Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kriminell gjeng er ute etter å ta livet av meg!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en kriminell gjeng er ute etter å ta livet av meg.

Grunnen til det er at jeg har vært uheldig - på feil sted til feil tid: Jeg går ute på kveldstid, da jeg hører lyder av slossing som kommer fra et smug. Jeg går for å undersøke, da kommer jeg plutselig over denne gjengen som holder på å slå en fyr helseløs! De ser meg, og en av dem kommer bort og tar kvelertak på meg. Jeg har ikke sjangs å gjøre motstand, han er altfor sterk. Han slipper taket og truer til seg lommeboka mi, som bl.a. inneholder visittkortet mitt.

Så sier han: "Nå vet vi hvem du er. Går du til politiet, så dreper vi deg!"

Jeg lover ham selvsagt at jeg ikke skal gå til politiet. Før jeg vet ordet av det, dryler han til meg i magen, det gjør kjempevondt, jeg detter ned på kne.

"Forstår du hva jeg sier?! Jeg dreper deg", brøler han. Han fortsetter å brøle og true meg.

Jeg greier såvidt å hoste opp nok en gang at jeg lover å ikke gå til politiet.

"Kom deg vekk!!"

Så stikker jeg derifra så kjapt jeg bare kan.

Dagen etter får jeg selvsagt mitt kredittkort sperret.

To dager etter mottar jeg drapstrusler fra denne gjengen på sms der de bruker skjult nr. "Vi vet hvor du bor. Vi holder øye med deg." Jeg ser at noen av dem går rundt i strøket jeg bor i fra mitt vindu i blokka jeg bor i. Gjentatte ganger ser de opp mot mitt vindu. Så setter de seg inn i en bil og stikker. Så de har telefonnummeret mitt og vet tydeligvis hvor jeg bor. Visittkortet mitt hadde både tlf. nr. og adresse.

Jeg har siden dette gått til politiet og fortalt dem alt jeg vet. Jeg viser dem trusselmeldingen jeg har mottatt. De sporer opp det skjulte nummeret. De sier at de skal ta kontakt når de vet mer. Det går noen dager og jeg blir oppringt av politiet som forteller meg at det skjulte nummeret stod i et falskt navn. De har ikke mye å gå på, men de følger opp saken og skal ta kontakt.

Noen dager etter dette mottar jeg nye trusler på sms. "Vi vet at du har gått til politiet. Du er død!"

Jeg ringer politiet og får det samme svaret: De følger opp saken, men så langt intet nytt. De skal ta kontakt.

Jeg kan ikke gå ut uten å måtte se meg over skulderen. Jeg er også redd for at de kommer til å gjøre alvor ut av trusselen sin, f.eks. å bryte seg inn i min leilighet og ta livet av meg når jeg er hjemme..

Jeg er skeptisk til om politiet kommer til å finne ut av dette. Min tillit til politiet er ikke god, man leser jo stadig om at de henlegger saker pga. manglende spor etc.

Jeg er igrunnen temmelig redd for liv og helse akkurat nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Jeg er anonym av gode grunner. Jeg kan heller ikke gå inn på hvor jeg bor.

Noen som har noen råd å gi meg?

Postet av anonym: c81134562278b7bb62c4a57dd6cd38dd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med totalt "identitets"-skifte? Bare at du ikke skifter navn, men fjerner deg fra alle registre, bytter bank, flytter, bytter telefon-nummer og gjør deg anonym slik at du ikke finnes i noen telefonkataloger.

Drastisk, men det er hvertfal én mulighet :\

Håper dette ordner seg, det hørtes helt forjævlig ut!

Gi oss updates på hva polititet sier om du har mulighet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med totalt "identitets"-skifte? Bare at du ikke skifter navn, men fjerner deg fra alle registre, bytter bank, flytter, bytter telefon-nummer og gjør deg anonym slik at du ikke finnes i noen telefonkataloger.

Drastisk, men det er hvertfal én mulighet :\

Pga. av min økonomiske situasjon har jeg ikke mulighet til å flytte umiddelbart, jeg blir først nødt til å finne et annet sted som er minst like rimelig å bo som der jeg bor nå.

Postet av anonym: 7f6af9728893ac4ab90f3292874f455a

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med han de banket opp?

Det vet jeg ikke.

Jeg kan tilføye at jeg ikke har lest noe i avisene som kan relateres til dette her.

Min beste gjetning er at han fortsatt lever? Det kan også hende at vedkommende som fikk juling selv er en kriminell og derfor ikke går til politiet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det aktuelt å bo hos f.eks en venn, foreldrene dine til politiet har funnet flere spor?

Hva skal politiet gjøre mener du? Hva eksakt skal man oppnå ved hjelp av politiet i dette tilfellet?

Få fyren arrestert for noe smågreier og gjøre han og gjengen hans enda mere forbannet? Tviler sterkt på at han de banket opp vil stille opp som vitne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det aktuelt å bo hos f.eks en venn, foreldrene dine til politiet har funnet flere spor?

Hva skal politiet gjøre mener du? Hva eksakt skal man oppnå ved hjelp av politiet i dette tilfellet?

Få fyren arrestert for noe smågreier og gjøre han og gjengen hans enda mere forbannet? Tviler sterkt på at han de banket opp vil stille opp som vitne.

Jeg er dessverre ikke politi men noe må de da få gjort?

Lenke til kommentar
Pfft, de har allerede pistoler, men om TS hadde hatt noe å beskytte seg med i utgangspunktet som f.eks pepperspray så kunne han bare sprayet denne voldsapen i trynet og sparket han i bjellene og tatt beina fatt så ville han heller ikke vært i den situasjonen han er i nå.

Naivt av deg å tro;

- at trådstarter hadde tid eller våget å dra frem peppersprayen

- at kompisene ikke ville ha banket livskiten ut av trådstarter etterpå

Selvforsvar er ikke så enkelt som folk skal ha det til. Det hjelper i mange situasjoner, men ofte er det flaks og andre ganger er det trente personer som forsvarer seg.

Jeg innrømmer at jeg ikke hatt en sjangs uansett.. Personen som overfalt meg såg temmelig kraftig ut og hadde styrke deretter, flere av de andre i denne gjengen såg omtrent like kraftige ut. Det var ihvertfall mitt inntrykk av den korte tiden jeg såg dem. Pluss at jeg ville ikke hatt tid til å ta fram noen pepperspray før han var over meg med sitt kvelertak.

Lenke til kommentar
Jeg innrømmer at jeg ikke hatt en sjangs uansett.. Personen som overfalt meg såg temmelig kraftig ut og hadde styrke deretter, flere av de andre i denne gjengen såg omtrent like kraftige ut. Det var ihvertfall mitt inntrykk av den korte tiden jeg såg dem. Pluss at jeg ville ikke hatt tid til å ta fram noen pepperspray før han var over meg med sitt kvelertak.

Nettopp. De fleste ville vært i samme situasjon, og våpen eller pepperspray ville hatt liten eller ingen effekt. I den situasjonen så gjorde du det rette ovenfor gjerningsmennene. Alternativet ville vært større skader på deg.

Men du burde ha fått kontakt med den andre personen. For det første ville to personer som går til politiet veie tyngre enn kun en person. For det andre vet nok vedkommende hvem det er. Men samtidig, sannsynligheten er stor for at det er narkogjeld(eller annen gjeld) det er snakk om, og ikke sannsynlig at vedkommende ville vært med til politiet. Men det kunne jo vært verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Du skulle aldri gått til politiet. Fatter ikke hvordan folk kan stole på dem under et slikt system. Fyren som ble overfalt kunne selv ringt om han ønsket det, men om han ikke ønsket det selv er han nok selv innblandet i noe dritt og fikk nok det han fortjente.

Nå har du egentlig dritit på draget, det å kjøpe en pistol hjelper fryktelig lite. Disse folka tar deg nok både i anntall og ferdigheter. Hvor gammel er du btw?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...