Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Trolling er utrolig svakt, det er min mening men du har meninger - så hvis dine meninger ikke lar seg bli hørbare - gir du da opp, eller faller du for fristelsen til å "trolle" dem fram? et troll som spør om troll? Neida søta, ett troll som spør om meningen til ett annet troll.(ikke verre, så gå og finn puta!) Beklager hvis dette ble for avansert, lille venn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 feil, prøv igjen. Kan du vennligst presisere hva du mener er feil? Begrepet «trolling» kan ha flere betydninger, deriblant intetnettfenomenet trolling som nettopp bygger på den definisjonen brukerne av Wikipedia har skrevet ned. Hva er feil? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) + på den Du er i faen klubben ... tiddeli bom .. Edit: Hvis tråden hadde fått beholde navnet sitt, så tipper jeg den hadde blitt interessant For all del, den kan jo stadig bli det, men jeg er litt "stuss" for at den ble endret og flyttet uten at jeg ble informert. Sånn oppførsel kan også skape troll Endret 18. februar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 feil, prøv igjen. Kan du vennligst presisere hva du mener er feil? Begrepet «trolling» kan ha flere betydninger, deriblant intetnettfenomenet trolling som nettopp bygger på den definisjonen brukerne av Wikipedia har skrevet ned. Hva er feil? vel, mye riktig i dette hvis du fjerner "til å hisse seg opp", "Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».", mange brukere på wiki som bedriver trolldom, samt medias rolle = shaman !!! et klassisk eksempel på hvordan språk(kommunikasjonsform) kan bli brukt til trolldom(sorcery). http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29 uten å nevne "sorcery" en eneste gang, men samtidig definerer akkurat dèt. "de" elsker å ødelegge ordets betydning, f.eks. selvstendig, frihet, krig, fred, demokrati, ... Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 + på den Du er i faen klubben ... tiddeli bom .. Edit: Hvis tråden hadde fått beholde navnet sitt, så tipper jeg den hadde blitt interessant For all del, den kan jo stadig bli det, men jeg er litt "stuss" for at den ble endret og flyttet uten at jeg ble informert. Sånn oppførsel kan også skape troll er ikke bare dine tråder som blir endret/flyttet/sensurert derimot er jeg uenig i din oppfatning av troll, men det er nå så, jeg mener den endring/flytting fort kan være del av trolldommen dette mediumet bedriver, minst like fort som seriøs moderering. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 + på den Du er i faen klubben ... tiddeli bom .. Edit: Hvis tråden hadde fått beholde navnet sitt, så tipper jeg den hadde blitt interessant For all del, den kan jo stadig bli det, men jeg er litt "stuss" for at den ble endret og flyttet uten at jeg ble informert. Sånn oppførsel kan også skape troll er ikke bare dine tråder som blir endret/flyttet/sensurert derimot er jeg uenig i din oppfatning av troll, men det er nå så, jeg mener den endring/flytting fort kan være del av trolldommen dette mediumet bedriver, minst like fort som seriøs moderering. Jeg vet at "sånn er det bare" - men samtidig får det meg ikke nok fra å opponere mot øvriheta Ikke bare for å være det trollet jeg nok sannsynligvis er, men like mye fordi jeg ser muligheter for bedre debatter Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Dette er et troll: Anyways, trolling er når en skal d..dokajdiuhaiusdhiahdiusahduisahdas. 1 Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 vet ikke jeg har ikke sett noe til det i denne tråden enda, kaller du deg selv det eller er det en merkelapp levert fra forumet? hadde i såfall ikke verdert det særdeles høyt, har selv fått endel sinnsvake etiketter fra diverse propaganda servitører her på a-pressens medium som til tider bruker ganske naive metoder for manipulasjon av passive brukere/lesere.. tror ikke det fungerer men igjen mange sauer her til lands. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) vet ikke jeg har ikke sett noe til det i denne tråden enda, kaller du deg selv det eller er det en merkelapp levert fra forumet? hadde i såfall ikke verdert det særdeles høyt, har selv fått endel sinnsvake etiketter fra diverse propaganda servitører her på a-pressens medium som til tider bruker ganske naive metoder for manipulasjon av passive brukere/lesere.. tror ikke det fungerer men igjen mange sauer her til lands. Haha, a random troll appears! Edit: Endret litt Endret 18. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Hva er troll og trolling? Der fins to typer Type 1: Trolling - En mening som er helt motsatt av din egen, men som du ikke klarer å tilbakebevise Troll - Den som fremsetter denne meningen Type 2 Trolling - Noen som kun fremsetter ubegrunnede påstander, og stadig benytter seg av fallacy-listen, og unnlater å respektere grunnleggende debatregler Troll - Den som fremsetter utsagn som oppfyller overstående krav. Merk: Trolling er smittsomt ettersom det ofte observeres at folk som møter type 1 Troll, fort selv blir type 2 Troll. Dertter skjer det iblandt at det originale trollet muterer til type 2, tydelig smittet av den han selv hadde smittet. Smitteveien er enda ikke fullt klarlagt. Endret 18. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 hhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaahahahhahahahhahahahhahahhaha RANDOM troll purre lille SLi pusen tel PencilCasepappa? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Smitteveien er enda ikke fullt klarlagt. Nifst Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Så hva skjer med diskusjoner på storsentre i kua sitt hode med en bøtte? Det er litt rart at en ku man skal bruke avlang kjetting i en buss med traktorer og kaffekopp. Cola er godt sa kjetting å lo mens han løp neddover bakken å spiste vaffel. Endret 18. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Troll/trolling må være noe av det mest ubrukelige begrepet vi har. Nå tenker jeg ikke på fantasiskapningen, men mer "lureriet" når en "troller". Før så var meninga med trolling at motparten ikke skulle forstå at han ble trolla. For eksempel en som er håpløs ignorant i religionsdelen av forumet, og forsvarer kristendommen blindt og fraskriver all fornuft kan like gjerne være et troll, eller faktisk være genuin. Du som motparten skal ikke vite det relativt tidlig (helst aldri). I senere tid så har det gått fra å være noe bra, til noe negativt. Å trykke på stopp-knappen uten at du skal av bussen er visstnok "trolling". Å ikke ta telefonen når noen ringer, "trolling". Å si at en liker å spise bæsj på Facebook -"trolling". Har ført til at alle debatter som har en side som står imot det "normale", vil være et troll og alle meningene til personen blir ikke tatt seriøst på grunn av "troll". Så nei, best å slutte å bruke det. 2 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du som motparten skal ikke vite det relativt tidlig (helst aldri). I senere tid så har det gått fra å være noe bra, til noe negativt. Å trykke på stopp-knappen uten at du skal av bussen er visstnok "trolling". Å ikke ta telefonen når noen ringer, "trolling". Å si at en liker å spise bæsj på Facebook -"trolling". Kunne ikke sagt det bedre selv. I tillegg mener jeg at det finnes intelligent "trolling", og da får "trollet" den samme funksjon som "hoffnarren" hadde. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Ja, jeg synes også at den er fin, og det fineste med den er at "trollet" får frem ett viktig poeng - nemlig aggresjon/hat hos "troende". Edit: Tilfeldigvis startet jeg denne tråden på samme måte, men feilet totalt på det å sitte å forfatte/ide-myldre direkte på forumet (å ups, der kom jeg til å trykke på "postknappen"), fremfor å lage saken klar i notepad og lime den inn. En annen tabbe var at jeg ikke tok kontakt med en moderator på forhånd for tillatelse for planene. Endret 19. februar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå