geekfreak Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Jeg har en trådløs router fra Telenor, ZyXEL 2602HWT. Det er ganske dårlig rekkevidde på den. Lurer på hvordan jeg kan forlenge rekkevidden? Mitt oppsett: Fra den trådløse routeren (ZyXEL) går det en kabel til en switch. I den switchen er det koblet en pc og en skriver. Fra den switchen går det en kabel videre til en annen switch i et annet rom hvor det er koblet på to pc'er. Jeg ønsker å sette inn et trådløst punkt i dette rommet. Hva trenger jeg og hvordan gjør jeg det? Jeg har lest om Netgear Universal WiFi Range Extender. Er dette ok eller finnes det noe bedre løsninger, f.eks. "aksesspunkt"? Hvis jeg går for en løsning som Netgear har, kan jeg f.eks. kjøpe 2-3 stk. av de og plassere rundt i huset? Endret 19. februar 2012 av geekfreak Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Mange routere kan settes opp som aksesspunkter men det er ikke alle som lister denne funksjonaliteten. Hele kluet er at boksen kun skal videreformidle informasjon fra router/dhcp-server, den skal altså ikke ha routing eller dhcp funksjonalitet påskrudd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Wifi range extender er trådløsrepeatere (trådløsrouter -> trådløsrepeater -> trådløs klient). Du bør fortrinnsvis bruke aksesspunkt tilkoblet nettverket med kabel. Det vil gi bedre hastighet, fordi du slipper så mye trafikk med repetering av trådløssignalene. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg satt opp en D-Link DIR-655 og slo av DHCP. Så det fungerte bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå