Sephania Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hei! Jeg har to føflekker som jeg lenge har hatt lyst til å fjerne, noe jeg ikke har turt. Den ene er på siden av brystet, og den andre er mellom nese og leppe. Vil disse kunne fjernes enkelt? Vil jeg bare trenge en vanlig time eller to med fastlegen? Hvor mye vil dette koste? Er det mulig å fjerne på disse stedene uten store smerter/varige arr osv? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Føflekker er enkle å fjerne. Legen setter lokalbedøvelse og kutter vekk føflekken, etterpå syr han igjen med et eller to sting. Føflekken i ansiktet er egentlig ikke noe værre men ettersom du ser på under inngrepet klan det blir interresant. Uansett går det fort og smertefritt og du betaler kun egenandel. Jeg fikk fjernet en føflekk på halsen og det blei utført av fastlegen på legekontorets "operasjonssal" som besto av eg rom med godt lys, en stol og ei seng og nødvendig medisinsk utstyr for å utføre jobben. Litt OT men på tirsdag fikk jeg fjernet en beinutvekst i venstre øregang på sykehuset under lokalbedøvelse. Dette innebar en times tid med fresing i øregangen mens jeg var våken og hørte på hele tiden. Dette var helt smertefritt helt til slutten da bedøvelseg begynte å gå ut før kirurgen var helt ferdig. Så siste frestakene var ikke helt gode for å si det sånn. Du har ingenting å fykte og det vondeste med hele føflekkfjerningen er nåla med bedøvelse og det er ingenting å være redd for. Endret 17. februar 2012 av perpyro Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Ja føflekker kan du lett fjerne på noen minutter Hvis du missliker flekkene så er det bare til å fjerne de Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Fjerning av føflekker ved eksisjon vil potensielt kunne føre til stygge arr, avhengig av føflekken(es) størrelse, snittføringen og trådens tykkelse samt din egen hudfarge m.m. Jeg har fjernet en føflekk hos fastlegen der han benyttet båtformet snitt og sydde tre sting og dette har etterlatt et synlig arr på kroppen. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg vurderte å gjøre noe i ansiktet, og lyttet godt til legens egne anbefalinger her. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Fjerning av slike føflekker vil ikke nødvendigvis føre til stygge arr. Jeg fjernet en selv en føflekk som var skummel for 5 år siden og jeg har ikke fått noen stygge arr. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Fjerning av slike føflekker vil ikke nødvendigvis føre til stygge arr. Jeg fjernet en selv en føflekk som var skummel for 5 år siden og jeg har ikke fått noen stygge arr. Føflekken mellom nese og leppe ville jeg vært skeptisk til å fjerne av kosmetiske grunner: Det kan være svært vanskelig å unngå skjemmene arr i dette området. Hvis den absolutt må fjernes, bør man vurdere henvisning til plastikk-kirurg. Trådstarter bør diskutere dette med fastlegen sin. Mvh Jultomten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå