tomkjetil Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Alkohol skaper vel kun problemer for noen. Vi mennesker har alltid hatt behov for en rusdrikk for å slappe litt av innimellom. Det er dessuten et naturprodukt. Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng. Du er en arrogant, uvitende idiot.. Er nok det som jager kvinnene vekk. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Alkohol skaper kanskje problemer for noen, men for mange skaper det også glede i sosial sammenheng. Du må ikke bare fokusere på det negative. Jeg drikker lite, men har vært sammen med jenter som drikker mye, og samtidig respekterer at jeg ikke gjør det. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg er ikke avhengig av alkohol og rus for å kunne slappe av men Hvis det er f eks en dame som du har som ikke liker at du eller dine venner er avholdsmenn så er ikke damen noe å satse på... Bare for å nevne ett eksempel. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng. Det er vel ingen tvil om at mennesker som har et så fanatisk forhold til rusmidler kan være turn-off (for hvilket som helst kjønn). Majoriteten av mennesker der ute nyter alkohol/rusmidler i en eller annen form. Alt fra et glass eller to en gang iblant til grøftefylla. Holdningen om at alkohol er noe livsfarlig tull som skader alt og alle uten noen positive sider er rett og slett feil og får deg bare til å se trangsynt ut. Men hvis du virkelig mener det, så finner du sikkert jenter som deler disse holdningene i Juvente som nevnt tidligere. Norsk sjekkekultur er basert på at du må minst være brisen for å kunne snakke med det andre kjønn flørtende. Snakket om dette på juntafil på p3 i går også om jeg ikke husker feil. Det er sånn det blir når denne generasjonen enten sitter på fb chat eller drikker. Å møte ei dame du liker på butikken er ikke like vanlig som for 50 år siden. Det er bullshit. Jeg sjekker stadig opp damer på byen klinkende edru. Må ikke være full for å snakke med jenter flørtende. Du må bare ikke være en liten bitch. Så du plukker opp fulle jenter edru på byen? 3 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er bullshit. Jeg sjekker stadig opp damer på byen klinkende edru. Må ikke være full for å snakke med jenter flørtende. Du må bare ikke være en liten bitch. Flott at du gjør det. Problemet er vel at skandinaviske folk flest faktisk er "avhengige" av alkoholen for å tøre å sjekke opp jenter Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er bullshit. Jeg sjekker stadig opp damer på byen klinkende edru. Må ikke være full for å snakke med jenter flørtende. Du må bare ikke være en liten bitch. Det han snakker om er drikkekulturen i vår del av verden. Ikke deg personlig. Og i Nord-Europa er alkohol og rusmidler sosial lubrikering for de fleste, som faktisk er svært sjenerte. Du er en arrogant, uvitende idiot.. Er nok det som jager kvinnene vekk. Ja, og du var jo sjarmerende... er du dritings i skrivende øyeblikk, eller? Ville nok heller hengt med en fyr som ikke drikker, og kan være sjåfør, enn en kødd som deg. Pfft. Bli med inn i en idrettsklubb. Der finner du folk som er like ekstreme som deg sjælv. Jeg var også sånn. Det er vel ingen tvil om at mennesker som har et så fanatisk forhold til rusmidler kan være turn-off Er han virkelig ekstrem og fanatisk fordi han ikke drikker alkohol og ikke synes det har noen positive kvaliteter? Det begynner å bli ganske mange i denne tråden som trenger å se seg i speilet litt. Mest mistenker jeg vel at det er umodne folk her. Jeg synes faktisk det er ganske tøft at en tyveåring totalt motsetter seg drikkepress og sosialt press. Jeg sluttet vel å drikke også for cirka 10 år siden når jeg var 21, og har bare hatt positive opplevelser siden. Damer har heller ikke vært noe problem. Du må bare venne deg til å sjekke dem opp edru. Det står det mer respekt av også, mistenker jeg. Folk som krever at du skal drikke eller mener du er unormal og rar, eller en av de flere ekstremt negative beskrivelsene du har fått på deg i denne tråden fordi du ikke liker alkohol - er faktisk tapere. Drikkepress = Losers 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Her var det mange hårsåre typer. Det er da ikke noe galt med trådstarter bare fordi han poengterer at det ikke finnes noe positivt med alkohol, noe som også er riktig. Alkohol er ikke noe annet enn skadelig for kroppen, men det er jo heller ikke derfor man drikker det. Det er forståelig at folk drikker alkohol på grunn av smaken og effekten, og for å være i stand til å løsne litt på tøylene. Trådstarter antyder heller ikke noe sted at han prøver å påtvinge andre livsstilen sin. Uansett kan alle ha godt av å la være å drikke det. Jeg drikker alkohol selv av og til, men jeg har lenge prøvd å trappe ned, både fordi det svekker dømmekraften, det hemmer restitusjonen etter trening og er uøkonomisk. Jeg ser absolutt trådstarter sin side av saken. Det er synd at det er et slikt press og at det nærmest skal være påkrevd å drikke seg sørpa for å være en del av fellesskapet. 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng. Jeg er heller ikke kristen. Men jeg er totalt imot avholdsfolk, de har ingen positive sider. De skaper bare masse kvalm og ubehag i forhold og sosiale sammenkomster. Postet av anonym: c2772f82ca8763690959ffd3945d5512 2 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng. Jeg er heller ikke kristen. Men jeg er totalt imot avholdsfolk, de har ingen positive sider. De skaper bare masse kvalm og ubehag i forhold og sosiale sammenkomster. Postet av anonym: c2772f82ca8763690959ffd3945d5512 Bra du respekterer hans mening om alkohol, ikke om folk som nyter alkohol. Endret 19. februar 2012 av LNF Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hmm jeg antar at noe av problemet trådstarter møter i den typen sosiale sammenhenger/sjekkesituasjoner kan være forårsaket av at han virker firkantet og rigid, og gir inntrykk av å være uvillig til å akseptere at andre mennesker har andre liv, holdninger, meninger, vaner. For alt jeg vet kan det inntrykket være feil, men det er hva man sitter igjen med og evt. reagerer på. Hvis en person får inntrykk av at den har møtt noen som ikke er fleksibel, og som kanskje vil pådytte seg sine firkantede holdninger uten å ha blitt bedt om det, så er det ikke rart de trekker seg unna. De opplever det kanskje som litt usosialt, kanskje til og med antisosialt. Mitt eget forhold til alkohol er veldig avslappet, men det har bare ikke vært nødvendig å drikke for min del. Prøver heller ikke å fronte noen klare holdninger ang. alkohol, og avholdet har derfor ikke vært problematisk for meg selv eller andre. Det er først når en blir kjent med meg at en finner ut at det ikke nytes alkohol, men innen den tid har de også erfart at det ikke skyldes en bestemt eller valgt holdning som kommer til å plage dem noe spesielt. Litt mer 'live and let live' enn 'nå skal du høre hva du ikke får gjøre!' Uttrykket 'en fanger flere fluer med honning enn eddik' stemmer bra, og det kan også være både klokt og nyttig å skille mellom eget privatliv og aktivisme. Hvis du møter folk privat med aktivisme så får du neppe napp, men hvis du lar dem bli kjent med deg, og du selv er et eksempel på at man kan være "kul" og ha det moro uten å drikke, så får du kanskje damen, og hun holder seg kanskje edru i tillegg. Ingen garantier seff, men gode muligheter. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er bare tull at alkohol skaper "bare problemer". At du er avholdsman er helt greit, men med en gang du prøver å få alle andre til å være avholdsmenn, så er du en dritsekk. Sorry, men slik er det. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det kan vel være mange årsaker til at folk velger å ikke drikke. - Bakrusen kan være kjip og værre og lengre enn for folk flest - De kan ha traumatiske erfaringer f.eks fra et alkoholisert hjem - De er prinsippielt imot å selvforgifte seg selv - De tar ansvar for egne handlinger - De kan ha religiøse overbevisninger - De kan ha problemer med å stoppe og ender opp med å skade seg selv eller andre - De kan reagere allergisk på alkohol - De kan ha blodsukkerproblemer eller plages med sopp i kroppen - De klarer å si like mye dumt og gjøre teite ting uten alkohol og ser ikke vitsen - Østrogenet i øl gir mannepupper og hengemage. DET er jo virkelig sexy og mandig. Klart i en alder der alle skal være like så vil gruppenormen virke sterkt inn og det kan bli hard justis, men aksept og toleranse er vel noe som kommer med aldreren og modenhet og erfaring. Det er jo uansett forskjell på å drikke seg sveiseblind og trygdefull og å ta et glass i godt selskap. Alkoholkulturen i Norge er vel mulighens en smule ukultivert. 4 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er han virkelig ekstrem (...) fordi han ikke drikker alkohol og ikke synes det har noen positive kvaliteter? Ja, han er ganske uvanlig. Men ikke blant idrettsfolk og kristne. Noe normativt ellers la jeg ikke inn i utsagnene mine. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Nei, jeg er ikke kristen. Men jeg er totalt imot alkohol, det har ingen positive sider. Det skaper bare masser problemer i forhold og familiesammenheng. Det er vel ingen tvil om at mennesker som har et så fanatisk forhold til rusmidler kan være turn-off (for hvilket som helst kjønn). Majoriteten av mennesker der ute nyter alkohol/rusmidler i en eller annen form. Alt fra et glass eller to en gang iblant til grøftefylla. Holdningen om at alkohol er noe livsfarlig tull som skader alt og alle uten noen positive sider er rett og slett feil og får deg bare til å se trangsynt ut. Men hvis du virkelig mener det, så finner du sikkert jenter som deler disse holdningene i Juvente som nevnt tidligere. Norsk sjekkekultur er basert på at du må minst være brisen for å kunne snakke med det andre kjønn flørtende. Snakket om dette på juntafil på p3 i går også om jeg ikke husker feil. Det er sånn det blir når denne generasjonen enten sitter på fb chat eller drikker. Å møte ei dame du liker på butikken er ikke like vanlig som for 50 år siden. Det er bullshit. Jeg sjekker stadig opp damer på byen klinkende edru. Må ikke være full for å snakke med jenter flørtende. Du må bare ikke være en liten bitch. Så du plukker opp fulle jenter edru på byen? Sørger for at de ikke er fulle når jeg får nummeret. Tar de aldri med hjem hvis jeg er edru, tar nr så sender jeg melding dagen etterpå å planlegger kaffedate eller liknende. Ser ingenting galt med det. Endret 19. februar 2012 av Nittutt Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Norsk sjekkekultur er basert på at du må minst være brisen for å kunne snakke med det andre kjønn flørtende. Snakket om dette på juntafil på p3 i går også om jeg ikke husker feil. Det er sånn det blir når denne generasjonen enten sitter på fb chat eller drikker. Å møte ei dame du liker på butikken er ikke like vanlig som for 50 år siden. Det er bullshit. Jeg sjekker stadig opp damer på byen klinkende edru. Må ikke være full for å snakke med jenter flørtende. Du må bare ikke være en liten bitch. Vel, da synes jeg du er rå. Av min venneflokk og deres venner igjen, vil jeg si at jeg er den eneste som kunne gjort noe sånt. Så antok at det var der lista lå. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er han virkelig ekstrem og fanatisk fordi han ikke drikker alkohol og ikke synes det har noen positive kvaliteter? Yep, da det vitner om en totalt mangel på forståelse for alkoholens effekter og positive sider i sosiale sammenhenger. Når en person tolker noe til det ekstreme, så er det den beste beskrivelsen Det begynner å bli ganske mange i denne tråden som trenger å se seg i speilet litt. Mest mistenker jeg vel at det er umodne folk her. Jeg synes faktisk det er ganske tøft at en tyveåring totalt motsetter seg drikkepress og sosialt press. Tjah, la oss si det slik. Jeg var i samme båt jeg også, så ikke noe særlig stor grunn til å drikke når jeg var tenåring og så ingen positive sider ved det. Vet du hvorfor? Jeg hadde null erfaring med alkohol, og da kunne jeg ikke vite hva det gikk ut på. Og det er der det ligger for veldig mange av rusmotstanderene (enten det måtte være alkohol eller annet). Jeg sluttet vel å drikke også for cirka 10 år siden når jeg var 21, og har bare hatt positive opplevelser siden. Damer har heller ikke vært noe problem. Du må bare venne deg til å sjekke dem opp edru. Det står det mer respekt av også, mistenker jeg. Folk som krever at du skal drikke eller mener du er unormal og rar, eller en av de flere ekstremt negative beskrivelsene du har fått på deg i denne tråden fordi du ikke liker alkohol - er faktisk tapere. Drikkepress = Losers La oss bare si det slik, det er ikke noe problem at folk ikke drikker, det er masser av grunner til at folk ikke drikker. Men å ha et så fanatisk forhold til det at man ikke kan se noen positive sider at all med det lukter Juvente lang vei. Du er faktisk unormal hvis du ikke ønsker å drikke i den typen tilstelninger som involverer alkohol, ikke det at å være unormal i det tilfellet er noe spesiellt galt, men det er rett og slett bare slik det er. Det å være edru rundt fylle folk er forferdelig. Han må jo rett og slett bare "face the realities", alkohol er en sentral del av den norske sosiale kulturen (Med hovedunntakene i idrett, religion og Juvente). Og er en felles interesse for en stor andel av de norske jentene. Og når da de møter en gutt som sier at alkohol har ingenting positivt ved seg og han har aldri rørt det og vil aldri røre det. Så tenker nok størsteandelen "hooookeei, det er jo litt weird". Sørger for at de ikke er fulle når jeg får nummeret. Tar de aldri med hjem hvis jeg er edru, tar nr så sender jeg melding dagen etterpå å planlegger kaffedate eller liknende. Ser ingenting galt med det. Det er jo helt kurrant, førsteinntrykket var en type som går ut edru og plukker med seg fulle jenter. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg er heller ikke kristen. Men jeg er totalt imot avholdsfolk, de har ingen positive sider. De skaper bare masse kvalm og ubehag i forhold og sosiale sammenkomster. Postet av anonym: c2772f82ca8763690959ffd3945d5512 Nå må du nok roe deg ned litt og ikke være så sinna 3 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Meld deg inn i juvente eller DNTUng eller andre organisasjoner der folk er avholds. Det viktigste for deg er at du finner en partner du kan godta, ikke en hvilket som helst person som godtar deg. For vil du være med en person som drikker og er overstadig beruset hver helg, er det en person du kunne dele livet med? Mitt råd er å istedenfor å lete damer som kunne tenke seg å være med deg, se heller etter damer som du kunne tenke deg å være med og prøv deg på dem. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Altså, hvor sier trådstarter at han prøver å påtvinge andre mennesker avholdet sitt? Eller er kun det å la være å drikke i seg selv nok til å provosere folk? Og hvorfor tror folk at dette dreier seg om religion? Jeg vet at muslimer, buddhister og muligens jøder helst vil holde seg unna alkohol, men det er ikke noe som hører kristendommen til. Hvem var det vel ikke som gjorde vann til vin? Forbruket av brennevin i Norge var omtrent 10 ganger så høyt som i dag i 1833, for under 200 år siden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå