tomkjetil Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Jeg refererer et nettinnlegg: Apropos Fritt Ord. Ta et titt på siden som fikk tildelt høyest støtte, 500 000 kr. http://desk.no/ Bare en masse lenking til diverse VG og Dagblad oppslag. Tilsvarer ikke hva som sto i søknaden i det hele tatt. http://fritt-ord.no/no/prosjekter/category/blogg/ Den bloggen består kun av linker til andres stoff. HVA har de fått 500 000 for? Dette er korrupt. Endret 18. februar 2012 av tomkjetil Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Genialt... Skulle ønske jeg hadde tenkt på det og fått 500k. Den andre linken er ødelagt. 1 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Genialt... Skulle ønske jeg hadde tenkt på det og fått 500k. Den andre linken er ødelagt. Ja, det er vel dette som er å være grynder..... Linken virker igjen. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 En annen mulig forklaring er at folk flest ikke visste om støtten fra Fritt ord i det hele tatt, og derfor var det få søkere. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) startsiden.no startet med linker til 8 søkemaskiner og mange flirte av siden. Han som startet det har tjent ganske så mange millioner på prosjektet. Endret 18. februar 2012 av robertaas Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Merk "Vi ønsker å bygge en... " Det står ikke at dette er hva bloggen er, men hva dem ønsker den skal bli. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Støtten har i stor grad gått til journalistiske oppstartsprosjekter fra etablerte journalister, ikke til uavhengige bloggere. De som har fått mesteparten av pengene har fortid fra etablerte media. Det kan diskuteres om det er meningsfullt. En av landets mest profilerte bloggere, Ida Jackson ( aka Virrvarr), mener Fritt Ord må legge en haltende forståelse av mediet blogg til grunn for tildelingen. - Mange i det etablerte bloggmiljøet er ganske frustrerte over at en del av prosjektene høres ut som små nettaviser. I utlysningsteksten sa Fritt Ord at de ville ha personlige blogger, så gir de pengene til journalistiske oppstartsprosjekter. Da tror jeg de må si fra starten av at de er ute etter noen som vil leke Huffington Post på norsk, forklarer hun når jeg ringer henne. Frustrert over bloggstøtte-utdeling Geir Endret 19. februar 2012 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det høres i alle fall mer meningsfullt ut enn å gi det til etablerte 'hva gjorde jeg idag'-blogger. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor det? Det vil si, hvorfor trekker du fram den typen blogger? Det er vel underforstått at det må dreie seg om samfunnsbloggere. Hva gir pressefolk noe fortrinn i å utnytte og utvikle nye medier? De geniale konseptene kommer bare unntaksvis fra de etablerte. At norske pressefolk drømmer om å gjøre en lokal Huffington endrer ikke det. Geir Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Konseptet er jo bra, jeg har lenge tenkt på ideen om en nærmest helt lik side, og har ikke skjønt at noen ikke har utført dette før. Men nå ser jeg at noen faktisk har gjort det, det var synd.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvorfor det? Det vil si, hvorfor trekker du fram den typen blogger? Det er vel underforstått at det må dreie seg om samfunnsbloggere. Fordi det var eksempelet i blogginnlegget du siterte. Så hun hadde skrevet et noe bittert innlegg hvor hun dro frem hvor vanskelig det er å skape en suksessfull blogg. Så hennes eneste argument var egentlig at hun hadde en fungerende blogg, og vet (tja) hva som skal til. Men hva trenger hun egentlig penger til? Hun har en etablert blogg. Skal hun videreutvikle siden? Greit. Skal hun dele sin tanker med oss på heltid? Jeg har problemer med å se hvordan en slik side skal trenger en halv million i støtte uansett. Men det er i alle fall bedre at de gir det til noen med ganske store ambisjoner om a skape noe annet. Hva gir pressefolk noe fortrinn i å utnytte og utvikle nye medier? Tror du misforsto meg. Sa aldri noe om pressefolk. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Oki, da skjønner jeg. Men jeg antar (nå har jeg bare skumlest kriteriene) at støtten var basert på gitte utvidete ambisjoner. (Altså at ingen ville få støtte til en eksisterende blogg uansett.) Og da blir mitt spørsmål om ikke folk med bloggerfaring er vel så godt skikket til å forvalte slike ambisjoner som folk med presseerfaring. Geir Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Dette syntes jeg høres veldig underlig ut... "Penge-støtte til bloggere"... Jaja, mye man kan kaste bort pengene på... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Den bloggen består kun av linker til andres stoff. HVA har de fått 500 000 for? Dette er korrupt. Google, verdens største online media selskap tjener milliarder på å bringe andres stoff til oss på mer eller mindre spammede måter og kombinere det med mer eller mindre skjult reklame. Det siste er som nevnt i forrige post artikkel spinning http://en.wikipedia.org/wiki/Article_spinning eller enda verre automatisk artikkel generering. Les mer her: http://www.articlenorway.com/ Endret 19. februar 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Litt off topic forsvant.Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå