Malmern Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Heisann, en kompis skal kjøpe seg pc nå etter å ha vært uten i 2-3 år. Han har kabinett og skjermkort fra før som han kjøpte i fjor, og jeg lurte på om det var noe jeg burde endre i dette oppsettet? Edit: Han har også skjerm. Den skal dra WoW btw. Ps. Maksprisen er rundt 5k. Endret 18. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Oppsettet ser forsåvidt greit ut men jeg ville gjort et par små endringer for å få råd til en 120 GB+- SSD istedet for 64GB. Rett og slett for unngå at Win7 spiser plassen for raskt. Hovedkort på z68 brikkesett kan du finne ned mot 700kr - om du ikke skal blodklokke eller vet at du trenger spesielle funksjoner på det valgte kortet kan du godt velge et billigere. Minnebrikkenes hastighet har svært lite å si for fps i et core i5 basert system - velg det billigste 8GB settet uten høye kjøleribber (og det gjør ikke noe å gå ned på 1333Mhz hastighet om det skulle være rimeligere). Når du bygger på et stramt budsjett kan du også vurdere å gå ned på core-i5 2400, selv om dette ikke er det første jeg ville spare på. Ytelsesforskjellen er minimal mellom i5-2500 på 3,3Ghz og i5-2400 på 3,1Ghz. Med de to første innsparelsene på plass burde det være rom for en 120GB SSD. Lykke til Endret 18. februar 2012 av torfinns Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Valgte de minnebrikkene da 1333 Mhz koster bare 50,- mindre, så det er ikke akkurat noe å tenke på, og han skal kjøpe mekanisk hdd senere, så da trenger han ikke mer enn 64 GB. Endret 18. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå