Gå til innhold

verdt å betale det doble for i5?

aleks_k-s

Anbefalte innlegg

Har clocket min i3 fra 3,3 GHz til 3,5 GHz, så kom ikke her å si at den ikke kan clockes :!:

Hvordan gjorde du det? og hvilket brikkesett? spør fordi jeg har en i5 2500 IKKE K og er lysten til å klokke. har h67 brikkesett.

TS: Jeg har begynt å anbefale de nye kortene til AMD de kommer 20 mars test:) Hvis du ikke orker å lese hele kan du spole fram til konklusjonen.

Gjorde det i BIOS, på "gamle måten". Har Z68 chipset.

http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3-ddr3-s-1155-atx/product/5010598669

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en i3 virker fin fint til gaming, bare den hadde vært overklokkbar hadde den vært en super liten greie, få spill bruker mer enn 2 kjerner uansett...

nei, faktisk etterhvert har spillene begynt å bruke flere kjerner og det lønner seg med firekjerner. hadde dette vært for et par år siden; hadde jeg vært enig :)

Lenke til kommentar

Det er noen eksempler på spill som bruker 5% av de Andre kjernene, og spill som bf3 der alle blir brukt, men i nå er det slik at i de nye motorene som tar i bruk alt så blir mye mer gjort av skjermkortet, så skjermkortet vanligvis flaskehalsen

Lenke til kommentar

en i3 virker fin fint til gaming, bare den hadde vært overklokkbar hadde den vært en super liten greie, få spill bruker mer enn 2 kjerner uansett...

nei, faktisk etterhvert har spillene begynt å bruke flere kjerner og det lønner seg med firekjerner. hadde dette vært for et par år siden; hadde jeg vært enig :)

90% av spill bruker kun 2 kjerner og de resterende er GPU begrenset uansett.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...