BonBattery Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 hei! Jeg prøver og sette opp eit nettverk hjemme med VmWare og tenkte skulle bruke gamle ubuntuen hjemme til dette. nå har eg støt på eit par problemer der eg må enten bruke den trådløse (G-link usb) til server 2008 eller koble den opp direkte til den andre pcen (win7) siden ruteren eg tenkte på er kaput så kan ein vmware Esx server 4 kjøre win usb adaptor?(G-link link til type eg bruker) om ikkje det går an så var plannen og la den gå gjennom WIN7 pcen direkte slik på teikningen under http://imageshack.us/photo/my-images/535/serverheimevis.jpg/ problemet mitt nå at eg bare testet med ubuntuen og win7 version med litte hell med kommuikasjon og litt urolig, er dette pågrunn av dei ikkje er gode kamerater og uroer meg over eit annet problem ein det eg trenger? holder på og lager USB boot til den siden den har ingen cd-stasjon så har ikkje fått prøvd endåg. er det noe eg må være obs! på når eg har direkte til kvarandre uten ruter eller switch? begge pcene vil være på heile tiden og trenger bare internet på den Win7 pcen og er ikkje så nøye med serveren takker for all hjelp i forveien, går på videregående fårsat men ønsker og lære litt mer med og sette opp den hjemme for labing, før eg skal ut i lærlingstida =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Første regel er å ha en bra trådløsdriver. Du finner de her: http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500# Velg driveren til RT2500USB som er chipset i wlan-donglen. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) den er grei, har drivere til begge adaptorene så ikkje noe problem med dei. dei funker som det skal. er mer den delen med kabel for meg som er være med Endret 17. februar 2012 av BonBattery Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå