Gå til innhold

Ditt beste bruktkjøp

Anbefalte innlegg

Kva er ditt beste bruktkjøp? (Og eventuelt salg igjen)

Enten det er hus, objektiv, stativ..

Mitt må så langt vere en Canon 100mm f/2 for 2000,-

God pris for et strøkent objektiv, kan nok selge med litt fortjeneste etter kvart. Merker det blir litt trangt som portrettobjektiv, sjølv på fullframe, så blir nok kjøpt en 50mm, evt også ein 85mm.

Noken som bruker mykje tid på å kjøpe/selge f.eks objektiv, og tjener litt på det?

Endret av iverha2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må vel bli en ganske strøken Nikon D700 jeg kjøpte her i romhjula fra Interfoto til den nette summen av 8000 kr med batteri og lader. Såvidt bikka 10 000 eksponeringer og virker fortsatt ypperlig selv om den får kjørt seg.. Har passert 5000 bilder med den allerede.

Veldig god pris, er mange brukte D700 på bruktmarked rundt omkring no, men det er vel kun et fåtall som er under 10.000,-...

Lenke til kommentar

Noken som bruker mykje tid på å kjøpe/selge f.eks objektiv, og tjener litt på det?

Regner med de fleste har sett opptil et par annonser fra meg på foto.no det siste året. Meg og Ivan. :)

Mye fine priser fra folk som bytter system og selger kamerapakker. Plukker ut det jeg selv bruker og selger resten videre for normal bruktpris.

Noen av de bedre kjøpene har vært 35mm f1.4 L til 4500kr (vanligvis 8-9000kr, men betalte 27.000kr for kamerapakken den var i), 17-40mm f4 L til 2500kr og et omtrent ubrukt 85mm f1.2 L II til 10.500kr. Canons 1.4x II og 2.0x II-extendere til 2000kr totalt (vanligvis 2000kr per stykk).

Lenke til kommentar

Et 17-55/2.8 fra Nikon. Fikk det for 4000, og brukte det litt, men jeg likte bedre min 35/1,8 på DX som normalobjektiv + 11-16 for skikkelig vidvinkel. Så endte med å selge den etter 6-7 mnd. Fikk 6000 for det. 2k gevinst! :!: :thumbup:

Vurderte et 17-55/2.8 fra Nikon på finn.no i går...

Prisantydning kr. 6000,-...

35/1,8 på DX har jeg allerede...

Sjekket diverse anbefalinger på nettet...

Det ble ingen handel...

6k gevinst! :thumbup:

Lenke til kommentar

Et 17-55/2.8 fra Nikon. Fikk det for 4000, og brukte det litt, men jeg likte bedre min 35/1,8 på DX som normalobjektiv + 11-16 for skikkelig vidvinkel. Så endte med å selge den etter 6-7 mnd. Fikk 6000 for det. 2k gevinst! :!: :thumbup:

Vurderte et 17-55/2.8 fra Nikon på finn.no i går...

Prisantydning kr. 6000,-...

35/1,8 på DX har jeg allerede...

Sjekket diverse anbefalinger på nettet...

Det ble ingen handel...

6k gevinst! :thumbup:

Neinei. Det kalles penger spart, gevinst er om du får mere enn du hadde, slik som meg; 2k mer. :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Beste bruktkjøp? Tjah - kommer an på hva man mener med "beste". Da jeg begynte med digital speilrefleks kjøpte jeg våren '08 i butikk en 20D med 24-70/2.8L og 16-35/2.8L - samlet ca. 12k, og litt senere i samme butikk en 70-200/2.8L for 6.5k. Solgte etter god bruk optikken videre med hyggelig fortjeneste. Ganske gode kjøp, sånn sett - fikk "betalt" for å bruke kremoptikk. :)

Men - "beste" kjøpet er allikevel Voigtländeren min - et objektiv jeg kjøpte dritdyrt på eBay til samlerpris - over dobbelt pris av hva det gikk for et par år tidligere - kostet mye mer enn objektivet gikk for som nytt. Men - allikevel regner jeg dette som det beste kjøpet mitt - objektivet har gitt meg så mye glede; jeg koser meg med å bruke det nå, og kommer til å bruke det i laang tid fremover. Så - selv om det var til overpris er det fremdeles det "beste" kjøpet mitt. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg har gjort mange gode kjøp, både prismessig og "perler" til min Nikon D700:

En superskarp AFS 24-85mm f/3.5-4.5G til 800,- :)

En strøken 80-200mm F/2.8D (2-ring) til 3000,- :)

En flott utgave av AFS 12-24mm f/4 til 3500,- som jeg bruker på min D3100 på fjelltur. En "hemmelighet" mange ikke vet om er at den også dekker FX fra 16-24mm, og gir da enda litt mer vidvinkel enn på DX med overraskende god skarphet helt ut i hjørnene! ;)

En meget bra 20mm f/2.8 AiS til 600,- som jeg trodde ikke kunne bli skarpere (jeg kjøpte og solgte flere AF 20mm f/2.8D som alle var mindre skarpe spesielt i hjørnene). Men når jeg kom over en 20mm f/3.5 AiS til 1000,- viste den seg å være overlegen alle de andre! I tilleg har den NULL flare og ghost, så den er nå min foretrukne ultravidvinkel på FX, og beste kjøp ;)

At den er KNØTTLITEN, er jo ingen ulempe heller da...:

post-24264-0-04009200-1329648826_thumb.jpg

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Beste kjøpene mine kjøpene må være to sony hvl-f42am blitser som jeg kjøpte til det Sony a55 som jeg hadde for en stund siden. Kjøpte begge to for kr 1200,- til sammen. Kostet da ny kr 2000,- stk. Trodde jeg skulle gi kr 1200,- for den ene og kr 1000,- for den andre. Men fikk altså begge for kr 1200,-. Solgte de igjen da jeg solgte det kameraet og gikk over til Nikon for kr 1000,- pr stk. hehe...

Har gjort det jeg mener er to gode kjøp den siste måneden og. Første kjøpte jeg en strøken Nikkor 70-200mm f/2.8 VR I fra Interfoto for kr 10.000,-. Og i går kjøpte jeg en Nikkor 14-24mm f/2.8 for kr 9000,-. Denne og fra Interfoto. Så ut som den var helt strøken den og. Begge er det Interfoto kaller noe brukt med lite slitasje (tilstandsgrad 4). 70-200'en så nesten ny ut. Måtte lete etter noen få bruksmerker ellers var den som ny. Har ikke fått 14-24mm enda, men utfra bildene så ser den ut som den er i samme stand. Og begge har jo Interfoto sin brukt garanti. :D

Så vil regne de to som minst like bra kjøp som blitsene.

Lenke til kommentar

Regner med de fleste har sett opptil et par annonser fra meg på foto.no det siste året. Meg og Ivan. :)

Mye fine priser fra folk som bytter system og selger kamerapakker. Plukker ut det jeg selv bruker og selger resten videre for normal bruktpris.

Noen av de bedre kjøpene har vært 35mm f1.4 L til 4500kr (vanligvis 8-9000kr, men betalte 27.000kr for kamerapakken den var i), 17-40mm f4 L til 2500kr og et omtrent ubrukt 85mm f1.2 L II til 10.500kr. Canons 1.4x II og 2.0x II-extendere til 2000kr totalt (vanligvis 2000kr per stykk).

Noken typiske objektiv eller hus du får til billig penge og selger med litt fortjeneste, eller går det mest i perioder, evt. gode enkeltkjøp?

Fine priser du har fått der, fekk sjølv ein heilt ny 17-40mm for 4000kr, var greitt fornøgd med det. :)

Lenke til kommentar

Noken typiske objektiv eller hus du får til billig penge og selger med litt fortjeneste, eller går det mest i perioder, evt. gode enkeltkjøp?

Ingen spesielle objektiver, nei. Det blir alt fra kitobjektiver til L-kvalitet, men det sier seg selv at de som har L-optikk og semipro-hus ofte vet sånn noenlunde hva ting er verdt og priser deretter. Av og til er det bare folk som må kvitte seg med mye stæsj fort, og det blir fine priser av sånt. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjorde et godt kjøp for noen år siden av en Sigma AF 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG, den var riktignok ubrukt - men en overligger på lageret. 1/4-del av nypris. :) Brukt ligger de omtrent der i dag - eller litt høyere, hvis du kan finne en! :cool:

Det er forøvrig det 15mm objetivet jeg har prøvd som har hatt minst fortegning - noen sier den klarer seg bedre på det punktet enn Canon sin 17-40 f/4 L - uten at jeg har prøv den.

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-imMmrOha

mitt beste kjøp.

canon 24- 105, tror det var for 5k på ebay.

fikk i alle fall objektivet og det var ikke som beskrevet , knirk i fokusring (kjentes ut som sandkorn) og en slags "film" man så gjennom søkeren, vistes ikke på bilder, men så det veldig godt mot lyse overflater.

samt annet småpjusk som ikke skulle vært der.

reklamerte i alle fall på det da det var beskrevet "som nytt". selger svarte aldri, men fikk beskjed av ebay om å returnere det til selgers adresse, hvilket jeg gjorde. Fikk pengene igjen fra ebay og ingen skade skjedd egentlig.

Men: pakken ble ikke avhentet av sender, så etter en mnds tid kom det tilbake til meg igjen.

har ikke hørt noe fra selger i ettertid heller, men så at han fikk masse negative tilbakemeldinger før kontoen hans ble stengt.

så hva kan jeg si, kunne vel ikke gjort et bedre "kjøp".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...