Gå til innhold

Hvliket filformat er dette? Hvilken spiller bruker jeg?

Dux ducis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øhh...

Tror du må komme med noen flere opplysninger. Hvilket filformat er det (det som står etter . i navnet, feks .avi)? Dersom du ikke ser "etternavnet", må du slå på visning av dette. My Computer - Tools - Folder Options - View. Ta bort haken i "Hide extentions for know file types".

Lenke til kommentar

"Video clip" er ikke filtype. Som jeg skrev i den første posten min, er filtypen det som står etter punkumet i navnet på fila (feks .avi eller .mp3). Nyere versjoner av Windows skjuler denne delen av filnavnet. For å slå den på følger du instruksene jeg skrev i den forrige posten min.

Dersom det er en .avi fil, og du bare får lyd og ikke bilde (eller omvendt), betyr det at du mangler en eller annen codec. For å finne ut av hvilken codec du mangler (det finnes mange), er det best å bruke et program som heter G-Spot. Du kan laste det ned her. Deretter må du laste ned og installere den codec'en du mangler. Vanlige codec'er er Divx og Xvid for bilde, og AC3 for lyd.

Mange anbefaler også å downloade forskjellige pakker med massevis av codecs, men personlig syns jeg det bare blir rot utav det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...