TaWret Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Hei, Igår bygde jeg min første pc på flere år. Og spenning var stor da jeg skulle trykke start, men det ble ikke liv. Etter en del feilsøking fant jeg ut at 3-4 pinner på hovedkortet til cpuen var bøyd. Rettet de etter beste evne opp(Da jeg ikke har forstørrelseglass var ikke jobben så lett). Og etter det startet maskin endelig! Den kjører alle spill og programmer nydelig. Finnes det metoder å sjekke om prossoseren operere som den skal(altså at alle 1155 pins er i kontakt? Vil den i hele tatt starte uten alle de 1155 pinnene? Er det lureste å sende hovedkorte inn først som sist? Hovedkort det gjelder: http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-v-pro-gen3-z68-s-1155-atx/product/5010610909 Endret 17. februar 2012 av TaWret Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Når du kan kjøre Windows og programmer så må jo alt av betydning fungere, Det er ikke alle pinnene som må ha kontakt. Svært mange pinner er til strøm, er ingen mulighet for å merke om enkelte av disse ikke har kontakt. Det betyr bare at det blir færre pinner som deler på strømstyrken, altså litt større belastning på de pinnene som er igjen. Signalpinnene derimot må ha kontakt, det vil merkes hvis en av de mangler. Lenke til kommentar
TaWret Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Takker for respons. Siden pcen har gått nå konstant i 5 dager uten problemer, så har jeg vel ikke noe å være redd for. Vil tro det var singalpinner dan pcen ikke startet i det hele tatt når de var bøyd. Får bare la vær å ta ut cpuen inntil neste cpuskiften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå