken by er dette snakk om?

Det har jeg allerede sagt i første tråd at jeg ikke vil si noe om. Anonymitet pga. min egen sikkerhet.

Det finnes mange private aktører som gir beskyttelse i slike situasjoner :cool:

Er dette noe du har vurdert ?

Lenke til kommentar

Kvelertak er et dødelig angrep så det er grov vold.

Uansett om dette kvelertaket gis slipp på før det er fare for liv og helse?

Kvelertak kan ikke utelukkende defineres som grov vold etter hva jeg har forstått.

sammmen med en drapstrussel?? det er GROVT. Du har lov til å klage på at du ikke får bistandsadvokat, og det er alltids lov til å klage det helt opp til departementet.

-frank

Grov vold er etter hva jeg forstår hva som kan regnes som "betydelig skade på legeme og helbred". Jeg ble ikke mer skadet enn at jeg kunne stikke av gårde på mine egne to ben. Selv om jeg skal innrømme det knallharde slaget til magen merket jeg i dagesvis.

@nomore: Forstår ikke helt hvordan du ser for deg at jeg skulle på noen måte få kontakt med han som ble slått helseløs for å få ham til å snakke om sin kjennskap til denne kriminelle gjengen? Ikke vet jeg hvem han er eller hvor jeg finner ham.

Lenke til kommentar

Beklager, hund er heller ikke lovlig løsning

Hundeloven.

§ 19. Farlige hunder

Kongen kan gi forskrift om forbud mot å holde, avle eller innføre farlige hunder, eller å innføre sæd eller embryo fra farlige hunder. Forskriften kan sette krav til dokumentasjon av hundens rase eller type.

Med farlige hunder menes hunder eller hundetyper som spesielt aggressive, kampvillige og utholdende, og som på grunn av disse egenskapene er farlige for mennesker og dyr. Første ledd gjelder også for hundetyper som lett kan forveksles med farlige hunder.

Det er forbudt å holde eller innføre hunder som

a) er gitt trening i eller for å angripe eller forsvare seg eller hundeholderen mot mennesker,

b) er gitt trening i eller for å angripe andre hunder, eller

c) enkelthunder som fremstår som spesielt aggressive, kampvillige eller med andre sterkt uønskede egenskaper eller fremtreden, slik at de kan være farlige for mennesker eller dyr.

Er det tvil om en hund går inn under tredje ledd bokstav c, kan politiet ta hunden i forvaring og kreve at hundeholderen bekoster og medvirker ved en kyndig undersøkelse av hundens atferd for å avklare om den er vel avbalansert eller har en lav terskel for aggresjon eller andre farlige egenskaper mv. Politiet fastsetter hvem som skal undersøke hunden. Dersom ikke hundeholderen følger opp innen en rimelig frist satt av politiet, regnes hunden for å gå inn under tredje ledd bokstav c.

Hunder som blir avlet, innført eller holdt i strid med regler i eller i medhold av denne paragraf, kan avlives eller pålegges utført av riket ved vedtak av politiet.

§ 20. Unntak fra reglene i § 19

En hund omfattes ikke av § 19 tredje ledd bokstav a eller b hvis den er trent av politiet eller i særlige tilfelle av andre med politiets tillatelse, eller er innført i riket med politiets tillatelse.

En hund omfattes ikke av § 19 tredje ledd bokstav a hvis den er lovlig trent av en hundeorganisasjon før lovens ikrafttreden, eller etter lovens ikrafttreden av en hundeorganisasjon med tillatelse fra politiet. Hunden kan ikke selges eller omplasseres uten politiets tillatelse. Blir vilkårene overtrådt eller hunden angriper et menneske, skal den avlives etter vedtak av politiet, hvis ikke nødverge eller nødrett berettiget angrepet.

PS. Om du sender meg en PM kan jeg sette deg i kontakt med en Europeisk hundeformidler av skarptrente hunder som leverer til de fleste politistyrker tundt om i verden. Kostnad er ca 6 000 - 8 000 Euros. Selv har jeg en av disse, og utmerket både til selskap og til å bite.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

PS. Om du sender meg en PM kan jeg sette deg i kontakt med en Europeisk hundeformidler av skarptrente hunder som leverer til de fleste politistyrker tundt om i verden. Kostnad er ca 6 000 - 8 000 Euros. Selv har jeg en av disse, og utmerket både til selskap og til å bite.

Takk som byr, men dette er også noe jeg ikke har råd til på nåværende tidspunkt.

Jeg stiller temmelig svakt økonomisk. Jeg har knapt nok råd til salt i suppa som det er.

Lenke til kommentar

Har virkelig vanskelig for å ta dette seriøst... blir helt oppgitt av å lese alle disse fjorttispostene der du må få deg våpen og stå imot.. RING POLITIET FOR FAN!!!! Hvis du syns at det er flaut å være redd og ydmyk er du ikke seriøs!!

CHILL! :D

Kent -amdme, du har tydeligvis ikke fått med deg alt.

Jeg har allerede gått til politiet med det jeg vet; kremt (jeg har altså anmeldt saken). Som jeg sa allerede i mitt første innlegg.

Jeg venter fortsatt på at politiet skal komme til bunns hva angår det falske navnet bak trusselmeldingene. Jeg har allerede som det er gitt dem beskrivelser av gjerningsmennene basert på de sekundene jeg hadde til å observere dem.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at man må har personnummer når man bestiller seg et telefonabonement? De kan da vel ikke ha faket et personnummer? Eller, de kan jo, men da er det jo en litt annen type kriminelle enn de som kjøper 500 gram hasj og selger til dobbel pris.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at man må har personnummer når man bestiller seg et telefonabonement? De kan da vel ikke ha faket et personnummer? Eller, de kan jo, men da er det jo en litt annen type kriminelle enn de som kjøper 500 gram hasj og selger til dobbel pris.

Japps...

Like vel, i kontantkortets spede barndom kunne man kjøpe mobil med nummer uten å registrere det med navn.

Det ble etterhvert påkrevd å registrere alle nummer med fullt navn men jeg tror ikke de uregistrerte nummerne ble stoppet, det eneste som skjedde var at man ikke kunne fylle på mer penger på disse kortene før registrering.

Mange av nummerne ble frivillig registrert med navn men ikke alle var nok ekte.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Vel, han kan jo ganske enkelt ha skapt et falskt alias m/personnummer som han setter abonnementet på? Ikke vet jeg hvordan denne gjengen opererer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...