Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer liker ikke avholdsfolk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle snakker om at drikkekulturen i Norge er grøftefylla … Alle jeg kjenner fra USA, Kanada, Australia, Franakrike, Italia, Polen og Russland (for å nevne noen) drikker de fleste nordmenn under bordet.

Støttes, men så kommer jeg på hvor jeg var og hvem jeg var når jeg opplevde det - så da kan det like gjerne være at jeg bestandig trakk til miljøer som elsket grøftefylla ... Slike miljøer tror jeg man finner overalt.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng.

At alkohol bare har negative sider er ikke noe man kan synes, ihvertfal ikke sånn uten viedere-

Det er fakta et alkohol har positive sider.

Etter 3 sekunders google søk: http://www.prgmea.com/16/2011/12/positive-virkninger-av-alkohol.html

dvs, ts kan selvsagt mene at det ikke finnes positive effekter, men da må TS samtidig mene at mye av det vanlige mennesker anses som positivt er negativt.

Eks:

TS mener redusert rissiko for gjertesykdommer er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for slag er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for gallesten er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for diabetes (type 2) er en negativ effekt.

Jeg sier ikke at Alkohol er bra på alle måter, og ikke er dumt på en masse andre måter, men når man sier at det har ingen positive sider er det ren uvitenhet.

Det er greit å være motstander av cannabis også, men om man sier at det ikke har noen positive sider er man bare dum.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng.

At alkohol bare har negative sider er ikke noe man kan synes, ihvertfal ikke sånn uten viedere-

Det er fakta et alkohol har positive sider.

Etter 3 sekunders google søk: http://www.prgmea.com/16/2011/12/positive-virkninger-av-alkohol.html

dvs, ts kan selvsagt mene at det ikke finnes positive effekter, men da må TS samtidig mene at mye av det vanlige mennesker anses som positivt er negativt.

Eks:

TS mener redusert rissiko for gjertesykdommer er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for slag er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for gallesten er en negativ effekt.

TS mener redusert rissiko for diabetes (type 2) er en negativ effekt.

Jeg sier ikke at Alkohol er bra på alle måter, og ikke er dumt på en masse andre måter, men når man sier at det har ingen positive sider er det ren uvitenhet.

Det er greit å være motstander av cannabis også, men om man sier at det ikke har noen positive sider er man bare dum.

Det OP mener er nok at alkohol ikke har noen positive sider i forhold og familiesammenheng.

Sure hvis man drikker maks 1 øl eller 2 glass vin for menn og 1-2 glass vin for kvinner per dag kan man redusere hjerte- og karsykdommer og resten du lister opp^. Men inntak over det øker sjansen for:

-En rekke leversykdommer som skrumplever, infeksjon og fettdegenerering*

-Søvnproblemer

-Seksuelle problemer

-Infeksjon i spiserøret, magen og bukspyttkjertelen

-Økt risiko for kreft i munn- og svelg

-Økt risiko for kreft i mage- og tarm

-Tidlig demens

-Hjerteproblemer

-Med mer

*ved misbruk av alkohol.

Også har vi effektene av alkohol og vold/kriminalitet. Kan man lese mer om her, jeg cba liste opp alt. Så jeg vet ikke om fordelene med alkohol veier opp for ulempene.

Så hvis folk vil drikke alkohol er det opp til dem, samme med tobakk. Hvis man går rundt å skal dytte over på andre at man er avholds eller ikkerøyker så er man en faggot ja, men jeg har ikke sett noen plasser i tråden her at OP har sakt det. Det som plager meg litt tho er at cannabis er ulovlig mens alkohol ikke er det når det er bevist at cannabis er mindre skadelig enn alkohol og fører til mindre vold. Men det er en annen diskusjon.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Det meste er skadelig hvis man avviker særlig fra en såkalt terapeutisk dose. Drikker du 2 liter kildevann på styrten så risikerer du å dø. Problemet ligger ikke der for trådstarteren, spørsmålet var (correct me if I'm wrong) mer i retning av hvordan han som avholdsperson kan sjekke damer, når det virker som avhold er en så gedigen turnoff for de som "drekker". Hvis det oppleves som et hinder, hvorfor da møte dem med den holdningen på en så tydelig måte at det blir et hinder? I noen miljøer vil det være som å forlange avslag og avvisning.

Si f.eks. hvis jeg digger peanøtter, men hater ostepop. Så treffer jeg en dame som digger ostepop, og overhodet ikke har lyst på peanøtter. Hva betyr mest for meg, damen eller ostepop? Hvorfor ikke finne seg en med peanøtter isteden? Ikke meningen å overforenkle og bli morsom her altså, men dette ser jo ut til å handle om forskjellige valg og holdninger. Hvorfor er man ute etter en partner som er så radikalt forskjellig mtp. alkoholkonsum at det krasjer før det kommer igang? Noen lengre oppe var inne på dette også. Da er det vel bedre å finne en partner man er på bølgelengde med, og det kan være et godt råd for folk flest.

Lenke til kommentar

Det beste rådet til TS må jo være å oppsøke miljøer hvor alkohol står like lavt i kurs som hos TS selv. En ting er det å drikke lite/ingenting fordi en ikke ønsker det, men heller ikke har noe prinsipielt imot alkohol - i så måte trenger det ikke være noe hemmende overhodet. Problemet oppstår når TS må oppsøke en arena som TS ikke liker premissene for, og hvis jeg skal tolke litt så høres det ut som at det syns godt hvilke holdninger TS har til alkohol når han er ute - du drar ikke på fotballkamp og messer om hvor lite du liker fotballspillet, da vinner du få venner. Finn deg en annen arena hvor du treffer damer som er i samme båt som deg selv. De har du sikkert flere felles interesser med også.

Avholds er også et litt kinkig ord å bruke, det gir assosiasjoner utover det å ikke drikke, tross alt.

Lenke til kommentar

Orket ikke å lese alle kommentarene før jeg bestemte meg for å svare. Men slik jeg tolker deg så vil det være vanskelig for deg å ha en kjæreste som drikker alkohol pga ditt syn på dette rusmiddelet. Derfor vil det være lettest for deg å finne noen som ikke drikker.

Jeg tror ikke det er det faktum at man er avholds som gjør at folk skygger unna, jeg tror det ligger mye mer i hvordan man velger å si dette. Synes eksempelvis at "avholds" er et dårlig ord, forbinder det litt med tørrlagte alkoholikere. Med en gang man skaper et navn og en kategori for noe så sier man samtidig at den kategorien er annerledes enn en annen - det betyr ikke nødvendigvis at denne kategorien er noe bedre eller verre enn noe annet, men det er likevel en forskjell. Jeg tror du kan tjene mye på å heller si det på en mer nedtonet måte, som jeg leste i forbifarten på en av kommentarene her. Å heller svare "Er ikke så glad i alkohol" enn å si "Er avholds" rett og slett fordi den første varianten er en "snillere" måte å si det på.

Min bestemor er avholds og har alltid vært det, hun synes det er slitsomt at alle skal gjøre et så stort nummer ut av at hun ikke drikker og sier alltid "Jeg kjører jeg" hvis noen spør - selv om hun ikke har lappen :p

Jeg mener absolutt ikke at du skal skjule det at du er avholds, men som jeg nevnte i begynnelsen av kommentaren så kan selve ordet trekke fram negative assosiasjoner hos folk - og siden du ikke kan noe for hva folk assosierer så tror jeg du må fokusere på det du kan kontrollere, nemlig ordvalget ditt :)

Lenke til kommentar

Jepp, det kan gi negative assosiasjoner. Når jeg hører ordet "avholds" så forbinder jeg det med mørkemenn, intoleranse, formyndermentalitet, fanatisme, belærende osv. Ikke akkurat positive assosiasjoner. Har møtt flere som ikke drikker, men som ikke er "avholds". Det er faktisk to forskjellige ting. Har ingenting imot folk som ikke drikker eller røyker, men avholdsfolk bør holde seg unna meg, vil ikke ha noe med dem å gjøre.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jaja, moro tråd dette her, er som å lese at folk har fordommer mot de som velger å ikke drikke, men heller gjøre andre fornuftige ting isteden, vet ikke hvem som får igjen mest av det senere jeg, selvom det faktisk er opptil hver enkelt!

De som trener og har et bra kosthold, er det bedre å se ned på de fordi de velger den livsstilen enn å se opp til de som drikker seg wasted hver helg? (slik er det ihvertfall i området jeg bor i).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...