Gå til innhold

Får ikke Windows 7 "spill til" funksjonen til å fungere..

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd å få den derre "spill til" funksjonen til å fungere, men oppnår ikke kontakt mellom pc og tv..

Har en sony 3d tv, som er koblet på nettverket med kabel.

Pc'n er tilkoblet via WLAN, men har også en stasjonær som er koblet til via kabel (samme problem på begge).

Problemet er når jeg f.eks høyreklikker på ei mp3 fil og velger "spill til" og velger tv'n.. Da bytter tv'n over til noe dlna client modus, og det kommer opp denne teksten "Tilkobling fra Controller. Spiller musikk", også jobber den litt, og denne beskjeden kommer opp "Får ikke tilgang til server. Kontroller server innstillinger".

Noen som vet hva som kan være feil?

Både laptop og stasjonær kjører Windows 7 Pro 64-bit.

Testet også via den gamle mobilen min, som var en Nokia N8 (Symbian), som jeg fikk lastet ned noe DLNA server greier på, så jeg fikk en slags "spill til" funksjon på den også.. og der fungerte det helt fint.

Samme med dama sin Sony Ericsson Xperia Ray (Android) mobil.

Så jeg synes det er litt merkelig at det fungerer fra mobiler, men ikke fra pc'er som er tilkoblet samme nettverk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva med denne..

Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Media streaming options

Hva står den på. (vet ikke hva norsk sti blir i kontrollpanelet.)

Lenke til kommentar

Regner med at det er denne stien det da må bli: "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Nettverks- og delingssenter\Alternativer for direkteavspilling av medier"

Og der ser det sånn ut:

post-21188-0-83968400-1329509477_thumb.jpg

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...