Vannlinjen Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hei! Kjøpte et gamer tastatur hos Lefdal for et år tilbake, jeg kjøpte da med garanti. Jeg finner ikke noe info på sidene deres om hvor lenge evt. en slikt garanti varer. Turen dit er litt lang, så jeg vil helst vite i forkant hva jeg kan forvente. Er det noen som vet hvor lenge en slik garanti er gyldig? Betalte 200kr for garantien. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Tipper du tenker på forsikring, og ikke garanti. http://www.lefdal.com/cms/s-wVKsGQVpuYQAAAEuIGFeG4D_/trygghetsavtale Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Man har uansett 2/5 års reklamasjonsrett hvis det ikke gjelder en selvforskyldt feil. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Du får kjøpt trygghetsavtale med ulik varighet. Dersom alternativene er 24 mnd eller 36 mnd er det ulik pris for disse. Prisen varierer også etter prisen på produktet. Det er derfor temmelig vanskelig for oss å si noe om hvor lenge trygghetsavtalen din gjelder basert på hva den kostet alene. Jeg tror imidlertid ikke du får kjøpt kortere trygghetsavtale enn ett år for noe annet enn mobil. Korrigér meg gjerne om jeg tar feil her. Men som sagt: du har minst 2 års reklamasjonsrett om feilen er en mangel slik mangel er definert i forbrukerkjøpsloven. Ta en tur til forhandler og se hva de er villige til å gjøre, om du er misfornøyd kan du komme tilbake hit og diskutere saken videre. Husk å ta med kvitteringen hvis du har den liggende Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 I tillegg har en del av Logitechs tastatur 3 års garanti - se mer på logitech.no. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Tok en tur dit og de nekter for at jeg har noen som helst avtale med dem. I tillegg påstår de at tastaturet koster 749,- noe det helt klar ikke gjør eller gjorde. Bare ta en titt på nettsiden så er tastaturet priset 549,- akkurat som det var da jeg kjøpte det. Selgeren spurte i tillegg "vil du ha forsikring på det" så oppga jeg navn adresse etc. Så det betyr at jeg ble svindlet? De nekter for at jeg betalte noe som helst ekstra, noe jeg helt klart gjorde. Det er jo helt latterlig. Endret 23. februar 2012 av Okeho Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kan du ikke be om en utskrift av regningen da? Der bør du jo se ganske klart om du har betalt for forsikring eller ikke? Det med at du har oppgitt navn og adresse er ikke synonymt med at du har forsikring, det er bare for at kjøpet er registrert i ditt navn i stystemet, slik at du ikke trenger spare på kvittering osv. Hva er galt med tastaturet da? Litt lettere å vurdere om det er en mangel hvis du sier noe om det. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hva er greia ? er keyboardet ødelagt? eller vil du bare returnere det? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Kan du ikke be om en utskrift av regningen da? Der bør du jo se ganske klart om du har betalt for forsikring eller ikke? Det med at du har oppgitt navn og adresse er ikke synonymt med at du har forsikring, det er bare for at kjøpet er registrert i ditt navn i stystemet, slik at du ikke trenger spare på kvittering osv. Hva er galt med tastaturet da? Litt lettere å vurdere om det er en mangel hvis du sier noe om det. Det er jo ganske tydelig at jeg betalte for et eller annet. Tastaturet koster/kostet ikke 749. Hvor ble det av de ekstra 200 kronene? De kan ikke dokumentere hva det ble brukt til, så dette ser jeg på som slakk fra butikkens side. Det er vannskade, hadde det vært en mangel hadde det ikke vært et problem. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Du og de har nok rett. Du har nok ingen avtale med de, men om du har kjøpt forsikring i tillegg så har du en avtale med en tredjepart, som er et forsikringsselskap. Men uansett er det noe som skurrer. De fleste butikker tilbyr ingen å betale ekstra for ekstra garanti, bortsett fra en del PC-produsenter. Og hvertfall ikke på tastaturer. Dessuten vil det være helt idiotisk å betale for forsikring på et tastatur til 549. Trygghetsforsikringer koster fort 200-500 kr, noe som da er mellom halvparten av kjøpssummen til tilsvarede kjøpssummen. Men her er saken relativt enkelt. DERSOM feilen med tastaturet er en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven så har du minst to års reklamasjonsfrist. Du kan dermed kreve mangelen rettet i to år etter kjøpstidspunkt, uavhengig av garanti eller forsikring. Og prisspørsmålet løses jo enkelt ved å fremlegge kvittering eller sannsynliggjøre kjøpet via en kontoutskrift fra det tidsrommet. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Nettbutikk og din lokale butikk er ikke samme butikk. Dermed er det egene priser, så det er fult mulig at du betalte mer i butikk en det koster på nett. Endret 23. februar 2012 av Myrstad Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ser det har kommet mer info her nå. Om du påstår å ha kjøpt trygghetsforsikring, som det heter hos Lefdal, så regner eg med at du har tatt vare på kvittering eller dokumentasjon på kjøp. Fremlegg dette så er problemet løst. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Her er vilkårene til trygghetsforsikringen: http://www.safetyplus.no/files/RYeCCC55.pdf Og som du ser står det der at du skal ta kontakt med skadesenteret på 81558610. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Så vidt jeg vet skal nettpris/butikkpris være den samme hos Elkjøp/Lefdal. Jeg har selv mange ganger sagt ifra at nettprisen er lavere enn butikkprisen, og da fått nettpris. Jeg vet ikke hvorfor butikkene gjør dette, men det lukter lureri på lang vei. Men dette er ikke et problem. Kanskje jeg skal dra ned en tur imorgen å vise dem en utskrift fra deres egen nettside. Jeg har lagt frem kvittering. Endret 23. februar 2012 av Okeho Lenke til kommentar
Zash Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Står det på kvitteringen at du har trygghetsforsikring? Eller at du har kjøpt et tastatur til 749 kroner? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Eg klarer ikke helt å relatere meg til måten du beskriver de ansatte på. Om du har kvittering som sier at du har kjøpt trygghetsforsikring, så tar du kontakt med skadesenteret slik avtalen sier at du skal gjøre. Ser ikke problemet her. Det er forsikringsselskapet du har avtale med, ikke Lefdal. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Butikkene kan mache og macher ofte nettpriser, men butikkene står fritt til og sette egene priser. Men alt dette løses ved at du får se kviteringen, der står alt svart på hvit. SÅ hadde jeg vært deg hadde jeg ringt kundesenteret til Lefdal så sjekker dem kviteringen din. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Det ordnet seg. Tipper du tenker på forsikring, og ikke garanti. http://www.lefdal.co...trygghetsavtale Skulle nok ha gjort dette med en gang, men ja, er sta til tider. Endret 23. februar 2012 av Okeho Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Skulle nok ha gjort dette med en gang, men ja, er sta til tider. Nei sier du det 3 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Skulle nok ha gjort dette med en gang, men ja, er sta til tider. Nei sier du det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå