Gå til innhold

Hotel anbefaling i Orlando? Og Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å ta en tur til Orlando i begynnelsen på mai.

Så lurer på om noen har erfaringer og dele ?

Feks , hvor bør man leie bil?

Noen hotel anbefalinger ?

Hva bør en se og gjøre , hva bør en ikke gjøre?

Hvordan er klimaet i mai ? Er det en grei tid å reise på?

Må man søke visum for å reise inn ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var mye spørsmål og lite info.

Noe av det du spør om finner du lett svar på her eller ved nettsøk og for resten hjelper det godt med litt mer informasjon om hvem som reiser.

3 menn reiser bort for å se seg om. Jeg har kreft og er litt dårlig så ser for oss et Hotel med basseng så jeg kanskje kan ta det rolig en dag om jeg er tappet av krefter for vi var i en park hele dagen før. Alder 27 år på 2 av oss, og 55 på siste mann.

Er klar over at jeg finner noe av det ut på nettsøk, men er greitt med personlige erfaringer. Spesielt på hotel. Og også hva det er anbefalt og gjøre ? Noe kan være oppskrytt i forhold til hva det er osv.

Så håper noen har litt å komme med?

Lenke til kommentar

Har tenkt å ta en tur til Orlando i begynnelsen på mai.

Så lurer på om noen har erfaringer og dele ?

Feks , hvor bør man leie bil?

Bil leier du enklest og tryggest gjennom en av de store selskapenes norske sider. Dette er mest oversiktlig ang. forsikring etc.

Du plukker selvsagt opp bilen på flyplassen.

Noen hotel anbefalinger ?

Det høres ut som dere trenger et "familierom", som i realiteten er en suite. De store selskapene har slike og er i stor grad til å stole på. Sjekk gjerne på tripadvisor.com, men heng dere ikke opp i detaljklager fra sure folk. Konsentrer dere om renhold, teknisk stand og beliggenhet.

Bodde her for et par år siden. Helt greit og jeg kan finne på å bo der igjen.

Hva bør en se og gjøre , hva bør en ikke gjøre?

Det er det vanskeligste spørsmålet å svare på ettersom det totalt avhenger av interesser og helse, men en temapark og to får de fleste med seg.

Hvordan er klimaet i mai ? Er det en grei tid å reise på?

http://www.wundergro...FL/Orlando.html

http://www.wordtrave...Orlando/Climate

<br class="Apple-interchange-newline">Må man søke visum for å reise inn ?

Nei:

http://norway.usemba...er_program.html

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Jeg har bodd Her. Veldig fint, men det er ikke blant de billigste. Fordelen her er at man har ege kjøkken, vaskemaskin og 3 soverom.

Jeg har også leid hus en gang, men jeg vet ikke om det blir veldig dyrt da dere er så få, men det er verdt å sjekke ut muligheten. Da har man privat basseng.

Jeg stiller meg ellers bak det StoreMyen har skrevet. Du trenger ikke visum, men husk å søk ESTA.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å leie bil ifra Alamo. Her kan du leie alt slags råskinn og muskelbiler selv om du ikke er fylt 26 år (jeg vet ikke alderen din så derfor nevner jeg dette). Samt, du får gode forsikringsvilkår fordi du er europeisk statsborger (husker ikke helt hva grunnen til dette var).

Ellers, bodde vi på dette hotellet.

Det er midt imellom alt, men samtidig et lite steinkast utenfor de mest hektiske områdene.

Du har Florida mall 3-4 minutter kjøring (kan selvfølgelig variere pga trafikken), du har Denis, IHOP, Epcot, Olive Garden, osv osv osv i nærheten.

Men dette er ikke Downtown Orlando (med basketball-arenaen). Dette er 15-20 minutter unna. Jeg må innrømme at jeg mye heller foretrakk området vi bodde på.

Lenke til kommentar

Hei!

Har selv vært i Orlando tre ganger de siste tre årene nå ;) Fantastisk område med mange muligheter for å få en fin ferie!

Når det gjelder hotell har jeg de to siste gangene bodd på dette og har vært veldig fornøyd hver gang. Servicen er ypperlig og rommene holder veldig god standard. I tillegg er det et stort badeområde, med uteservering, sykkel - og gangstier, og flere restauranter på selve hotellet, med hver sine spesialiteter. Det er også kort vei til alle de større parkene i området.

Ang. bilutleie leide jeg selv fra Hertz sist jeg var av gårde. Bestilling og alt ble ordnet før avreise, og med diverse kampanjer som pågikk i den perioden ble heller ikke prisen så ille, selv om jeg kun var 20 på det tidspunktet.

Hva man bør gjøre i Orlando er et veldig godt spørsmål, ettersom det er veldig mye å se :)

De obligatoriske tingene er Epcot, Universal Studios osv. Regn gjerne en dag pr park. Nå er ikke mai høysesong, men det kan være greit å ta høyde for eventuelle køer ved de ulike attraksjonene. Selv synes jeg Universal Studios var mer gøy enn Disney-parkene, med mange bra attraksjoner basert på alt ifra Jurassic Park til Harry Potter. Som nevnt av andre er også Florida Mall verdt et besøk. Om dere er på utkikk etter å få tak i klær og sko til rimelige priser er det et par outlet-senter i området som har masser av butikker hvor man kan gjøre noen veldig gode kjøp. Etter shoppingen har gjort sitt med lommeboken kan dere så ta et godt måltid på den italienske restauranten på det ene senteret ;)

Selv synes jeg Kennedy Space Center også er et obligatorisk stopp ved en tur til Orlando. Det ligger ca 40 minutters kjøretur øst for Orlando, og har et veldig bra besøkssenter. Her er det IMAX-kino, masse utstillinger og flust med raketter og annet fra amerikansk romfartshistorie. Det er også noen fine bussturer man kan ta som lar dere komme inn på selve Kennedy Space Center, som kun ellers er for ansatte og folk med sikkerhetsklarering. En god mulighet til å komme tett på stedet der NASA har skutt opp mennesker de siste 50 årene. Spesielt monteringsbygget VAB er et imponerende skue på nært hold. Guidene på disse bussene er ofte gamle NASA-ansatte fra Apollo-dagene som sitter på utrolig mye kunnskap og enda flere anekdoter fra "the golden age".

Om dere er ute etter et adrenalinkick (vet ikke hvordan det er med deg og formen din med tanke på sykdommen), så er et fallskjermhopp i Titusville et godt forslag. Her kan dere hoppe fra opptil 18 000 fot, for en ganske beskjeden pris sammenlignet med her i Norge. Utsikten er fenomenal, og dere ser store deler av Floridakysten, samt Kennedy Space Center ovenifra (Titusville ligger rett ved romsenteret).

Håper noe av dette kunne være til hjelp og at dere får en riktig fin tur! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv bodd i en lengre periode i Orlando, samt titalls ferieturer dit de siste 20 årene og uttaler meg på det grunnlaget:

- airboat tur i sumpene

- Blue Man Group

- Kayakpadling i Blue Springs Park

- Mall at Millenia (litt mer high end enn Florida Mall)

- Premium Outlets i Orlando (2 stk, en på Vineland Ave, og en ved International Drive. Liker best den på I-drive, men det er i grunn de samme butikkene begge plassene)

- City Walk v / Universal

Hm det er det jeg kommer på sånn i farten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...