Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC flimrer i Skyrim og vil ikke SLI i BF3?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har flere problemer med at PC'n min;

1. Når SLI er er aktivert i nvidia-panelet -> starter BF3 = megalagg. Går ikke ann å gjøre en dritt.. alt lagger - når jeg skrur oppløsning og grafikk til laveste så kan du flytte på deg etc - men that's it. Bare ved bruk av ett av korta fungerer fint, men da på lav/medium for max spillbarhet.

2. Får ikke noe flyt i Skyrim. Karakteren min går fint, bare plutselig så flimrer det over skjermen?! Dette skjer når jeg kommer utenfor landsbyene, og f.eks på vei opp til High Hrothgar, så begynner karen min å svømme - eller bare flyr 50meter opp i lufta før han kommer ned igjen og dør?!?

SLI funker fjell i andre spill; f.eks Dirt 3, Civ5..

Har Nvidia sin 295.51 driver installert - samme problem med tidligere drivere..

Mitt oppsett er;

CPU:i5 2500k

Win7 @ SSD

GPU: 2 stk Gainward GTX 560Ti 1GB

8GB RAM (2 stk 4GB)

1200w PSU

+ Asus P8 Z68 hovedkort

Endret av ojstein^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI og BF3 er ikke kamerater hvis du har koblet til flere skjermer enn 1. Dette gjelder dobbelt opp hvis du kjører bf3 windowed mode. Skal vist også være et triks å deaktivere skrivebordssammensetning (Høyreklikk på bf3 exe fil og trykk på egenskaper -> Kompabilitetsfanen -> Deaktiver Skrivebordssammensetning).

Med mindre Nvidia har vært flinke på driverfronten i det siste så er ikke Skyrim og SLI kamerater heller. Disable SLI er anbefalt hvis du har problemer og se hvordan det går. Angående det at characteren din plutselig begynner å fly/svømme for så å kræsje i døden så er dette en bug i Skyrim. Hvis du ikke kommer deg rundt det så prøv å lage ny character eller start en eldre save.

EDIT: Har du husket å oppdatere SLI profilene?

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

SLI og BF3 er ikke kamerater hvis du har koblet til flere skjermer enn 1. Dette gjelder dobbelt opp hvis du kjører bf3 windowed mode. Skal vist også være et triks å deaktivere skrivebordssammensetning (Høyreklikk på bf3 exe fil og trykk på egenskaper -> Kompabilitetsfanen -> Deaktiver Skrivebordssammensetning).

Med mindre Nvidia har vært flinke på driverfronten i det siste så er ikke Skyrim og SLI kamerater heller. Disable SLI er anbefalt hvis du har problemer og se hvordan det går. Angående det at characteren din plutselig begynner å fly/svømme for så å kræsje i døden så er dette en bug i Skyrim. Hvis du ikke kommer deg rundt det så prøv å lage ny character eller start en eldre save.

EDIT: Har du husket å oppdatere SLI profilene?

Kjører BF3 i fullskjerm (1920x1080 på 1 stk skjerm). Prøvde som du sa, men til ingen nytte..

Hvorfor jeg kan kjøre ett kort alene på helt greie instillinger og 2 ikke i det hele tatt lurer jeg på...

Har forresten ordnet problemet med Skyrim; satt lyd til 24bit 44100hz og alt av grafikk på ultra. Fungerer smertefritt!

Lenke til kommentar

Med tanke på at SLI fingerer bra i andre spill så kan man utelukke defekt kort med 99% sannsynlighet. Siden du får brukbar performance med single gpu så tenker jeg at det nesten må være noe med driverne. Prøv avinnstallering, slett relaterte mapper, oppdater på nytt. Hvis det fortsatt ikke virker så vet jeg ikke hva som er neste steg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...