Inception_ Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg har tydeligvis gått glipp av temmelig mye cash. Ved min tidligere jobb har jeg hatt en midlertidig bolig, hvor jeg visstnok var berettiget på en skattefordel på ca kr 200, hele året, i flere år. Men jeg har faktisk ikke visst om at jeg var berettiget for skattefradrag før nå, finnes det noe håp? Jeg tenkte å føre det på selvangivelsen, sende med dokumentasjon og forklare situasjonen i år, og se om jeg kommer noen vei. Men skulle gjerne hørt noen sin mening om dette. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du har ikke klagerett når det er gått mer enn ett år siden ligningen ble publisert (ligningsloven § 9-2 nr 9), og hovedregelen er at ligningen må påklages innen seks uker eller 10. august ligningsåret, det tidspunktet som inntreffer senest (ligningsloven § 9-2 nummer 4). Du vil derfor ikke ha klagerett over ligningen. Du kan imidlertid be skattekontoret om å endre ligningen for 2009 og 2010. Det har de hjemmel for å gjøre i ligningsloven § 9-5, men du har ikke krav på det. Hvis skattefordelen bare er på 200 kroner hadde jeg ikke orket, hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det er nok snakk om ca. 200 kroner i døgnet, da blir saken straks litt mer attraktiv. (Antar tanken er å få fradrag for kostutgifter i pendlerbolig, satsen var 189 i 2010-11, tror det var 182 i 2009.) 1 Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Stemmer, det er vel snakk om mellom 100-150 tusen Kan jo ringe Skatt Vest og høre med dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå