Gå til innhold

33 kjekke programmer til Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ole-Jørgen: Etter Firefox fikk tab groups har jeg ikke savnet å ha flere desktops, og bruker det heller ikke på Ubuntu og Fedora-maskinene mine. Kanskje det er noe å sjekke ut, kan du gi et par faktiske brukseksempler? Gjenopprettes oppsettene ved utlogging/reboot?

Oppsettene i Dexpot opprettes automatisk ja. Jeg jobber som lærer, og bruker det slik at jeg kan ha "private" ting på et eget skrivebordsområde og ting som skal vises til elever på et annet. Da trenger jeg ikke å ha skoleepost o.l. liggende åpent, lett tilgjengelig for elevene, og faren for at elevene ser sensitiv epost/informasjon er langt mindre, enn om det bare ligger minimert på samme desktop. Er dessverre ikke all software som bryr seg om virtualiseringen av skrivebordene, f.eks. kommer Spotify opp på alle skrivebordene, uansett innstillinger...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så bra med VLC at den skal annbefales, klarer jo ikke 720p eller 1080p filmer uten lag.

sikker på at det ikke er PCen din som ikke klarer det?

Vel PCen min drar alt av HD inkl Blu-Ray. VLC drar ikke HD uten lag eller unsync i lyd og bilde. Har brukt K-Lite eller MPC i over 4 år og alt kjøres helt smooth. Og en selv bygget pc til 14k drar HD uten stress.

Men regner med at du er den typen som bruker VLC så du vet jo kansje ikke hva K-Lite eller andre codec packs er for noe.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så bra med VLC at den skal annbefales, klarer jo ikke 720p eller 1080p filmer uten lag.

Vel PCen min drar alt av HD inkl Blu-Ray. VLC drar ikke HD uten lag eller unsync i lyd og bilde. Har brukt K-Lite eller MPC i over 4 år og alt kjøres helt smooth. Og en selv bygget pc til 14k drar HD uten stress.

Men regner med at du er den typen som bruker VLC så du vet jo kansje ikke hva K-Lite eller andre codec packs er for noe.

jeg er av den typen som kan litt om PC hardware...

for alt jeg visste kunne du brukt en gammal PC som knapt klarte HD og at du bare slet med VLC

og en selvbygd PC til 14K kan godt være gammal, den kunne vert til 14K for 4 år siden... muligens de delene prioritert i den PC til 14K var veldig feil? 500kr til prosessor og 500kr til grafikkort, resten på annet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

VLC har problemer med HD-video og streaming over nett.

Løsning er her.

http://www.howtogeek.com/howto/windows/fix-for-vlc-skipping-and-lagging-playing-high-def-video-files/

BTW. så er shark007 er av de bedre codekpakkene som integreres med windows mediaplayer. Med den codecpakken så kan du streame mkv-filer via DLNA på mediaplayer. Det sliter andre pakker med.

En annen pakke jeg kan anbefale er CCCP.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen program som både både lar meg redigere video og så brenne det direkte ut på DVD ?

Gjerne med muligheter for effekter,overganger og tekst.

http://explore.live....ker-get-started

ingen flere alternativer ?

moviemaker blir lit simpelt.

sist jeg teste det savnet jeg noen muligheter.

jeg er egentlig på jakt etter en Nero vision kopi som koster minst mulig

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Vlc buker også sine helt egne codecer på mye. også lyd kvaliteten spillet av i vlc er dårligere enn eks foobar. og jeg bruker mpc for film.

Lenke til kommentar

Leser du det som står i kursiv tekst under hvert program?

Hvis du sikter til programmene fra adobe som det er linket til så er det bare prøve versjonene som er gratis.

kanskje er jeg kravstor men jeg mener nå at det fantes et gratis program som kunne gjøre nøyaktig de nereo vision kunne + mye mere.

jeg husker bare ikke hva de het

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen program som både både lar meg redigere video og så brenne det direkte ut på DVD ?

Gjerne med muligheter for effekter,overganger og tekst.

http://explore.live....ker-get-started

ingen flere alternativer ?

moviemaker blir lit simpelt.

Wikipedia: Comparison of video editing software. Sortér lista på pris så får du opp en del som er gratis, den mest interessante av dem er utvilsomt Lightworks, sjekk http://www.lightworksbeta.com (Hvorfor? Se Production credits)

DvdFlick er et gratis program som lar deg importere ferdig redigerte filmklipp, konvertere disse til dvdformat og redigere tilhørende menyer osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis du sikter til programmene fra adobe som det er linket til så er det bare prøve versjonene som er gratis.

kanskje er jeg kravstor men jeg mener nå at det fantes et gratis program som kunne gjøre nøyaktig de nereo vision kunne + mye mere.

Tydeligvis ikke noe som er bra nok for deg. Enten får du si hvilke funksjoner du så dypt savner, eller så bruk denne siden og let selv.

Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke noe som er bra nok for deg. Enten får du si hvilke funksjoner du så dypt savner, eller så bruk denne siden og let selv.

jeg kom over en funksjon på et program som jeg testet.

Det eneste jeg husker var at dette hadd noe med tekst i videoen å gjør

jeg var også borte i en lags overlay funksjon som gjorde at man kunne legge en tegning over videoen.

( bakgrunnen var selvfølgelig transparent ),

jeg klarer ikke å huske hva de/dette programmet het .

Det er funksjoner jeg ikke har funnet i noen andre programmer som jeg har testet .

si meg , hvordan kan man søke etter et program når man ikke vet navnet på det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...