Gå til innhold

Hva er troll og trolling?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Noen synes det er fyndig og flott, mens andre synes det motsatte.

Edit: Så flott - allerede etter ett par min. reagerte en mod å flyttet tråden til ett mere egnet sted (syntes h*n) Takk!

Jeg mener fremdeles at problematikk rundt trolling er noe som hører hjemme i "helsedelen".

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jepp, en småunge med favnen full av dokker (som sannsynligvis er substitutter for manglende venner) kan bli ett pent troll etter hvert.

Hva skal til konkret for å bli karakterisert som ett ekte troll?

Grunnen for spørsmålet er fordi jeg synes at debattanter slenger ut karakteristikken, og jeg oppfatter det som hersketeknikk

Lenke til kommentar

Noen synes det er fyndig og flott, mens andre synes det motsatte.

Edit: Så flott - allerede etter ett par min. reagerte en mod å flyttet tråden til ett mere egnet sted (syntes h*n) Takk!

Jeg mener fremdeles at problematikk rundt trolling er noe som hører hjemme i "helsedelen".

3epz.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg oppfattes som ett troll når jeg presser på - hvorfor det?

Er det kanskje for lett å hyle etter "mammamoderator", eller er det slik at jeg ikke egner meg for sosiale foraer

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Min oppfatning er at et troll er en person som skriver innlegg nesten utelukket for å provosere frem en sterk meningsytring i noen andre, for så å gjøre narr av denne meningen, uten at han eller henne personlig mener det de sier.

Den følger jeg - det synes jeg var en god beskrivelse.

men men men - når man så i en debatt forsøker å vippe motstander av pinnen ved å utfordre svakhetene h@ns (eller det man tror det er) og så poster noe som får motstander til å reagere "negativt" (for å få frem hva saken "egentlig" handler om) - er man da ett troll?

Lenke til kommentar

trolling er vel bare et moderne ord for trolldom. ironisk nok er det for det meste forumets guruer som er raskest ute med å kaste merkelappen troll på brukere, mens de selv bedriver trolldom, noen bevisst andre ubevisst utifra "retningslinjer". trolldom=government, takk a-pressen :S

"There is some confusion as to what magic actually is. I think this can be cleared up if you just look at the very earliest descriptions of magic. Magic in its earliest form is often referred to as “the art”. I believe this is completely literal. I believe that magic is art and that art, whether it be writing, music, sculpture, or any other form is literally magic. Art is, like magic, the science of manipulating symbols, words, or images, to achieve changes in consciousness. The very language about magic seems to be talking as much about writing or art as it is about supernatural events. A grimmoir for example, the book of spells is simply a fancy way of saying grammar. Indeed, to cast a spell, is simply to spell, to manipulate words, to change people's consciousness. And I believe that this is why an artist or writer is the closest thing in the contemporary world that you are likely to see to a Shaman."

trolldom og magi, hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15
Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Trolling er utrolig svakt, det er min mening

Hvis "trolling" kun bare var å avspore en debatt er jeg enig med deg - men hvis den var en kreativ og gjerne humoristisk vinkling, beundret jeg den

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Jada masa ... den har de fleste sett før (kunne nesten rapportert den som trolling pga det...) Ingen får meg så hissig som de som utfordrer meg på mine verdier - har du det sånn også?

Det er forskjell mellom å få folk til å bite på kroken, snøre dem nennsomt inn, løsne kroken, og gi dem en dask på stumpen videre - kontra; Jukse inn torsken, bløgge driten, få dæm på kaia tel å fungere, få skipperen tel å våkne, stæle me sæ fesk heim, dænge kjærringa tel å prekivere fesken, før så å ta sæ en sigar

cool.gif

Va itje den sånn at det passa dæ rætt i fleisen, har du ett særiøst problem.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes trolling er spennende, fordi det utfordrer alt jeg vet og tror på, og dermed har jeg sjansen til å bli opplyst på en litt annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Trolling" er en "art" - puh ... vel, kan du peise på me litt surt i sausen, førr æ lægg ner ett par Torskekjaka i suppa mi?

Du kan ikke supper, du!?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

men du har meninger - så hvis dine meninger ikke lar seg bli hørbare - gir du da opp, eller faller du for fristelsen til å "trolle" dem fram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...