Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ser ikke ut som at prosessoren fungerer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har en Asus G73j som jeg kjøpte for så og si akkurat ett år siden. Jeg har hatt litt småproblemer før med den når det gjelder skjermkortdrivere (kan være meg som bare har vært litt lat med å oppdatere driverne, men dette er ikke ett problem nå).

Jeg er ganske god med det som handler om datamaskiner men problemet jeg har nå har jeg ikke en eneste anelse om hva som kan være feilen.

Når jeg starter opp datamaskinen så fungerer alt som det skal i ett par minutter, kanskje litt lengre, helt inntil prosessormåleren viser at prosessoren ikke arbeider mer, og den faller ned til 1-2%, og dermed så stopper alt sammen opp på datamaskiner og ingenting svarer. RAM måleren som også vises sammen med prosessormåleren, viser at RAM`en kjører på rundt 50-60%, noe som er høyere enn hva den vanligvis gjør. Etter en stund hvis jeg lar datamaskinen stå å gå, så kommer det opp en bluescreen som sier at den begynner med minnedumping ens.. (Er ikke HELT sikker på hva som står der)

Når jeg kjører datamaskinen i sikkermodus skjer ikke dette, og maskinen responderer på de oppgavene som utføres.

Finns det en grei løsning på å få fikset dette, eller noen drivere man kan oppdatere? I går fungerte datamaskinen helt perfekt og hadde ikke noe å bemerke, men når man startet datamskinen opp i dag så var det som beskrevet.

Eller er eneste mulighet å sende den inn til reparasjon? Har fortsatt ca 6 måneder garanti på datamaskinen så dette burde ikke være noe problem.....

Endret av rolfenstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig et driverproblem ja, drivere får du lastet ned fra produsenten sin hjemmeside www.asus.com, men om pcen din fryser før du kommer så langt så kan det jo bli litt vanskelig.

Det første du kan gjøre er å finne ut av hva som står på bluescreen meldingen du får, da regner jeg med at vi finner ut av hvilken driver som er problemet.

- Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper

- Avanserte systeminnstillinger

- Velg fanen avansert

- Innstillinger

- Fjern haken for "start på nytt automatisk"

Da kan du eventuelt skrive ned feilmeldingen eller ta et bilde med mobilen og laste opp slik at vi kan se.

En annen løsning er jo å formatere pcen, og la windows 7 finne drivere og innstallere de selv. Jeg regner med at garantien ikke forsvinner da?

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...