Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har da koblet sammen min nye PC, som består av http://www.komplett....aspx?sku=649116 + zotac gtx 560 ti 448 cores.

Etter jeg hadde koblet opp alt og startet den kom jeg inn i biosen og drev på en times tid med forskjellige boot osv, da HDDen av en eller annen grunn ikke ville starte windows. (har vell funnet ut at dette er pga at du må installere OS på nytt når du har nytt HK.) Men så var jeg i et selskap en stund, pcn var avslått og ingenting koblet til. Da jeg kom hjem og starta den lyste VGA_LED og jeg får ikke opp noe skjermbilde. Har prøvd å boote uten GPU, med en minne-brikke, har tatt ut bios batteriet og prøvd alt jeg kan tenke meg til. Så nå har jeg ikke flere ideer til hva det kan være? Skjønner ikke helt det at den uten grunn ikke vil boote, da jeg i allfall kom inn i biosen før idag.

Forslag?

edit: Kan legge til at jeg bruker en 550W PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lysende VGA led - betyr at BIOS post routine feiler å initiere VGA adapter.

Årsaken til dette hos deg dog kan vi ikke si noe om ( bare gjette ).

En "normal god" 550W PSU er tilstrekkelig i lange baner .

Hvordan kan jeg eventuelt feilsøke dette? Begynner å gå meg på nervene (planen var å spille SWTOR i kveld :p) Har prøvd å boote uten HDD også, men får samme feil hver gang jeg booter nå

Lenke til kommentar

Kople skjermen på IGP utgangene til hovedkortet og kjør med HD3000 grafikk.

Gå inn i BIOS/CMOS setup og slå av ASUS auto overclocking feature (AI tuner/AI tweaker) sett PCI-E/BCLK manuelt tilbake til 100mhz . F10 for save.

Monter 560ti kortet igjen i øverste port (nærmest cpu sokkelen).

ASUS hovedkortene gjør auto overklokking av grafikk kort som default.

Ditt er nok allerede klokket på grensen og feiler med HK sitt forsøk på auto klokking.

Edit:

Til info har jeg et par slike ASUS Z68V /V-Pro kort selv.

Lenke til kommentar

Kople skjermen på IGP utgangene til hovedkortet og kjør med HD3000 grafikk.

Gå inn i BIOS/CMOS setup og slå av ASUS auto overclocking feature (AI tuner/AI tweaker) sett PCI-E/BCLK manuelt tilbake til 100mhz . F10 for save.

Monter 560ti kortet igjen i øverste port (nærmest cpu sokkelen).

ASUS hovedkortene gjør auto overklokking av grafikk kort som default.

Ditt er nok allerede klokket på grensen og feiler med HK sitt forsøk på auto klokking.

Edit:

Til info har jeg et par slike ASUS Z68V /V-Pro kort selv.

Oki :) skal teste det asap. Hva er IGP utgang btw? (samme som vga?) Har btw prøvd å kjørt PCen uten grafikkort, og fortsatt så lyser VGA_LED, dvs den lyser når skjermen er koblet i VGA og det ikke er noe skjermkort i PCen.

Eg kjapt siste spørsmål, er det korrekt at jeg må installere OS på nytt med nytt HK?

Lenke til kommentar

Ja med nytt hk nesten alltid reinstallasjon.

Igp = integrert grafikk i i5 CPU : Intel HD3000.

Denne kan du bruke med z68 basert hk og kople skjerm på hovedkortets vga kontakt. PCI Express 560 kortet må da ikke være insatt i hk.

Har da testet dette ut og inn, og att og fram. Selv om jeg ikke har noe skjermkort,hdd,usb koblet i, lyser VGA_LED. Har tatt ut og inn cpu, minnebrikker osv. Tom for ideer ? Det at VGA_LED lyser når det ikke er skjermkort i skjønner jeg ikke.. kommer jo ikke inni biosen i det hele tatt på dette hovedkortet atm. :(

Lenke til kommentar

Er denne pakken du har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Med : ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68 og i5-2500K

Da skal du få igang integrert cpu grafikk ved å kople til VGA fra hovedkort til skjerm

(sitter med samme hovedkort selv med i7-2600 og kjørte uten dedikert grafikk kort de første 3 ukene)

Ikke bruk DVI eller HDMI , jeg fikk sort skjerm med DVI -> 1680x1050 LCD - men funket med Analog VGA kabel.

Kople fra strøm (slå av PSU) og resett cmos på hovedkortet .

Om det ikke det hjelper er det blitt noe feil med hovedkort eller cpu eller selve monteringen e.l

Lenke til kommentar

Er denne pakken du har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Med : ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68 og i5-2500K

Da skal du få igang integrert cpu grafikk ved å kople til VGA fra hovedkort til skjerm

(sitter med samme hovedkort selv med i7-2600 og kjørte uten dedikert grafikk kort de første 3 ukene)

Ikke bruk DVI eller HDMI , jeg fikk sort skjerm med DVI -> 1680x1050 LCD - men funket med Analog VGA kabel.

Kople fra strøm (slå av PSU) og resett cmos på hovedkortet .

Om det ikke det hjelper er det blitt noe feil med hovedkort eller cpu eller selve monteringen e.l

Skal prøve å resette CMOS så fort jeg gidder å bytte om HK igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...