J_V Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hei, Jeg skal kjøpe mitt første stativ. I første omgang ser jeg ikke for meg at jeg skal transportere det rundt særlig mye. Har akkurat kjøpt et nytt Canon kamera og lommeboken er deretter. Pris er altså viktig. Hva bør jeg fokusere mtp stativ? Hva bør jeg styre unna? Takk for alle råd. -Jørgen Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Styr unna dyre stativ og fokuser på pris. De trenger mer info. Hvor mye penger skal du bruke? Hva fotograferer du? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg fulgte råd herfra da jeg kjøpte mitt stativ, og det var et godt råd. Stativet er funksjonelt, rimelig og ikke så tungt. Jeg bruker det mye. Det beste er at det er enkelt og raskt å bruke, og at det ikke kostet så mye, men likevel var av bra kvalitet. Noe annet som var viktig for meg som fotograferer mye på "bakkenivå": Jeg kan ta av den nederste "midtstangen" og få det tilnærmelsesvis helt nede på bakken. Velbon Sherpa 600R 162cm, 2,1kg Lenke til kommentar
J_V Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Styr unna dyre stativ og fokuser på pris. De trenger mer info. Hvor mye penger skal du bruke? Hva fotograferer du? Håper å komme under 1000 kr egentlig. Tror det blir mest landskap og arkitektur. Lenke til kommentar
J_V Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg fulgte råd herfra da jeg kjøpte mitt stativ, og det var et godt råd. Stativet er funksjonelt, rimelig og ikke så tungt. Jeg bruker det mye. Det beste er at det er enkelt og raskt å bruke, og at det ikke kostet så mye, men likevel var av bra kvalitet. Noe annet som var viktig for meg som fotograferer mye på "bakkenivå": Jeg kan ta av den nederste "midtstangen" og få det tilnærmelsesvis helt nede på bakken. Velbon Sherpa 600R 162cm, 2,1kg Takk for tipset. Skal se på dette. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Velbon sherpa 600R er det rimeligste stativet som blir anbefalt av brukere her på forumet, JP skal også ha et par greie/rimelige stativ men de kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det som er viktig for meg foruten at det er stødig er: 1. Hurtigkobling og mulighet til å kjøpe løse kamera-plater i tillegg til det som følger med stativhodet. 2. At man kan slå bena ut uavhengig av hverandre. Veldig kjekt i "naturen". 3. At man kan bruke stativet nært bakken (makro). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå