Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkjøp til maks 100k

Dr3as

Anbefalte innlegg

Min golf begynner å bli både gammel og for trang, så er på utkikk etter ny bil.

Har et maks tak når det gjelder pris til 100.000 og noen krav

Plass til hund til og bagasje samtidig for 2-3stk(hytteturer)

Brukbar motor(dvs ikke noe 1.4 65hk)

Ikke eldre enn 10 år

Hva ville folk anbefalt? Selv har jeg sett litt på Skoda Octavia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha et hunde bur, gjerne et som ikke dreper hunden eller mennesker når du kræsjer, så er Focus for liten (though, spørs hvilken hund..) Btw: Hercules er de eneste hundeburene som beskytter hunden og mennesker under et kræsj.

Her har du et eksempel. Ankepunkt her, er at alt utenom motor har gått 300' km, som er et stykke. Man kan jo også lurer på hvorfor motor har blitt byttet og av hvem..

Her har du et annet eksempel. Gått veldig kort og har ikke noe tekst, heller ikke bilder fra innsiden..

Litt kip motor, kanskje litt lagt bagasjerom, Grei bil, Veldig bra alternativ!,

Lenke til kommentar

Har en finsk lapphund i huset mitt også. Riktignok ikke min, men hun jeg bor med sin. Hun har en V50 og hercules bur. Vi måtte bygge buret inni bilen for at det skulle passe, det står midt på med plass til to bæreposer på hver side. Da kjøpte hun det minste buret som hunden passet ut, husker ikke helt hva akkurat det het..

Så jeg ville nok valgt en bil som har romslig bagasjerom, i en V50 må det skiboks til for å få noe særlig bagasje med.

Lenke til kommentar

Jeg har en border collie størrelses hund baki min Focus. Det passer perfekt. Tar opp hodestøttende til maks. Får også fint plass til et par bagger i høyden på halve siden av bagasjerommet. Om jeg skulle krasje vil ikke hunden fly fremover, den vil bli stoppet av baksetene.

Er ikke behov for noe bur.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mye for pengene, saab? Det er gode biler, som allerede før saab gikk konkurs, var billige.

Stasjonsvogn eksempel: saab 9-5 2002-mod. 150k km, 185 hk, stor lasteplass til bagasje/hund.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33139798

Edit: bur bør en ha, det er snakk om sikkerheten til hunden. I et kræsj kan du ha moment i flere retninger, både opp og til siden, og da hjelper det lite med et baksete i veien.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...