Calm Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hva er det med IBM som fenger så vanvittig. Bedrifter skal alltid ha IBM. Er det ikke på tide at dere finner ut at IBM er skikkelig dårlig hardware. Token Ring er vel det eneste de har laget som er nesten feilfritt, dog treig som bare juling. Om du har noe FDDI stuff så reiser jeg med glede over for å hente. -Chief- HAHA Du har peiling ser jeg! IBM lager jo egne prosessorer - hvis det er retail PC salg du refererer til, så kan jeg godt gå med på at Aptiva PC'er er relativt dårlig saker, men den hardware'n som IBM selv lager holder god kvalitet! Det blir jo helt latterlig å si at IBM's PPC-prosessorer er dårlige! Hvis jeg hadde kjøpt meg en x86-server i dag (hadde vel først og fremst bygget en selv, men...) hadde det blitt IBM - de lager særdeles gode clustersystemer, og flere forretningskritiske maskinparker innenfor bank, telecom o.l. i Norden er laget og driftet av IBM! Lenke til kommentar
fredster Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hva er det med IBM som fenger så vanvittig. Bedrifter skal alltid ha IBM. Er det ikke på tide at dere finner ut at IBM er skikkelig dårlig hardware. Token Ring er vel det eneste de har laget som er nesten feilfritt, dog treig som bare juling. Om du har noe FDDI stuff så reiser jeg med glede over for å hente. -Chief- HAHA Du har peiling ser jeg! IBM lager jo egne prosessorer - hvis det er retail PC salg du refererer til, så kan jeg godt gå med på at Aptiva PC'er er relativt dårlig saker, men den hardware'n som IBM selv lager holder god kvalitet! Det blir jo helt latterlig å si at IBM's PPC-prosessorer er dårlige! Hvis jeg hadde kjøpt meg en x86-server i dag (hadde vel først og fremst bygget en selv, men...) hadde det blitt IBM - de lager særdeles gode clustersystemer, og flere forretningskritiske maskinparker innenfor bank, telecom o.l. i Norden er laget og driftet av IBM! Først og fremst vil jeg bare få si MANGE TUSEN TAKK for alt utstyret !! Det aller meste står fremdeles på gjesterommet mitt (det var forresten SINNSYKT slitsomt å bære alt inn i huset, da hjelpemannen glimret med sitt fravær ), men vi (IT-ing.(som ikke er den nevnte hjelpemannen) og jeg) har allerede funnet ut at vi har nok til å fullføre 5-6 påbegynte PC`er med tilhørende skjermer. Jeg kommer tilbake med en full rapport senere, men alt dette i tillegg til "fulltids-jobbsøking" tar på, så det er ikke så mye jeg orker å være på nett om dagen. Til slutt vil jeg også takke for "forsvaret" i forb. med "Sine Two" sitt innlegg, hvor du sier b.la. "Det er nok av oss som har fått ok++ utdannelse uten pc både hjemme og på skolen." Først vil jeg spørre deg om hvor gammel du er, og hvor godt du har fulgt med i media i den siste tiden. Dernest lurer jeg på hvorvidt du er seriøs eller bare er ute etter å provosere (evt. sur for at du ikke fikk noe av utstyret selv) når du skriver : "Det gjør selv situasjonen dårlig på skolen ved at de ikke følger med og driver med annet dritt, så de har bare seg selv/foreldre/lærere å skyde på, ikke selve det at de ikke har pc'er" For å gjøre en laang historie kort, så er det ikke så fordømt lett å følge godt med på skolen når du : 1 Har sovet noen få timer hver natt de siste årene fordi du ligger våken og lurer på om du får frokost/lunch dagen etter. Blir det like mye mobbing fordi du må gå med de samme klærne denne dagen som i resten av uken (mnd) 2 Orker du (pga. punkt 1) i det hele tatt å gå på skolen ? Dette er bare 2-3 pkt. av sikkert 100-vis andre, som disse ungdommene møter DAGLIG !! Nå er det min tur til å legge meg etter en laaaang dag (oppe kl. 0730 og nå er den ca. 0200). Jeg skal på intervju i morgen (kl. 08 på andre siden av byen og ett nytt kl. 1400), så nå er det på tide å legge seg i "buan" ! Mvh Fredster Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Vel, 50,- greia var et eksempel på foreldre som ikke gir en døtt om barna sine selvom de evt. har råd til det. Foreldre som det finnes faktisk, og jeg er helt enig i dine meninger om dem... Ikke pga. av 50 lappen, men fordi de ikke bryr seg... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Det blir jo helt latterlig å si at IBM's PPC-prosessorer er dårlige! Hvis jeg hadde kjøpt meg en x86-server i dag (hadde vel først og fremst bygget en selv, men...) hadde det blitt IBM - de lager særdeles gode clustersystemer, og flere forretningskritiske maskinparker innenfor bank, telecom o.l. i Norden er laget og driftet av IBM! Helt enig! Faktum er ganske enkelt at for så store firma finnes det i praksis ikke mange andre enn IBM, kanskje Bull (m. Honeywell), muligens Compaq i Europa og ev. Cisco som har noe å tilby... Om noen skulle ha lyst til å motsi meg i det så send meg gjerne et forslag privat... Ha bare i bakhodet at det er ikke TV-spill det her er snakk om :-) Det er mer enn bare én 'såkalt' IT-Expert som har fått svettetokter bare av å titte på vårt nettverk i USA alene. Ved siden av de nevnte lokale adminstratorer rundt omkring har vi noen hundre innleide personer fra IBM i Tyskland foruten vel 400 egne datafolk. Inklusive SW folk, men dog... Høres kanskje mye ut i forhold til 30.000 arbeidsstasjoner, men ved siden av det finnes det også noen tusen CAD maskiner, maskiner til produksjonstyring osv. fordelt på salgskontorer og et 20 talls fabrikker rundt om... Så når veslevoksne 'besservissere' sier at IBM er dritt... Vel, så høres det bare veslevoksent ut :-) Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Fredster, er du 100% tett i knotten? Jeg er ikke ute etter å verken provosere eller kverrulere - LES ORDENTLIG før du skriver noe tilbake. Jeg er 20 år nå, hadde IKKE pc på ung. skolen og brukte det ikke så mye på vidregående heller (dvs at jeg hadde 2 fag oppgjennom vgs (3 år) som bestod av it). Hvor godt jeg har fulgt med på media kan jeg ikke svare på i form av poeng/prosent - men jeg vet hva jeg driver med. Er jeg sur fordi jeg ikke fikk utstyret selv? Tror du at du er en sankt fordi du fikk utstyret til en god cause? Nei jeg er ikke sur - ellers hadde du sett meg skrive teite innlegg slik som andre cs fjortisser på forumet her. Jeg skrev det var bra at noen gjorde noe for ungdommen osv. Du prøver å provosere ved å dra ut èn linje helt ut av mening. Og ja, jeg har sett utallig mange barn som har sjangsen RETT foran seg (det å få seg utdannelse uten noen problemet what so ever) - men det er de selv som tar utdannelsen for gitt. Du aner ikke hvor mange elever som har det så bra, og driter i utdannelsen (over 30% vil jeg tippe). Om man får frokost/lunch dagen etter? hva har det med pc å gjøre? I norge har vi heldigvvis en såpass god veldferdstat (ikke den beste, men men) at tilnærmet alle kan få omsorg (økonomisk o.l.) fra staten, så det er ikke problemet. Psykisk sliter vel barn på grunn av mobbing, ja, men det finnes i absolutt alle land og det har ikke så mye med pc'er å gjøre. Som sagt, skrev jeg at det er fett at noen gjør noe for ungdommene, jeg og trn100 diskuterte dette sakelig til en viss grad - men at du skal komme her og si jeg (indirekte) er en idiot eller uvitende fjortiss er helt unødvendig. I uganda hadde desverre punktene dine vært tatt seriøst på et slikt forum, men kom ikke her og si at barn ikke får lunch i Norge - for her velger de selv om de gidder å følge med på skolen og hvor mye de skal spise :wink: Men synes det er bra det med pc'er osv, nå vet jeg ikke hva du mener med vanskeligstilte barn, men bra du gjør noe slikt uansett. Personlig trengte jeg ikke utstyret, men på den måten trn100 sa det virket det som om man bare kunne spørre og ta. Jeg er ikke bitter - så ikke tro jeg går rundt og måper over utstyr jeg ikke fikk brukt, trenger jeg det får jeg heller kjøpe noe billig og brukt. SineTwo Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Et spørsmål som kunne være fristende å stille i denne sammenheng kunne være hva ungdom helst ønsket seg: Foreldre med mye penger som ikke gir dem bort, foreldre med lite penger som gir over evne, eller foreldre som har helt andre verdier? Foreldre med mye penger som ikke gir de bort fordi da blir det mer å arve Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Vel, det viser bare at folk er litt for materialistiske :smile: (men jeg er rimlig materialistisk selv så jeg skal ikke motsi noen ) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Personlig trengte jeg ikke utstyret, men på den måten trn100 sa det virket det som om man bare kunne spørre og ta. Jeg er ikke bitter - så ikke tro jeg går rundt og måper over utstyr jeg ikke fikk brukt, trenger jeg det får jeg heller kjøpe noe billig og brukt. Det var også meningen i utgangspunktet... Har forsøkt å gi det bort en gang før uten å få tilbakemeldinger... Det viktigste for meg var egentlig at jeg slapp å kaste det, og om en bi-effekt av det kan være at noen som trenger det får det er det ingenting som er bedre enn det. Er rimelig overbevist om at Fredster ikke mente det på den måten, og tror snarere det ble litt feil med siteringen her... Hilsen Terje Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Et spørsmål som kunne være fristende å stille i denne sammenheng kunne være hva ungdom helst ønsket seg: Foreldre med mye penger som ikke gir dem bort, foreldre med lite penger som gir over evne, eller foreldre som har helt andre verdier? Foreldre med mye penger som ikke gir de bort fordi da blir det mer å arve Hmmm :-) Mine foreldre har ikke så mye at de er verdt å ønske livet av, men jeg skjønner tankegangen :-) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Vel, det viser bare at folk er litt for materialistiske :smile: (men jeg er rimlig materialistisk selv så jeg skal ikke motsi noen ) Det er i allefall ikke bare din skyld :-) De fleste av oss er det, og den som sier noe annet juger, eller bør komme opp med noe konkret ;-) Veldig mange, inklusive de som har levd en stund og kanskje til og med meg, har meninger om dette... Nå vet jeg at du er i 20 årene, og i forhold til det synes jeg du er mer fornuftig enn mange andre... :-) Meningsutveklsing er en bra ting... Når det er sagt er min mening at de som forfekter at de har rett i alt, som regel er de som tar mest feil og har de største problemene... Ikke fordi de tar feil, alle gjør det, men fordi noen alltid vil hevde at til tross alle feil vil de uansett alltid ha rett :-) Ha en fin helg! Terje Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Joda, greit å ha noen på forumet som ikke spammer med banneord og alt som er. Tror jeg unsubscriber på diskusjonen nå Ha en god helg du også, heh SineTwo Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Joda, greit å ha noen på forumet som ikke spammer med banneord og alt som er. Tror jeg unsubscriber på diskusjonen nå Ha en god helg du også, heh SineTwo Hører nok kanskje hjemme et annet sted, ja :-) Oldies? Terje Lenke til kommentar
fredster Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Personlig trengte jeg ikke utstyret, men på den måten trn100 sa det virket det som om man bare kunne spørre og ta. Jeg er ikke bitter - så ikke tro jeg går rundt og måper over utstyr jeg ikke fikk brukt, trenger jeg det får jeg heller kjøpe noe billig og brukt. Det var også meningen i utgangspunktet... Har forsøkt å gi det bort en gang før uten å få tilbakemeldinger... Det viktigste for meg var egentlig at jeg slapp å kaste det, og om en bi-effekt av det kan være at noen som trenger det får det er det ingenting som er bedre enn det. Er rimelig overbevist om at Fredster ikke mente det på den måten, og tror snarere det ble litt feil med siteringen her... Hilsen Terje Det er ikke alltid like lett å formidle tonefallet i mail (eller i SMS for den saks skyld), og det er nok derfor mulig at "tonen" i innlegget ble misforstått fra både min og "SineTwo" sin side. Mente ikke å starte noen form for krangel i hvertfall ! Nå har vi ENDELIG kommet igang med rensing av harddisker og sortering i forhold til hva som fung. og hva som ikke fung. Har også en egen haug for "semi-fung." Det skjer så ALTFOR mye på engang.... så det tar nok litt tid å bli ferdig med alt. Når jeg skrev forrige innlegg så var det bare IT-kons. som hadde jobb, men nå som jeg også er tilbake i IT-bransjen så har vi begrenset med ledige stunder. Det blir å ta i bruke sene kvelds-timer og helgene. Det hender vi har sittet og tatt noen øl mens vi har holdt på, og så har vi tatt en til, og en til, og en til og..... osv. Dagen etterpå må det av og til repareres litt (ikke formen, men pc`ene ! Nattens jobbing har til tider vært litt VEL kreativ ), men det gjør jo bare jobben litt ekstra morsom.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå