Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Som jeg har skrevet tidligere har jeg et problem med skjermkortet jeg har i PCen. Når jeg spiller fryser først skjermen, deretter blir den svart i ca 5-10 sekunder (til sammen), før bildet kommer igjen. Deretter legges spillet ned og en feilmelding kommer opp hvor det står "VPU Recover har tilbakestilt grafikkakselatoren fordi den ikke lenger svarer på grafikkdriverkommandoer". Noen som vet hva problemet kan være? Jeg har laget en annen tråd for det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417576 lastet du ned MSi afterburner? da kan du jo sjekke temperaturen på skjermkortet, i et system som det du har er jeg sikker på at kjølefinnene er stappa med støv, samme skjedde med mitt 9800GT, litt trykkluft fiksa saken greit Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 lastet du ned MSi afterburner? da kan du jo sjekke temperaturen på skjermkortet, i et system som det du har er jeg sikker på at kjølefinnene er stappa med støv, samme skjedde med mitt 9800GT, litt trykkluft fiksa saken greit Jeg har blåst skjermkortet med trykkluft i går. Jeg skrur opp viftehastigheten til 100%, for å se om det kan hjelpe. Det stod på 50%. (Faen så det bråkte, hehe) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 lastet du ned MSi afterburner? da kan du jo sjekke temperaturen på skjermkortet, i et system som det du har er jeg sikker på at kjølefinnene er stappa med støv, samme skjedde med mitt 9800GT, litt trykkluft fiksa saken greit Jeg har blåst skjermkortet med trykkluft i går. Jeg skrur opp viftehastigheten til 100%, for å se om det kan hjelpe. Det stod på 50%. (Faen så det bråkte, hehe) men hvor varmt er det? under last? eller slutter det å virke med en gang du starter spillet? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 men hvor varmt er det? under last? eller slutter det å virke med en gang du starter spillet? Det skal jeg ta å sjekke. Det klikker etter ca 10-20 min, så svaret kan komme litt senere. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det skjedde igjen. Temperaturen lå på 49 grader. Viften står på 100%. Jeg måtte derimot ikke restarte. Når jeg gikk på egenskaper for skjerm - instillinger, stod skjermoppløsningen på fullt, men alle ikoner osv var store. Jeg bare trykte på bruk, og alt ble normalt. Likevel er det irriterenes. Endret 19. februar 2012 av G27 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det skjedde igjen. Temperaturen lå på 49 grader. Viften står på 100%. Jeg måtte derimot ikke restarte. Når jeg gikk på egenskaper for skjerm - instillinger, stod skjermoppløsningen på fullt, men alle ikoner osv var store. Jeg bare trykte på bruk, og alt ble normalt. Likevel er det irriterenes. vel da er det vel ikke skjermkortet, det tåler 99 grader... Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det skjedde igjen. Temperaturen lå på 49 grader. Viften står på 100%. Jeg måtte derimot ikke restarte. Når jeg gikk på egenskaper for skjerm - instillinger, stod skjermoppløsningen på fullt, men alle ikoner osv var store. Jeg bare trykte på bruk, og alt ble normalt. Likevel er det irriterenes. vel da er det vel ikke skjermkortet, det tåler 99 grader... Det må da være skjermkortet, selv om det ikke nødvendigvis er varmen. Dette skjer jo ikke med det andre skjermkortet mitt. Er et brukt NVIDIA GeForce 8800 GTS et bra kjøp? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32809633 Endret 19. februar 2012 av G27 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det skjedde igjen. Temperaturen lå på 49 grader. Viften står på 100%. Jeg måtte derimot ikke restarte. Når jeg gikk på egenskaper for skjerm - instillinger, stod skjermoppløsningen på fullt, men alle ikoner osv var store. Jeg bare trykte på bruk, og alt ble normalt. Likevel er det irriterenes. vel da er det vel ikke skjermkortet, det tåler 99 grader... Det må da være skjermkortet, selv om det ikke nødvendigvis er varmen. Dette skjer jo ikke med det andre skjermkortet mitt. strømforsyninga? hvis det er noe galt med strømforsyninga så kan det jo føre til dette alle strømforsyninger degraderes over tid, så når systemet går på full load så krever det mer strøm en hva strømforsyningen kan levere beklager hvis du har nevnt det før, men hvilket skjermkort er det andre du har prøvd? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 beklager hvis du har nevnt det før, men hvilket skjermkort er det andre du har prøvd? Det skulle jeg gjerne svart på, men jeg finner ikke ut hvilken modell det er. Det var en av grunnene til at jeg skiftet til det jeg har nå etter reformatering. Med det er et ati radeon kort det også. Det står ikke produktnummer eller noe på. Uansett er det gammelt og en dårligere versjon, og regner med det trekker mindre strøm, så mulig det har noe med strømforsyningen å gjøre. Eller, med nærmere ettertanke tviler jeg litt på det, da det samme skjedde på min far sin PC, og han har ikke noe problemer med sitt "nyere" skjermkort som jeg regner med drar mer strøm. Han kjøpte visst et skikkelig gaming skjermkort for 2 år siden. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 har du mulighet til å prøve en annen strømforsyning? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 har du mulighet til å prøve en annen strømforsyning? Det må bli i morgen i så fall På tide å ta kvelden. Takk for hjelpen og forslagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå