carpsdi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hei! Jeg er da en 187cm høy ung mann, som veier 90 kg. Vil selv si at jeg er litt tjukk. Har som regel ikke noe spesielt fett ved legg og armer, hodet og hender, men heller en stor "ballong" av en mage, med ganske store lår. Ergo, masse fett foren magen/nedre magen der hvor magesekken er, og lårene. Jeg har da tenkt å starte å trene, og lurte på hvordan jeg evt kan fjerne fett fra mage og lår, og gå ned i vekt, men likevel ha ganske masse muskler (om jeg kan si det sånn). Jeg kan gi noen eksempler. Derrick Rose, Point Guard for Chicago bulls er 191cm høy, veier 84kg og har ganske mye muskler, men ser likevel "svær" ut. Kobe Bryant, 196 cm høy, veier omkring 86 kg og har masse muskler/er sterk, men ser tynn ut, men har ganske mye overkropp muskler (må vel også ha masse lår og legg siden han hopper over 1meter...). Så, hvordan kan jeg, som er 187, gå ned til ca 80 kg, ha flat mage, mindre lår, men mere muskler? Tenker da å få større armer (de er puslete), og kanskje få bryst muskler, og en litt svak men synlig sixpack. Vil gjerne også få veldig bra spenst! Hoppe 120 cm er da målet. Når det er sagt, hvordan kan jeg få så god spenst til å hoppe 120 cm (som store basketstjerner..) men likevel ha ganske smale legg og lår? Vil ikke se feit ut i jeans på byen f.eks... (liker å bruke slimme klær). Håper på svar! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det går ikke an å punkforbrenne. Muskler veier mer enn fett. Du skal trene bra mye før du får så store lårmuskler at du ser tjukk ut i jeans. Det du trenger for å oppnå målet ditt er styrketrening - hele kroppen, og et godt kosthold. Nå vet jeg ikke hva du spiser til vanlig, men for de aller fleste gjelder det å kutte ned (ikke kutte ut) på karbohydrater og spise mer proteiner. I tillegg er det viktig å få i seg det kroppen trenger av vitaminer, mineraler og fettsyrer. Lenke til kommentar
magb Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så mye styrketrening som mulig samtidig som du går ned i vekt er løsningen for å se best mulig ut i ditt tilfelle. Det er også viktig med et høyt protein innhold i kosten, gjerne 150g+ hver dag. Oppsummert: styrketrening, 150g proteiner, gå ned i vekt ved hjelp av kosthold/trening. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 . Nå vet jeg ikke hva du spiser til vanlig, men for de aller fleste gjelder det å kutte ned (ikke kutte ut) på karbohydrater og spise mer proteiner. I tillegg er det viktig å få i seg det kroppen trenger av vitaminer, mineraler og fettsyrer. Vel jeg er student, så spiser 1 skive frokost, 4-5 skiver i skoletid (07:00-16:00), spiser en liten lunsj (makaroni, pasta, nudler, brødskiver osv) rundt 18 tiden, og spiser da kveldsmat kl 20. Ikke noe spesielt, spiser egentlig ikke så veldig mye. Hvordan vet jeg hva kroppen (min?) trenger av vitaminer, mineraler og fettysrer, og hvordan kutter jeg evt ut karbohydrater? Oppsummert: styrketrening, 150g proteiner, gå ned i vekt ved hjelp av kosthold/trening. 150g proteiner selvom man ikke trener? Så jeg skal gå ned i vekt ved å spise mindre, og kanskje jogge, men ta styrketrening? Hadde tenkt å ta benkpress, litt manualer og sånt, knebøy med tunge (tunge og tunge..) vekter. 150g proteiner, snakker du da om sånn man kan kjøpe på Gymgrossisten.no? Og hvordan veier man hvor mye man har tatt..? :s Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Spiser du ikke middag? Hva har du på alle disse skivene? Hva har du til denne pastaen? Hva drikker du? Ut i fra det du skriver spiser du "bare" karbohydrater. Du bør spise mer kjøtt, egg og fisk (her får du også mye av fettsyrene du trenger). Det ser også ut som om du mangler grønnsaker, disse vil gi deg mye av vitaminene du trenger, i tillegg til at du kan spise nærmest så mye du vil uten at det utgjør så mange kcal (med noen unntak). Brød, pasta, ris, poteter og alt med mye sukker består av store mengder karbohydrater. Her ser det ut som om du trenger å gjøre store kutt. Edit: Det han mener med 150 g protein har ikke noe med proteintilskudd å gjøre (selv om det kan være til hjelp). Det går på hvor mye protein du får i deg i løpet av en dag. For eksempel inneholder leverpostei ca 10 g protein per 100 g vare. Spiser du en skive med leverpostei (ca 10 g) har du da fått i deg 1 g protein (av 150). Endret 18. februar 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 heeeeei Takktakk! Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg anbefaler mye styrketrening, mark, bøy, benk, overhodspress, stangroing, chinups. I tillegg anbefaler jeg at du har en jobb hvor du bruker kroppen fysisk hele dagen. Jeg er i et fysisk yrke og fettet mitt forsvinner som bare det. Men viktig at du tar med deg proteiner/gainer på jobb slik at du ikke bryter ned musklene. Om du kan tjene penger på å brenne fett så er det genialt i seg selv. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg anbefaler mye styrketrening, mark, bøy, benk, overhodspress, stangroing, chinups. I tillegg anbefaler jeg at du har en jobb hvor du bruker kroppen fysisk hele dagen. Jeg er i et fysisk yrke og fettet mitt forsvinner som bare det. Men viktig at du tar med deg proteiner/gainer på jobb slik at du ikke bryter ned musklene. Om du kan tjene penger på å brenne fett så er det genialt i seg selv. Markløft, knebøy, benkpress er det du mener? Altså, jeg er en student, uten jobb. Ellers så blir det bare skole og lekser på meg. Ikke noe fysisk arbeid generelt. Mener du at jeg skal ta proteiner på jobb (hvis jeg hadde hatt det) uten å trene? Om jeg husker rett så har jeg lest flere ganger at om du ikke går ned i karbohydrater underskudd, og tar proteiner uten å trene så vil du rett og slett legge på deg å få fett. Når det er snakk om karbohydrater - hvordan "kutte" ned karbohydratene hver dag? Vil jeg også gå ned i vekt på de dager jeg ikke trener, men kutter ned karbohydratene hver eneste dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå