Dr3as Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Min golf begynner å bli både gammel og for trang, så er på utkikk etter ny bil. Har et maks tak når det gjelder pris til 100.000 og noen krav Plass til hund til og bagasje samtidig for 2-3stk(hytteturer) Brukbar motor(dvs ikke noe 1.4 65hk) Ikke eldre enn 10 år Hva ville folk anbefalt? Selv har jeg sett litt på Skoda Octavia. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ford Focus? Får fint plass til min hund baki der. Pålitelig bil Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Ikke dumt tips. Ser at utstyr, lengde den har gått osv er ganske likt som skodaen. Er nok litt mer plass i Skodaen grunnet stasjonsvogn, men da har jeg jo mer å se på nå Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvis du skal ha et hunde bur, gjerne et som ikke dreper hunden eller mennesker når du kræsjer, så er Focus for liten (though, spørs hvilken hund..) Btw: Hercules er de eneste hundeburene som beskytter hunden og mennesker under et kræsj. Her har du et eksempel. Ankepunkt her, er at alt utenom motor har gått 300' km, som er et stykke. Man kan jo også lurer på hvorfor motor har blitt byttet og av hvem.. Her har du et annet eksempel. Gått veldig kort og har ikke noe tekst, heller ikke bilder fra innsiden.. Litt kip motor, kanskje litt lagt bagasjerom, Grei bil, Veldig bra alternativ!, Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Bur skal kjøpes, men hunden er ikke så stor. Samboer hadde bur til hunden i sin lille kombi før. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvilken rase er det? Snakk om lange eller korte turer? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) http://no.wikipedia.org/wiki/Finsk_lapphund Blir jo både lange og korte turer, men vi skal jo selvfølgelig ha et bur han har plass i og kan ligge i. Endret 17. februar 2012 av Dr3as Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Har en finsk lapphund i huset mitt også. Riktignok ikke min, men hun jeg bor med sin. Hun har en V50 og hercules bur. Vi måtte bygge buret inni bilen for at det skulle passe, det står midt på med plass til to bæreposer på hver side. Da kjøpte hun det minste buret som hunden passet ut, husker ikke helt hva akkurat det het.. Så jeg ville nok valgt en bil som har romslig bagasjerom, i en V50 må det skiboks til for å få noe særlig bagasje med. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Jeg har en border collie størrelses hund baki min Focus. Det passer perfekt. Tar opp hodestøttende til maks. Får også fint plass til et par bagger i høyden på halve siden av bagasjerommet. Om jeg skulle krasje vil ikke hunden fly fremover, den vil bli stoppet av baksetene. Er ikke behov for noe bur. Endret 18. februar 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Mye for pengene, saab? Det er gode biler, som allerede før saab gikk konkurs, var billige. Stasjonsvogn eksempel: saab 9-5 2002-mod. 150k km, 185 hk, stor lasteplass til bagasje/hund. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33139798 Edit: bur bør en ha, det er snakk om sikkerheten til hunden. I et kræsj kan du ha moment i flere retninger, både opp og til siden, og da hjelper det lite med et baksete i veien. Endret 27. februar 2012 av apegryn Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Har du sett på Opel Astra stasjonsvogn? En 2004-2005 mod med 1,7l diesel f,eks. 110hk er greit nok. Du kan finne 1,9l versjonen til rett over 100k også. Veldig god plass i bagasjerommet i forhold til mange andre biler i denne klassen. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Saab 9-5 f.o.m. år 2004. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå