Gå til innhold

Undetectable virus.....

Anbefalte innlegg

Hei! Har et ganske seriøst problem på pc'en min. Har en eller annen form for keylogger på pc'en, men klarer ikke finne den med noe anti virus program.

Den tar over flere av mail accountene mine, samt battlenet accounts.

MBAM scan:

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversjon) 1.60.1.1000

www.malwarebytes.org

Databaseversjon: v2012.02.18.03

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS

Internet Explorer 9.0.8112.16421

Martin :: MARTIN-PC [administrator]

Beskyttelse: Deaktivert

18.02.2012 12:56:46

mbam-log-2012-02-18 (12-56-46).txt

Skanntype: Hurtigsøk

Aktiverte skanningsinnstillinger: Minne | Oppstart | Register | Filsystem | Heuristikk/Ekstra | Heuristikk/Shuriken | PUP | PUM

Deaktiverte skanninnstillinger: P2P

Objekter skannet: 201449

Tid tilbakelagt: 52 sekund(er)

Minneprosesser oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Minnemoduler oppdaget: 0

Registernøkler oppdaget: 0

Registerverdier oppdaget: 0

Registerfiler oppdaget: 0

Mapper oppdaget: 0

Filer oppdaget 0

(klar)

Legger ved combofix scan. Hadde vært ekstremt bra om noen har noen idè om hva jeg kan gjøre! Takk :)

combofixscan.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fungerende antivirus på maskinen, eller var det utdatert da dette skjedde? Har du eventuelt to antivirus? For da kan de motarbeide hverandre slik at ingen virker.

Anbefaler å laste ned Microsoft Security Essentials:

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/products/security-essentials

Fjern gammelt antivirus slik at to ikke kjører samtidig, og installer det nye.

Installer og kjør også Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner

Bytt passord på alle e-postkontoer mm.

Kjør det nye antiviruset, malwarebytes, og ccleaner.

Dersom ikke dette hjelper, bør du formatere maskinen din!

Endre du passord på kontoene dine fra en annen maskin mens du formaterer den infiserte, bør det ikke være noe problemer videre.

Lykke til! :thumbup:

Kjedelig når sånt skjer...

Lenke til kommentar

Heisann. Ja har hatt fungerende antivirus, bruker AVG. Tenker jeg prøver å bytte passord fra laptopen min og ikke bruke de her enda. Jobber med saken å få formatert, men viser seg å være litt problemer med dette også. Har spurt i en annen tråd angående hjelp med formateringen.

Lenke til kommentar

Hei,

@ computerlady;

Om du ser nøye i Combofix loggen så ser du at han har AVG 2012 installert og heller ingen tegn til at et annet AV er installert :thumbup:

Det som mest sannsynlig har skjedd er at de har kommet inn på email kontoen din, ikke inn via PCen din.

Derfor burde du skifte "Hemmelig Spørsmål", passord og sjekke at det ikke er andre emailer som er linket opp til emailene dine.

~ Submit :)

Edit: Glemte å skrive at Combofix loggen ser ren ut!

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at AVG ikke alltid funker like bra, og hvis det hadde vært installert f.eks Norton+AVG på samme maskin, så vet jeg ikke om det ville vist seg i loggen. Det er ikke heldig.

Det stod dessuten i loggen:

Jeg foretrekker personlig heller Microsoft sitt gratis antivirus framfor AVG. Maskinen blir ofte treg av AVG, og MSE som jeg forslo kom opp som nummer 1 gratis antivirus i mange tester ila. 2011. Se f.eks her:

http://www.teknofil.no/artikler/velg_riktig_antivirusprogram/92982

Det kan være et phishing tilfelle:

http://no.wikipedia.org/wiki/Phishing

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at AVG ikke alltid funker like bra, og hvis det hadde vært installert f.eks Norton+AVG på samme maskin, så vet jeg ikke om det ville vist seg i loggen. Det er ikke heldig.

Det stod dessuten i loggen:

Jo, den ville vist seg fordi det ville vært noen Norton relaterte drivere/prosesser i oppstarten.

Og AVet skal være skrudd av når man kjører combofix. Det står i guiden og kommer også opp som en advarsel når man starter COmbofix :)

Men for grundige tester av antivirusprogrammer så kan av-comparatives.org sjekkes ut.

~ Submit

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, den ville vist seg fordi det ville vært noen Norton relaterte drivere/prosesser i oppstarten.

Og AVet skal være skrudd av når man kjører combofix. Det står i guiden og kommer også opp som en advarsel når man starter COmbofix :)

Men for grundige tester av antivirusprogrammer så kan av-comparatives.org sjekkes ut.

~ Submit

Det var i loggen for MBAB-scan at det stod at AV var deaktivert ikke loggen til combofix. Det var derfor jeg lurte.

Jeg har testet det meste gratis og har falt til ro på Microsoft sitt. Kjempebra. Brukte Avast før, og det likte jeg også.

Det er en del som spør om tips siden jeg jobber på en IT-avdeling og da er det kjekt å testet litt forskjellig. Ser at mange ungdommer har to antivirus på maskinene sine, med uheldig utfall.

Lenke til kommentar

Om du vil ha en lett Fix prøv Hitman: surfright.nl/en. Det er basically et script som laster ned og kjører diverse kjente sikkerhetsprodukter, så ingen ting du ikke kan gjøre selv. Men det er gratis, gjør alt for deg , og spiller de sterke sidene av alle programmene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...