VBG Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Heisann Jeg er en gutt i midten av 20-årene, som har siden 14-årsalderen hatt vondt i ryggen. Jeg fikk da vite at jeg kunne ha scheuermann. Jeg har i grunn fungert fint hele tiden, men alltid måtte tatt litt hensyn på en måte. Jeg har nå for ett år siden tatt en ny røngten av ryggen, som viser en mild form for scheuermann(6 grader skjevhet) og en mild scoliose. Jeg trener pr.idag 5-6 dager i uken med både styrke(for ryggen) og annen kondisjonstrening. Jeg har forholdsvis "milde" plager spessielt fra ryggen. Nakken derimot er hovedproblemet mitt. Jeg har aldri ikke vondt, men jeg har heller ikke noengang så vondt at jeg ikke kan gå på jobb/skole/trene. Smertene sitter øverst i nakken, rett ved hodeskallen. Har ikke hodepine eller andre plager enn dette. Merker at jeg er mest stiv om morgenen når jeg står opp og blir litt bedre etter det. Utover dagen holder det seg likt og jeg merker et svakt ubehag også når jeg hviler i sofaen og sengen. Hadde vært fint å høre andres erfaringer, eventuelt noen gode råd som jeg kan prøve:) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Har du aldri gått til en lege og fått bekreftet hva det kan være? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg har selv gått med moderate og vedvarende smerter ifm. isjas - og er forespeilet at disse må jeg bare leve med. Så det jeg måtte lære meg var å øve på å koble ut smertene, fikk kursing i dette via sykehuset. Det virker bra for meg. Lenke til kommentar
VBG Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg har selvfølgelig vært til legen, slik som jeg skriver har jeg også tatt en røngten, så jeg vet hva det er: scheuermann(6grader skjev) og en mild scoliose. Jeg har deretter gått til fysioterapeut i en mnd og fortsatt treningen to mnd til. Nakkeplagene har bedret seg litt etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå