carpsdi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hei! Er da en ung mann som nylig begynte og starte, og det første jeg fant ut var at jeg ble ekstremt støl dagen etter! Prøvde å tøye på min måte, uten noen spesiell hjelp.. Jeg pleier da å bli mest støl i rygg (hele, men som regel nedre), triceps og biceps, hofter, lår, rumpe og legg. Kanskje litt ved skuldre/nakke også. Hvilke metoder funker best å tøye ut for disse kroppsdelene? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Tøying gjør deg ikke mindre støl, så det hjelper ikke. Man kan bli veldig støl av bare tøye også. Stølhet skjer alle - spesielt nybegynnere og ting som er uvant for kroppen. Etterhvert vil man ikke bli så ofte støl. Ting som kan hjelpe er bedre oppvarming som dynamiske øvelser, progresjon, egenmassasje.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Som nevnt over så gjør ikkje tøying deg mindre støl, det at du blir støl er fordi du belaster korppen på en uvant måte, det går over veldig veldig veldig fort, egentlig. Uttøying er vell litt fram og tilbake med hva folk mener om, pleier og ta meg 5-10 minutter og tøye dei muskel gruppene eg har brukt, enkle tøy og bøy øvelser, gjerne litt enkle bevegelser, men ikkje overdriv. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Du kan like gjerne sitte 10minutter på ræva framfor å tøye. Har absolutt ikke noe effekt. Det som har effekt derimot, er bevegelighetstrening. Google it up Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå