Broseen Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er brannmuren i xp bra nok eller bør jeg skaffe meg feks norton? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Den er ikke spesielt bra nei. Vet ikke het om den faktisk gjør noe. Men det å laste ned en gratis Zone Alam er jo ikke store jobben og det er en kjekk "hvorfor ikke"-nedlastning Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Å, er ikke Norton kjent for å være "best" da? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jo, men den er ikke gratis heller Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Njaeiiii.... Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Brannmuren i XP fungerer utmerket i dei fleste tilfeller. Meget lett på sette opp og konfigurere. Den eineste bakdelen er at an ikkje kan blokkere utgående trafikk, men man skal være passe paranoid for å ha slike behov. På dei fleste hjemmepc'er fungerer XP sin firewall utmerket. PS: Steve Gibson fra grc.com skryter også av XP sin firewall, og det seier jo sitt Dionysos Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Men hvordan bør jeg konfigurere den? Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Om du ikkje har spesielle behov, er det nok å bare slå den på. Default stopper den alt inn og slipper ut alt. Trur den automatisk opner oprter den trenger til MSN selv, men bortsett fra det slipper den ingenting inn... Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 har liksom aldri brukt XP sin brannmur jeg fordi at da kommer jeg meg ikke på nettverket i huset. derfor holder jeg med til NIS, den er konge og den ruler villt. det blokerer alt, å som jeg vet så blokkerer vel ikke XP brannmuren Trojaner, men det gjør NIS så klart. det har jeg erfart endel ganger. dessutten så står jo ikke XP firewallen på defaults når man installerer XP da. lurer på hvorfor? kanskje fordi den ikke er noe å skryte av? jo det var det ja det er ikke snakk om å være paranoid det som er saken når man installerer en firewall er at man skal ha god sikkerhet på maskinen sin ikke sant, å da lønner det seg å ha en firewall som funker liksom. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 har liksom aldri brukt XP sin brannmur jeg fordi at da kommer jeg meg ikke på nettverket i huset. Du må nok opne opp for den trafikken du vil slippe inn... Default stopper den alt inn og slipper ut alt. å som jeg vet så blokkerer vel ikke XP brannmuren Trojaner. Det er rart at man ikkje kan blokkere utgående trafikk ja, men ett oppdatert antivirus-program vil vel ordne dette ganske lett... Man kjører vel ikkje uten antivirus i disse dager vel dessutten så står jo ikke XP firewallen på defaults når man installerer XP da. Hvorfor skulle den det da? det er ikke snakk om å være paranoid det som er saken når man installerer en firewall er at man skal ha god sikkerhet på maskinen sin ikke sant, å da lønner det seg å ha en firewall som funker liksom. Heilt enig. Men NIS koster vel runt 1000-lappen. Om man ikkje meiner XP sin brannmur er tilfredstillende, ville eg heller brukt ZoneAlarm, da denne er gratis og vel så bra så NIS. Men så lenge man ikkje trenger å blokkere utgående trafikk, holder XP sin brannmur i lange baner. Enkel å konfigurere er den også... Bruk den ilag med antivirus, er man sikker nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå