Gå til innhold

Alienwares versjon av Windows 7

Anbefalte innlegg

Hey.

Når jeg fikk pc`n min var operativ systemet forhåndsprogramert av Alienware. Det hadde sånn fancy oppstart der den gjorde oppstarten noen sekunder raskere ved å kutte Windows animasjonen, også var det lagt inn egendefinert Alienware velkomst og innloggingsbilde.

I dag formaterte jeg min Alienware aurora ALX desktop fordi det ikke hadde blitt gjort siden jeg fikk den. Dette ble gjort med dvd som jeg fikk med i brukerhåndboken.

Alt gikk helt smertefritt under innstallasjon, men når jeg får se skrivebordet er det helt vanlig Windows 7 utseende. Er også helt vanlig oppstart.

Jeg logger inn på Dell sine sider med min service tag for å se om det kanskje er et program eller driver jeg mangler. Laster ned alle tilgjengelige nedlastinger som kan passe til beskrivelsen, men ingen av de endrer på noe av utseende utenom et tema som bare gjaldt inne i Windows ikke under oppstarten.

Ringer Dell for å høre hva jeg mangler, men min service avtale har gått ut så han kunne ikke hjelpe meg utenom å ta betalt.

Derfor lager jeg denne posten i håp om at noen har vært borte i samme problemet og har noen tips til hva jeg kan gjøre.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Den första Alienware-bilden går dessvärre inte att få tillbaka vid en ominstallering, men skrivbordet ska du kunna lasta ner via denna Alienwaretheme drivern: http://www.dell.com/support/drivers/no/no/nodhs1/DriverDetails/DriverFileFormats?DriverId=R276886&FileId=2731113986

Vänligen återkom om det inte fungerar.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona

EMEA Social Media Outreach Professional

Dell | Social Media & Communities Professional

Twitter @DellLytter

• Liker 1
Lenke til kommentar

I dag formaterte jeg min Alienware aurora ALX desktop fordi det ikke hadde blitt gjort siden jeg fikk den.

Hvorfor formaterte du den? I fremtiden burde du være klar over at du ikke skal trenge å formatere med mindre du har en veldig spesifikk grunn til det. Maskinen skal ikke bli tregere med tid med mindre du installerer masse søppel (som skal være fint mulig å fjerne igjen uansett)

Lenke til kommentar

Jeg har en litt annen oppfattning GeirGrusom. Jeg har alltid syntes at Windows blir tregere og tregere etter en stunds bruk. Ofte kan det skyldes "søppel" programvare, men også helt vanlig bruk vil gjøre pcen tregere med tiden (les Windows installasjonen).

Det er oppdateringer og nye versjoner som til stadighet kommer inn.

Dette problemet føler jeg har blitt bedre med Windows 7, men det er ikke helt borte. Og jeg reinstallerer ofte Windows minst en gang i året på de pcene jeg bruker til daglig.

Så følelsen av at det går tregere kan jeg helt skjønne. Men det er selvsagt ting man kan gjøre (som avinstallering av unødvendige programmer, fjerning av midlertidige filer etc) før man velger å legge inn alt på nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en litt annen oppfattning GeirGrusom. Jeg har alltid syntes at Windows blir tregere og tregere etter en stunds bruk. Ofte kan det skyldes "søppel" programvare, men også helt vanlig bruk vil gjøre pcen tregere med tiden (les Windows installasjonen).

Det er oppdateringer og nye versjoner som til stadighet kommer inn.

Dette problemet føler jeg har blitt bedre med Windows 7, men det er ikke helt borte. Og jeg reinstallerer ofte Windows minst en gang i året på de pcene jeg bruker til daglig.

Så følelsen av at det går tregere kan jeg helt skjønne. Men det er selvsagt ting man kan gjøre (som avinstallering av unødvendige programmer, fjerning av midlertidige filer etc) før man velger å legge inn alt på nytt.

Helt enig med myhken.

Ikke bare vil formatering og reinstallasjon fjerne alt som kan gjøre systemet tregere, det gjør også den eneste måten å utelukke softwareproblemer på om du skulle ha antydning til ustabilitet. Avinstallasjon av programmer og kjøring av "cleanup" software blir for meg bare upålitelige "halvveis-løsninger". Ingenting er som å jobbe på et helt nyinstallert system som er fritt for register-rot =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med både GeirGrusom og myhken egentlig.

Selv har jeg ikke hatt dette problemet med Windows 7, men for mange jeg kjenner som er litt mer ukritiske til det de installerer, så er det ofte (mye) raskere å reinstallere alt enn å begynne å rydde opp..

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Jeg er enig med både GeirGrusom og myhken egentlig.

Selv har jeg ikke hatt dette problemet med Windows 7, men for mange jeg kjenner som er litt mer ukritiske til det de installerer, så er det ofte (mye) raskere å reinstallere alt enn å begynne å rydde opp..

Jeg tror dette kan henge igjen fra Win98/XP dager... Jeg også foretrekker en reinstallasjon fremfor å "rydde", men som sagt mulig dette henger igjen fra 90-tallet...

Lenke til kommentar

Etter 2 og et halvt år med Win 7, kan jeg ikke si at maskinen er blitt noe tregere i responsen enn den var da den var ny. Jeg tenker gradvis tregere maskin har noe med brukeren å gjøre ... installerte programmer, nye prosesser og tjenester som er satt til å gå hele tiden, og til og med lastes inn samtidig med windows-oppstart, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...