Blu-Boss Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hallo, En i familien vil absolutt ha en Apple MacBook Pro 13,3 Elkjøp Mac Har selv null niks peiling på Apple pcer men ser den får veldig bra kritikker. Noen som har formening om denne modellen i linken er det beste kjøpet (under 10 lapper) evntuelt om andre butikker som har til rimeligere pris? En dyrere maskin er ikke særlig aktuelt tror jeg. Greit å kjøpe nå eller er det nye modeller på vei så det lønner seg å vente? fra Mac noob :/ Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Den billigste jeg har sett var til 9200,-. De ligger mellom der og 10K. Du kan jo se i kundeavisene til Extert, Lefdal osv Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg vet ikke hva slags bruk maskinen kommer til å få men greit å legge med litt ekstra minne om du kjøper den pc'en. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Den billigste jeg har sett var til 9200,-. De ligger mellom der og 10K. Du kan jo se i kundeavisene til Extert, Lefdal osv Den har stått i elkjøp/lefdal avisa mange ganger til 9800,......virker nesten som det er fast pris. Jeg vet ikke hva slags bruk maskinen kommer til å få men greit å legge med litt ekstra minne om du kjøper den pc'en. Han som skal ha den er opptatt av film/video redigering....tror jeg.....så mere minne hadde sikkert vært en fordel ja. Dere...eller andre... har ingen formening om det kommer noe nytt og nye Macbook pc´er snart? Synes disse modellene har vært på markedet i en "evighet".........føles det som. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ryktene sier at det kommer nye i år. Så vidt jeg har lest er ingenting fastsatt. Ryktene sier også at de skal bli mer lik MacBook Air (optisk drev og mekanisk harddisk skal droppes) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 skal vel ikke overraske meg om det kommer noen nye rundt juni/juli når det kommer nye prosessorer, litt økt ytelse og litt økt batteri tid er vel å regner med Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Det kommer alltid noe nytt, apple dessverre er den eneste av alle store pc-produsenter som nekter å annonsere hva som kommer. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Takker for alle svar. Litt kjipt hvis det blir handlet en Mac nå også kommer det en kraftig forbedret en like etterpå......til samme pris :/ Etter hva jeg har lest så er vissnok den jeg har linket til vært på markedet siden sommeren 2010.....det er jo lenge så forundrer meg ikke om ny utgave blir ganske mye forbedret. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Trenger man ny maskin er det håpløst å vente - det kommer bestandig noe nytt og bedre. Macbook Proene som selges på apple.com/no ble iallefall oppgradert i november 2011 - så de er vel ca. i midten av levetiden sin som nyeste modell. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Var ikke den eneste oppgraderingen litt større harddisk? (fra 320 til 500GB) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Nei, CPU ble også oppgradert. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Usikker men apple kommer nok etterhvert til å bytte over til ivy bridge nå som det begynner å bli tilgjengelig hos andre pc produsenter. Eventuelt kan du kjøpe deg en vanlig maskin og installere mac os på den, sjekk etter guider på hackintosh. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Om det ikke er noen bråhast med ny maskin, hadde jeg anbefalt deg å vente til Ivy Bridge iallfall. Den bør være på markedet før sommeren. De 13.3" MBP som er i butikken nå er "Late 2011", som ble lansert 24. oktober 2011. Ikke november 2011 som olegunnaro skal ha det til. Apple pleier å være ganske så kjappe å komme med nye prosessorer i disse maskinene, så like etter at Ivy Bridge er lansert, vil antageligvis MacbookPro "mid 2012" trille ut i butikkene. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 De 13.3" MBP som er i butikken nå er "Late 2011", som ble lansert 24. oktober 2011. Ikke november 2011 som olegunnaro skal ha det til. Bomma med ei uke da, sorry! Jeg mener fortsatt at det er tull å vente dersom man trenger ny laptop nå. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 MacRumors vil ha det til at det i snitt har gått 267 dager mellom hver oppdatering for MBP, i skrivende stund er det 117 dager siden forrige oppdatering. Om ny maskin kommer om 5 måneders tid er vi på snittet – men her er det jo ingen garantier ... Spørsmålet jeg ville stilt meg er heller om man egentlig burde kjøpe MBA fremfor MBP. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 De 13.3" MBP som er i butikken nå er "Late 2011", som ble lansert 24. oktober 2011. Ikke november 2011 som olegunnaro skal ha det til. Bomma med ei uke da, sorry! Jeg mener fortsatt at det er tull å vente dersom man trenger ny laptop nå. Tull er vel å overforenkle det litt? Ved lanseringen av airbook var f.eks apple først ute med den nyeste intel prosessoren. Så foreløpig så har ingen svaret på når apple kommer med en ny modell, men apple sitt varemerke er vel uforutsigbarhet. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Det er tull i den forstand at man får gjort jævla lite nå på en maskin man kjøper om fire-fem måneder... Endret 18. februar 2012 av olegunnaro 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Igjen, hvem er du nå til å vite når apple kommer med en ny modell. Les innlegget mitt en gang til. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jepp, det kan godt hende Apple kommer med ny MBP i morra for alt jeg vet - men om man tenker sånn kan man fort ende opp med å vente veldig lenge. Dermed står jeg fortsatt ved utsanget mitt om at det er tull å vente om man trenger ny maskin i dag. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Uten å vite hvorvidt det haster å kjøpe ny maskin eller ikke, er det fint lite vits å diskutere. Jeg velger å tro Apple lanserer ny MBP umiddelbart etter lanseringen av Ivy Bridge. Dette har de i det siste vært flinke til å gjøre. Ifølge wikipedia (orker ikke lete rundt etter en bedre kilde) skal disse brikkene for mainstream-markedet komme 2012-5-6. Har du mulighet til å vente til ~juni anbefaler jeg det. Har du ikke mulighet til å vente, er det bare å kjøpe en av maskinene som er ute i butikkene nå heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå