Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kriminell gjeng er ute etter å ta livet av meg!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Du burde kjøpe deg våpen til selvforsvar!

Du kan jo prøve å true de med at hvis de rører seg ved leiligheten din så skal du kverke dem eller noe sånt...

Ja, gjør slik at man har INGEN mulighet til å hvde man er et offer skulle man bli overfalt?? Truer han tilbake forverrer han situasjonen og voldsoffererstaning og andre typer erstatning/oppreisning/forsikringsutbetalig fyker ut vinduet. Faktisk er en av de beste tingene man kan gjør hvis man er tøff nok er å ta opp at man forsøker å snakke med dem rolig som en voksent menneske, og skulle man få juling så er det å sitte i retten å vitne mot dem og bli gitt oppreisning enda søtere.

Legger man seg i fosterstilling, og dekker til ansikt og testikkler kan et menneske ta ekstreme mengder juling, har brukt denne teknikken når jeg har vært alene opp mot en gjeng, hevnen er søt. spesielt når de BÅDE blir dømt til fengsel for grov vold OG man tilfeldigvis trener sammen med noen bolere som når de hjørte hva som sjedde tok hevn på mine vegner uten at jeg ba dem gjøre det :D

-true story bro!

-frank

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<<< something something >>>

Postet av anonym: c81134562278b7bb62c4a57dd6cd38dd

A: Når folk sier "ikke gå til politiet" er dette nettopp det du skal gjøre.

Jeg har jo allerede gått til politiet, da.

B: Jeg leste i en av politiets lærebøker om organisert kriminalitet at personer blir skjeldent drept med mindre det er snakk om narkogjeld over 100'000,-. I tillegg må det være faens så tette i pappen for å drepe noen, eller skade en uskyldig grovt for selv om politiet ikke altid tauer inn slike folk så gjør de noe mot uskyldige eller dreper så faller hammeren HARDT.

Vel, de vil vel drepe meg fordi jeg er et potensielt vitne mot dem, går jeg utifra?

C: ALDRI ALDRI ALDRI la noen andre skremme deg til å ikke gjøre noe, slik skaper du en offermentalitet, slike "bander" lever på at folk frykter dem men de er ikke så tøffe som de later som

Hva mener du jeg kan gjøre, da? Når de som enkeltpersoner er langt sterkere enn meg og tydeligvis kan vrenge nakken min rundt uten større betenkeligheter?

D: gå til politiet, med mindre du er en kompis av dem vel å merke, for da er du tyster og DET er motivasjon for å drepe, men som en fri borger av dette landet (jeg anntar du er borger), så er det din plikt og rett å be politiet om beskyttelse.

Som sagt tidligere, har jeg allerede gått til politiet og fortalt dem alt.

Addendum: Ber du politiet om beskyttelse kan de hjelpe deg opp til og inkludert flytting til hemmelig adresse og politieskorte. Politiet er ikke så hjelpesløse som avisene vil ha det til, og det er når folk IKKE snakker med dem at kriminelle år lov til å ferdes fritt. "skjult nummer" er bare sjult på telefonen for brukeren, ALT kan spores, og med datalagringsdirektivet oppe å gå så er identifiseringen av vedkommende enkelt, (her er et eksempel på hva som er bra med det til tross for det mange negative sider)

De greide å spore nummeret uten problemer, ja. Som nevnt tidligere. Men nummeret hadde et falskt navn bak seg, så politiet har etter mitt inntrykk problemer å finne ut av dette. Når det gjelder politiets beskyttelse, er det noe jeg sterkt vurderer.

Så ikke nøl, kjemp tilbake, og siden du ikke har en gjeng med bolere til å hjelpe deg, så må du gå til lovens lange og hardhendte arm ;)

Takker deg for svarene dine, men jeg har jo allerede gått til politiet..

Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a

Lenke til kommentar

Du har ikke vurert å skaffe et skytevåpen da? Så er du hvertfall sikker om de bryter seg inn.

Med mindre du faktisk sitter i stua å pusser pistolen/rifla/hagla og den er uheldigvis ladd når de kommer inn vil man ikke kune hevde nødrett/nødverge, og man vil dømmes for drap om noen dør eller for de utallig andre paragrafene man bryte med å hente et skytevåpen eller bære et i selvforsvar. Det er noen rare lover men likevektsprinsippet for selvforsvar er veldig viktig, og at man ikke gjør noe med overlegg, (som å gå eksra langt for å hente pistolen under senga når man hadde mulighet til å rømme eller forsvare seg med andre gjenstander raskere.

For ikke å snakke om at et skytevåpen er noe herk å treffe med i stresssituasjoner med mindre man har trent MYE, for i livstruende situasjoner får de fleste "the shakes" pda adrenalinet, bare sosiopater/psykopater som ikke blir stresset i slike situsjoner kan holde seg rolig nok til å bruke et våpen utrent.

-frank

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det mulig å søke politiet om personlig beskyttelse i situasjoner som dette. Har du prøvd å kontakte politikontoret, igjen legge frem det som har skjedd, si at du frykter for ditt eget liv og be om beskyttelse fra politi?

Evt er det kanskje mulig å søke kirkeasyl? Folka kan jo tusle innom kirken, men vil tro at du er tryggere der.

Lenke til kommentar

Du skulle aldri gått til politiet. Fatter ikke hvordan folk kan stole på dem under et slikt system. Fyren som ble overfalt kunne selv ringt om han ønsket det, men om han ikke ønsket det selv er han nok selv innblandet i noe dritt og fikk nok det han fortjente.

Nå har du egentlig dritit på draget, det å kjøpe en pistol hjelper fryktelig lite. Disse folka tar deg nok både i anntall og ferdigheter. Hvor gammel er du btw?

Dem mot meg er rått parti, ja. Jeg er i begynnelsen av tjue-årene.

Lenke til kommentar

<<< something something >>>

Postet av anonym: c81134562278b7bb62c4a57dd6cd38dd

A: Når folk sier "ikke gå til politiet" er dette nettopp det du skal gjøre.

Jeg har jo allerede gått til politiet, da.

B: Jeg leste i en av politiets lærebøker om organisert kriminalitet at personer blir skjeldent drept med mindre det er snakk om narkogjeld over 100'000,-. I tillegg må det være faens så tette i pappen for å drepe noen, eller skade en uskyldig grovt for selv om politiet ikke altid tauer inn slike folk så gjør de noe mot uskyldige eller dreper så faller hammeren HARDT.

Vel, de vil vel drepe meg fordi jeg er et potensielt vitne mot dem, går jeg utifra?

C: ALDRI ALDRI ALDRI la noen andre skremme deg til å ikke gjøre noe, slik skaper du en offermentalitet, slike "bander" lever på at folk frykter dem men de er ikke så tøffe som de later som

Hva mener du jeg kan gjøre, da? Når de som enkeltpersoner er langt sterkere enn meg og tydeligvis kan vrenge nakken min rundt uten større betenkeligheter?

D: gå til politiet, med mindre du er en kompis av dem vel å merke, for da er du tyster og DET er motivasjon for å drepe, men som en fri borger av dette landet (jeg anntar du er borger), så er det din plikt og rett å be politiet om beskyttelse.

Som sagt tidligere, har jeg allerede gått til politiet og fortalt dem alt.

Addendum: Ber du politiet om beskyttelse kan de hjelpe deg opp til og inkludert flytting til hemmelig adresse og politieskorte. Politiet er ikke så hjelpesløse som avisene vil ha det til, og det er når folk IKKE snakker med dem at kriminelle år lov til å ferdes fritt. "skjult nummer" er bare sjult på telefonen for brukeren, ALT kan spores, og med datalagringsdirektivet oppe å gå så er identifiseringen av vedkommende enkelt, (her er et eksempel på hva som er bra med det til tross for det mange negative sider)

De greide å spore nummeret uten problemer, ja. Som nevnt tidligere. Men nummeret hadde et falskt navn bak seg, så politiet har etter mitt inntrykk problemer å finne ut av dette. Når det gjelder politiets beskyttelse, er det noe jeg sterkt vurderer.

Så ikke nøl, kjemp tilbake, og siden du ikke har en gjeng med bolere til å hjelpe deg, så må du gå til lovens lange og hardhendte arm ;)

Takker deg for svarene dine, men jeg har jo allerede gått til politiet..

Siden du ikke har fått mobil voldsalarm, og politiet ikke har gjort andre tiltak til å beskytte deg, har du ikke vært tydelig nok med politiet at du frykter for livet ditt.

Krev at de gjør noe. Krev beskyttelse flytting, whatever!

Sorry jeg skumleste posten din, og leste ikke alle de tåplige postene for jeg er lat ;)

Jeg anntar du har blitt tilbydt en bistandsadvokat?? bruk ham/henne til å stiimulere politiets arbeid!

-frank

Lenke til kommentar

For å være ærlig så tviler jeg på at det å bære skytevåpen vil hjelpe noe særlig. I "worst case" blir OP overfalt av disse folkene, men hvis han faktisk skyter noen av dem vil jeg tro det er nærliggende at han vil ha uendelig mye problemer i diverse rettsinstanser i flere år fremover. Det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar

Vil legge til at politiet ikke har tilbydt meg denne beskyttelsen som du nevner, frankhaugen.

Men nå som du først har nevnt det, vurderer jeg sterkt å be om det.

Hvis du får avslag så si du vil ha det skriftelig enten signert med navn eller tjenestenummer.

Mange tenker seg ofte om en gang til hvis de blir bedt om å gi skriftlig tilbakemelding.

Hvis de spør hvorfor så svar at tilfelle det skulle skje deg noe vil du ha det svart på hvitt at du ikke fikk beskyttelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å presisere. Datalagringsdirektivet er ikke oppe å går som du påstår. Og akkurat å få vite hvem som er bak et skjult nummer har politiet kunne gjøre i årevis uten DLD.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Siden du ikke har fått mobil voldsalarm, og politiet ikke har gjort andre tiltak til å beskytte deg, har du ikke vært tydelig nok med politiet at du frykter for livet ditt.

Jeg ville ikke fremstå som feig og sutrete ovenfor politiet.

Ok, det vil jeg gjøre.

Jeg anntar du har blitt tilbydt en bistandsadvokat?? bruk ham/henne til å stiimulere politiets arbeid!

Siden jeg etter hva jeg forstår ikke innfrir kravene til bistandsadvokat, har jeg ikke blitt tilbydt dette ennå. Ofre for alvorlig og grov vold er en av gruppene som innfrir kravet til bistandsadvokat. Men jeg har ennå ikke blitt utsatt for alvorlig og grov vold: Et kvelertak og et kraftig slag i magen innfrir ikke kravene til grov vold, iflg. politiet.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke fremstå som feig og sutrete ovenfor politiet.

Ok, det vil jeg gjøre.

Siden jeg etter hva jeg forstår ikke innfrir kravene til bistandsadvokat, har jeg ikke blitt tilbydt dette ennå. Ofre for alvorlig og grov vold er en av gruppene som innfrir kravet til bistandsadvokat. Men jeg har ennå ikke blitt utsatt for alvorlig og grov vold: Et kvelertak og et kraftig slag i magen innfrir ikke kravene til grov vold, iflg. politiet.

Kvelertak er et dødelig angrep så det er grov vold. Ikke la han/henne si noe annet til deg. KREV ting!

Og du frykter for livet ditt, ingen grunn til å leke tapper, mobil voldsalarm gir deg en ekstra trygghet. Og noe beskyttelse må du ha, (bevæninger ikke løsningen).

-frank

-frank

Lenke til kommentar

Du skriver at du fikk en sms fra skjult nummer. Er det mulig? Kommer det ikke bare +47 xxxxxxxx, spor isåfall opp nummeret.

Som sagt tidligere, det skjulte nummeret var ikke noe problem, men den virkelige personen bak det falske navnet er verre å finne ut av. Jeg går utifra at dette er noe av det politiet jobber med ATM.

Lenke til kommentar

Sebnor: Om du leser ang. sms'en så var sms'en sendt fra mobilnummer registrert på falskt navn.

Til trådstarter: Jeg vil bare si at, ring 112 om du ser de igjen, ellers så bare lever du et normalt liv. Gi blanke i pepperspray og ikke bry deg om tullet som de andre snakker om. Enden på visa er at det er deg snuten er etter om du har redskaper beregnet til å skade andre mennesker i selvforsvar som ikke stemmer overens med våpenloven.

De tar ikke livet av deg, da de risikerer å bli prioritert med 30-40 etterforskere, kripos osv. Det er helt usannsynlig. Det som er sannsynlig derimot er at de ikke rører deg igjen pga. at du har meldt saken til politiet. Ofte så holder folk lav profil etter en sånn hendelse for å ikke strø salt i såret, eller spor til snuten.

Håper deg alt vel, og fortsatt god helg.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Kvelertak er et dødelig angrep så det er grov vold.

Uansett om dette kvelertaket gis slipp på før det er fare for liv og helse?

Kvelertak kan ikke utelukkende defineres som grov vold etter hva jeg har forstått.

sammmen med en drapstrussel?? det er GROVT. Du har lov til å klage på at du ikke får bistandsadvokat, og det er alltids lov til å klage det helt opp til departementet.

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...