seppo- Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 .Fikk desverre ikke mye ut av denne listen... Bruker WinRar til å komprimere og pakke ut filer MediaMonkey var fantastisk frem til jeg begynte å bruke Spotify Thunderbird brukte jeg frem til Office 2010 hvor jeg nå bruker Outlook Til bilde, musikk og video har jeg hele Adobe settet tilgjengelig og ellers var det mange programmer "alle har" som f.eks VLC, Chrome, CCleaner, Microsoft Security Essentials... Resten finner jeg ganske unyttig utifra beskrivelsene. Enten pga jeg ikke trenger funksjonen, eller så er det bare en "fancy" variant av noe Windows alleredehar. 1 Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) du vet ikke om et program som får skjermen til å blinke etter takten i musikken..? Typ lys program med kule effekter, se for deg en 50 tommer svær tv skjerm som blinker diverse farger osv... har ikke lysutstyr, men har 2 svære 50 tommer tv'er som lyser bra opp, mangler bare noe som kan få til dette... Det nærmeste jeg er kommet er dette; http://moodlight.org/#2 men det er på nettet også... mulighet å få noe som det der i et program?? Endret 19. februar 2012 av devilaxe Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Jeg vil ha en guide på den ultimate filserver med torrents, smb og ftp. Uten GUI Endret 19. februar 2012 av Xander^ 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Skjønner ikke hva som er så bra med VLC at den skal annbefales, klarer jo ikke 720p eller 1080p filmer uten lag. K-Lite med MPC framfor VLC. Pidgin vis man skal ha flere aktive kontoer pålogget sammtidig, også mulighet til å ha FacechatDropbox eller Skydrive skulle også ha vært med. Ellers var jo dette en bra liste å gå igjennom. Jeg har aldri opplevd lagg med 720P eller 1080P med VLC, selv på svak maskinvare. (har testet på en AMD E-350 HTPC) Jeg glemte en sak i stad i sammenligningen mellom WinDirStat og SpaceSniffer, SpaceSniffer kan også fargekode filene, men gjør det etter type fil i stedet for individuelle filetternavn: Det er IMO liten vits i å skille mellom f.eks. AVI, Mpeg, MKV, og MP4 i en slik oversikt. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 MakeMKV bør vøre med på en slik liste. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 MirandaIM > Pidgin + Truecrypt Lenke til kommentar
Ole-Jørgen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Dere glemte et helt essensielt program. mDesktop. http://code.google.com/p/mdesktop/ Er det ikke noen der ute som skulle ønske at de kunne ha flere skrivebord/ arbeidsområder i windows? Akkurat sånn som i Linuz Mint blant andre? Det får du med dette programmet. Enkelt og installere og enkelt å bruke. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 De nevnte Dexpot som gjør det samme, men virker å ha noe mer avansert funksjonalitet også... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Total Commander http://ghisler.com/ Vanvittig bra filbehandler. setter man opp dette programmet riktig så lager man tastatur shortcuter til f.eks. F:\torrent E:\tvseries Da går det LYNRASKT å navigere og kopiere filer mellom kataloger. Det ser litt sært ut første gangen man bruker det alene, men hvis man får en som kan det til å vise hvordan det skal brukes så er man solgt.... Som andre nevner, WinRar er konge. KeePass for å holde kontroll på alle passord man har her og der. 1 Lenke til kommentar
cc Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) cc: Referanselinker er sjeldent godt likt på forumer. Det er ikke min erfaring så langt på de foraene jeg deltar på og drifter selv, men ser jo ut til at moderator her var enig med deg. Fint å få en begrunnelse for mod-edit iaf og fjerning av mye mer enn bare linken, så takk for ditt svar. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem at jeg gir folket her en anledning til å få ekstra gratisplass på SpiderOak-tjenesten som jo ble omtalt i artikkelen sammen med de øvrige programmene jeg listet opp, men får vel heller be folk sende meg en PM om de er interessert. Ole-Jørgen: Etter Firefox fikk tab groups har jeg ikke savnet å ha flere desktops, og bruker det heller ikke på Ubuntu og Fedora-maskinene mine. Kanskje det er noe å sjekke ut, kan du gi et par faktiske brukseksempler? Gjenopprettes oppsettene ved utlogging/reboot? Endret 19. februar 2012 av cc Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 En liten sammenligning mellom VLC, MPC og GOM: NB: Det er lydkodec som mangler på de filene GOM ikke vil spille av, og selv om MPC viser bilde er det ikke lyd. VLC har ingen problem på valgte filer. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg vil ha en guide på den ultimate filserver med torrents, smb og ftp. Uten GUI Selv kjører jeg Ubuntu (riktignok Desktop, men bruker den kun via SSH-klient for tilgang til terminal) på min server med Samba Fileshare for filserver, Transmission med webbasert GUI for torrents og ProFTPD for ftp-tilgang. Fungerer meget bra. Og hvis man bare er litt påpasselig med sikkerhet kan man kjøre Webmin for å administrere serveren. Kan være lurt å sette Webmin til kun å tillate tilkoblinger på lokal port (localhost) og koble seg til over en SSH-tunnel for maks sikkerhet. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 cc: Referanselinker er sjeldent godt likt på forumer. Det er ikke min erfaring så langt på de foraene jeg deltar på og drifter selv, men ser jo ut til at moderator her var enig med deg. Fint å få en begrunnelse for mod-edit iaf og fjerning av mye mer enn bare linken, så takk for ditt svar. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem at jeg gir folket her en anledning til å få ekstra gratisplass på SpiderOak-tjenesten som jo ble omtalt i artikkelen sammen med de øvrige programmene jeg listet opp, men får vel heller be folk sende meg en PM om de er interessert. Ole-Jørgen: Etter Firefox fikk tab groups har jeg ikke savnet å ha flere desktops, og bruker det heller ikke på Ubuntu og Fedora-maskinene mine. Kanskje det er noe å sjekke ut, kan du gi et par faktiske brukseksempler? Gjenopprettes oppsettene ved utlogging/reboot? Rettningslinjene finner du her, og referanselinker går under "Flest-klikk system". - Mortis Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 -snip- får eg spørre hvilken codex du brukte med de forskjellige programmene? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Finnes det ikke noen program som både både lar meg redigere video og så brenne det direkte ut på DVD ? Gjerne med muligheter for effekter,overganger og tekst. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 MakeMKV bør vøre med på en slik liste. This. Genialt program. Lenke til kommentar
Ole-Jørgen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 cc: Referanselinker er sjeldent godt likt på forumer.Det er ikke min erfaring så langt på de foraene jeg deltar på og drifter selv, men ser jo ut til at moderator her var enig med deg. Fint å få en begrunnelse for mod-edit iaf og fjerning av mye mer enn bare linken, så takk for ditt svar.Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem at jeg gir folket her en anledning til å få ekstra gratisplass på SpiderOak-tjenesten som jo ble omtalt i artikkelen sammen med de øvrige programmene jeg listet opp, men får vel heller be folk sende meg en PM om de er interessert.Ole-Jørgen: Etter Firefox fikk tab groups har jeg ikke savnet å ha flere desktops, og bruker det heller ikke på Ubuntu og Fedora-maskinene mine. Kanskje det er noe å sjekke ut, kan du gi et par faktiske brukseksempler? Gjenopprettes oppsettene ved utlogging/reboot? oppsettene forblir det samme etter reboot. Du kan velge om programmet skal starte ved oppstart eller om du vil starte det manuellt. Med programmet er det mye raskere å skifte mellom forskjellige programmer. Og det er enkelt å holde orden ettersom du kan organisere skrivebordene etter hva du vil bruke de til. For.eks. kan du ha kontorarbeid etc. på det ene skrivebordet og spill eller andre programmer i et annet skrivebord. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 -snip- får eg spørre hvilken codex du brukte med de forskjellige programmene? Har brukt NINITE så jeg har K-Lite Codecs Video decoders plus Media Player Classic 8.4.0 Fikk dog noen små problemer på denne PCen (super stabile Vista) og Microsoft Fix it Center fjernet noen codecs, primært FFDShow codecs. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg vil ha en guide på den ultimate filserver med torrents, smb og ftp. Uten GUI Selv kjører jeg Ubuntu (riktignok Desktop, men bruker den kun via SSH-klient for tilgang til terminal) på min server med Samba Fileshare for filserver, Transmission med webbasert GUI for torrents og ProFTPD for ftp-tilgang. Fungerer meget bra. Og hvis man bare er litt påpasselig med sikkerhet kan man kjøre Webmin for å administrere serveren. Kan være lurt å sette Webmin til kun å tillate tilkoblinger på lokal port (localhost) og koble seg til over en SSH-tunnel for maks sikkerhet. Jeg har en ubuntuboks uten gui som kjører smbd, sshd, proftd og rutorrent med web-gui. Hadde vært greit med en slik guide som jeg nevnte for å se om det er ting jeg kan forbedre eller forenkle, selv om den er stødig som et fjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå