Smestad Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Hver gang jeg skrur av og på pcen blir er det noe som tar alt av minne. Starter på 17% etter 1-2 minutter er det 97-100% i bruk og pcen crasher som regel. Jeg tror det er svchost.exe processen som gjør det, fordi hver gang jeg avslutter den så blir den stabil på 17%. Noen som har noen tips? Tror ikke det er så bra at jeg avslutter svchost.exe hele tiden... svchost.exe Description: Microsoft Resource File To COFF Object Conversion Utility Endret 17. februar 2012 av Tigergutt92 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Heisann. Har du installert noen programmer eller spill før dette skjedde ? Eller lastet ned oppdatering o.l. ? Du kan også scanne pcen for virus og annet shit som lurer seg inn på pcen Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Nettopp formatert pcen så Lastet ned en god del spill, drivere, progammer. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Her er en beskrivelse av Svchost.exe: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-svchostexe-and-why-is-it-running/ ( Første link på google søk - " What is SVchost.exe" ^^) Endret 17. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Du kan ikke stoppe svchost.exe, det er prosessen som kjører dll filer på maskinen din så å stoppe en svchost prosess er en særs dårlig ide hvis du ikke har sjekket hvilken dll som har startet prosessen. Hvis du høyreklikker på en svchost prosess og velger Gå til Tjeneste så ser du hva det er som har fyra akkurat den instansen av svchost. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hadde samme problemet en gang før, da var det et virus. Uansett om du har formatert pcen, har du vert rask nok med å installere antivirus ? Kjør uansett antiviruset en gang å sjekk. Å siden den er nyformatert så har du vel ikke så allverdens mange filer innpå ? ;p Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Nettopp formatert pcen så Lastet ned en god del spill, drivere, progammer. Og alt er piratkopiert? Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 hmm, jeg har måtte stoppe den ene svchost.exe prosessen hver gang jeg skrur av og på pcen nå ellers vil den ikke fungere mer en 2 minutter ca. SLi Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Nei, har W7 64 bit. ingen ting er piratkopiert. Fikk nettopp nå SSD siden den andre ble ødelagt. SSD - Corsair Force 3 120GB, CPU - I5 2500k, MB: P8z68-v pro, Skjermkort - GTX 570 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) hmm, jeg har måtte stoppe den ene svchost.exe prosessen hver gang jeg skrur av og på pcen nå ellers vil den ikke fungere mer en 2 minutter ca. SLi Hva slags komponenter har du i PCen? Prosessor, mengde RAM osv. Edit: du svarte på spørsmålet mens jeg skrev det Endret 17. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Glemte ramen.. Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Dette står på Windows sine hjemmesider.. Hva er svchost.exe? Svchost.exe er en prosess på datamaskinen som er vert for, eller inneholder, andre individuelle tjenester som brukes til å utføre forskjellige funksjoner i Windows. Windows Defender bruker for eksempel en tjeneste som en Svchost.exe-prosess er vert for. Datamaskinen kan kjøre flere forekomster av Svchost.exe som hver inneholder ulike tjenester. Én forekomst av Svchost.exe kan inneholde en enkelt tjeneste for et program, og en annen forekomst kan inneholde flere tjenester relatert til Windows. Du kan bruke oppgavebehandling til å se hvilke tjenester som kjører under hver forekomst av svchost.exe. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Mhm, gjorde som du sa vidarkri "Hvis du høyreklikker på en svchost prosess og velger Gå til Tjeneste så ser du hva det er som har fyra akkurat den instansen av svchost. " Men ingen services blir merket.. har også lastet ned et program "Process Explorer" og det står ikke at det er noen services som den kjører, som det gjør på de andre svchost.exe prossesene... Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Kjørte en scann på pcen i cmd sfc /scannow for å se om den fant noen korupte DLL filer, men fant ingen.. Noe informasjon jeg burde gi som jeg ikke har gitt slik at det blir lettere for dere som prøver og hjelpe meg? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) En svchost som ikke kjører tjenester høres yderst suspekt ut. Undersøk hva trådene (threads) til prosessen gjør og se om tredjeparts moduler kjører noen funksjoner i trådene. Verifiser også svchost prosessen og se at den har en gyldig digital signatur signert Microsoft. Endret 17. februar 2012 av fenderebest Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Har du scannet PC med Antivirus enda? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Til mer info du kommer med, til mer trur jeg at det er et virus o.l. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Bruker MSE, scannet alt. Fant ikke noe virus. Noen virus programmer dere anbefaler å bruke i så fall? Endret 19. februar 2012 av Tigergutt92 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 AVG, den finner alt, syntes nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå