TheLover Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Hei. Sliter litt med denne. Skal prøve å forklare så godt jeg kan! Jeg har følgende kode for å sjekke hvem brukere som er venner med hverandre og displaye dem i ren tekst: <?php $friend = mysql_query("SELECT * FROM friendstable WHERE user2 = '$guse' ORDER BY `id` DESC"); $count = mysql_num_rows($friend); while($row = mysql_fetch_array($friend)){ echo "<a href='profil.php?showuser=". $row['user1'] . "'>". $row['user1'] . ""; echo "</a>, "; } ?> Hvordan koder jeg denne om til å fetche ut inneholdet i hver brukers "bruker.bilde"-kolonne, med tanke på at dette er en loop? Slik at jeg kan vise profilbildet til hver bruker istedet for å utputte brukernavnet dems i tekst slik det blir her? Takk! -TL Endret 19. februar 2012 av TheLover Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det kommer jo litt an på hvor bildene ligger men... $bilde = mysql_query("SELECT bilde from brukere WHERE id='$user1'"); Lenke til kommentar
TheLover Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Haha, jeg er dum. Så enkelt var det! Kan ikke fatte at jeg ikke tenkte på det før jeg spurte. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå