Dux ducis Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 hva spiller man av "Video clip" i? har media player 9 uten masse codecs for de får jeg ikke lasta ned automatisk... winamp 3 eller divX funger heller ikke... Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Øhh... Tror du må komme med noen flere opplysninger. Hvilket filformat er det (det som står etter . i navnet, feks .avi)? Dersom du ikke ser "etternavnet", må du slå på visning av dette. My Computer - Tools - Folder Options - View. Ta bort haken i "Hide extentions for know file types". Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Det står Video clip som filtype... har quicktime 6, der skjer det ikke noe, men i mediaplayer 9 kommer kun lyden... Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 nå kommer det frem, det er avi.(quick time fant ut det etter at jeg registrerte den). det kommer ingen lyd eller bilde... det kommer en feil mld om at det kan gå tregt fordi playern mangler en compressor... hvor får jeg tak i det da? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 last ned et program som heter Gspot. Åpne filen du skal spille av i dette programmet, og du får beskjed om hvilken codec du trenger for å få spillt av med lyd og bilde. bertie Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 "Video clip" er ikke filtype. Som jeg skrev i den første posten min, er filtypen det som står etter punkumet i navnet på fila (feks .avi eller .mp3). Nyere versjoner av Windows skjuler denne delen av filnavnet. For å slå den på følger du instruksene jeg skrev i den forrige posten min. Dersom det er en .avi fil, og du bare får lyd og ikke bilde (eller omvendt), betyr det at du mangler en eller annen codec. For å finne ut av hvilken codec du mangler (det finnes mange), er det best å bruke et program som heter G-Spot. Du kan laste det ned her. Deretter må du laste ned og installere den codec'en du mangler. Vanlige codec'er er Divx og Xvid for bilde, og AC3 for lyd. Mange anbefaler også å downloade forskjellige pakker med massevis av codecs, men personlig syns jeg det bare blir rot utav det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå