Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lang tid tar det før mensen kommer tilbake etter P-pillestopp?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hun jeg holder på med begynte med p-piller for litt over tre uker siden, ca. 20 dager etter siste mensen. Siden hun begynte etter siste dag med eggløsning, var hun ikke sikker før etter 8 dager i følge vedlegget, og vi hadde sex første gang ca. 12 dager etter første pille. Hun har vært flink å ta dem hver morgen ca. samme klokkeslett og ikke glemt noen piller. Men, hun var ferdig med sine 21 piller dagen etter vi hadde sex siste gang, og har ikke tatt piller siden. Problemet er at dette var på tirsdag, og mensen har enda ikke kommet tilbake.

Spørsmålet mitt er om mensen skal komme med en gang etter hun stoppet på p-pillene (kun tatt et brett, altså 21 piller), og hvis ikke, kan det være graviditet som er årsaken? Jeg tviler, hun har vært flink å ta pillene til riktig tid, men jeg tømte meg inni henne nest siste pilledag, og selv om hun vasket seg godt inni vet jeg at sæd kan leve i jenten i flere dager. Spørsmålet er om det er sannsynlig at hun kan ha blitt gravid av rester som har blitt igjen og overlevd til etter siste p-pilledag.

Jeg vet at p-piller ikke er 100% sikkert, men ved korrekt bruk er det veldig sikkert, så er lite sannsynlig at hun kan ha blitt gravid på andre måter enn ved at sæden har overlevd i henne de dagene etter hun sluttet på p-pillen.

Hun skal uansett ta en graviditetstest i neste uke, men vil gjerne vite litt om det kan være andre grunner til at mensen enda ikke har kommet tilbake. :)Postet av anonym: 78d1fb684d6d8f194c6fa65b0c0430e3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke å vaske seg innvendig, hahahaha. Uff, beklager, men det var litt (veldig) morsomt.

1. Det kan ta opptil tre måneder på p-piller før man får mensen når man skal (altså på sukkerpillene, fra dag 21-28 på brettet). For noen typer p-piller som inneholder gestagen kan det ta 6mnd++

2. Etter siste p-pille er tatt gir den uansett 48 timer beskyttelse, og har man tatt alle 21 pillene gir de beskyttelse de 7 pillefrie/sukkerpille dagene frem til oppstart på neste brett. Og jeg antar det er planen at hun skal gå på det fast? Det er ikke bra for kroppen å slutte og begynne gjentatte ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...